2020-11-05, 09:50
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Tror Biden kan knappa in och ta hem Georgia åtminstone. De countys som är kvar att räkna där är väl starka demokratfästen.

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag tror det

Enl någon expert som intervjuades på Fox News är det främst några förorter till Atlanta som återstår att räkna. Dessa är verken starka Dem-fästen eller Rep-festen. De hade i de senaste valen haft granska jämn fördelning mellan republikaner och demokrater. I förra valet lite fler republikaner, i valet innan innan dess lite fler demokrater. I detta val vet vi förståss inte än, men gissningsvis kommer det vara granska jämnt mellan dem även detta val. Så om detta stämmer även detta val kommer det nog inte medföra någon märkbar förändring av läget. Men helt säker kan man ju aldrig vara...
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tack igen! Mycket seriös post. Jag ser INTE det här presidentvalet som avgjort. Låt oss förbereda oss på ännu en spännande dag.

Har själv verifierat att det ser ut att stämma.

GA Secretary of state officiella hemsida:
https://sos.ga.gov/index.php/Elections/current_and_past_elections_results

Sen klickar man sig in på General Election - November 3, 2020 som tar dig till länken jag postade innan

https://results.enr.clarityelections.com/GA/105369/web.264614/#/summary
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Nej. Jag uppfattar mig som republikan (i den mån man kan kalla sig det som boende i Norden) och många av mina republikanska vänner som får røsta tycker som jag att den pervertering som partiet nu førknippats med under Trump är ovärdig. Några styckvisa framgångar førsvarar inte helheten.

Kan du konkret berätta vad det är som republikanerna gjort som gör att du tycker att de ska "skärpa sig"? Konkret tack.
2020-11-05, 09:51
Medlem
1. Nancy Pelosi sa att Joe Biden kommer att vinna oavsett vad resultatet blir.

2. PA:s senator sa att Demokraterna redan hade vunnit PA långt innan rösterna hade räknats

3. Joe Biden har anställt en massa anti-fraud advokater redan i förväg

4. Trump gjorde bättre ifrån sig i Florida än 2016, och ovanligt bra i New York (en liberal stad), men Biden vinner två stater (Michigan och Wisconsin) som är de viktigaste, och som Trump vann 2016. Kom igen, hur korkade tror de att folk är.

5. Biden har fått flest röster någonsin. Mer än Obama. Vill de att folk ska tro att Biden, som inte lockade någon till sina rallyn, är mer populär än Obama. Ett jävla skämt.

6. Trump ledde, och helt plötsligt dök det upp en massa Bidenröster utan en enda Trump. Inte alls misstänksamt

7. När folk började misstänka valfusk började Trump leda PA igen, och Bidens ledning gick istället över till Michigan och Wisconsin. Detta pga vad senatorn hade sagt tidigare. Fusket blev helt enkelt för uppenbart.

Den som inte misstänker fusk är antingen riktigt naiv, eller så full av hat mot Trump, att känslorna stänger av logiken. Kanske båda två.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Verkar som att Trump vinner Georgia tillslut på en hårsmån enligt statens officiella hemsida. Skiljde lite drygt 22.000 röster.
Inte alls säkert. Dessa resultat inkluderar troligtvis inte alla poströster, enligt egen utsago.
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Står ingenstans att 100 % är räknade

Står det visst, håll musen på den gröna cirkeln.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Du menar att eliten skulle rösta på demokraterna utan att gynnas av det?
Knappast...det handlar snarare bara om vilken typ av oligark/plutokrat man sponsrar.

En kul artikel i frågan:

https://thediplomat.com/2020/09/can-america-escape-plutocracy/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Jag tycker det är djupt tragiskt det här om jag ska vara ärlig, kollar man i county's så ser man att de är dem på landsbyggden som röstat för trump oftast upp till 90% av delstaten de är bönder, jägare ja andra samhällsviktiga jobb besitter de,

De som röstar för demokraterna är oftast boende i storstäder lägenheter, hänger på apple store dricker chai latte m.m de har de hyfsat bra redan de är alla människor och har alla rösträtt helt klart,

Men ärligtalat så borde Demokraterna kunna komma fram med någon vettigare än Biden som är gammal, politiker sen barnsben, och gör närmanden på små barn.

Det är ju samma i sverige, Sd har 30+ % på landbygden o detta på grund av att vi som bor på landet
inte har fått ett öre av staten dom senaste 50 åren, får vi inget så tänker inte vi betala för städernas levene heller eller rättare sagt får statens hantlangare 45 tusen i lön o blattas får äka runt i nyare mb o bmw.s när vi andra jobbar , så länge detta fortgår tänker inte vi företagare betala mer skatt
2020-11-05, 09:52
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Du har missat ett par centrala aspekter här.

1. Pandemi.

2. Valet gäller ja eller nej till Trump. Biden är oväsentlig och saknar i princip personkult.

1. Så pandemi gör alltså automatiskt att röstdeltagandet når rekordnivåer?

2. Minns du 2008? Det finns inte en chans på kartan att hatet mot Trump genererar fler röster än entusiasmen för Obama 2008.
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jaja, du godtar inte det som källa. Det är OK, lite synd att du inte verkar erkänna att det finns ett groteskt bias mot konservativa i media och att du kan bete dig (nästan) hur som helst, bara du har "rätt åsikter". Synd, för du verkar i övrigt vara en av de smartare killarna i tråden.

Trump borde bara avgå. Det är inte värt det längre. Han har gjort mycket gott för den konservativa rörelsen, både i USA och Europa.

Jag godtar den absolut som källa. Tyckte bara det var roligt att du lyckades skaka fram en tidning från Nya Zeeland.

Det är inget konstigt att tidningar som är uttalat liberala har en bias mot konservativa. Det vore tjänstefel att inte ha det. Precis som att uttalat konservativa tidningar har en bias mot liberaler. Det är ingen konspiration. Det är helt vanlig journalism.

Sen ska man självklart kritisera enskilda journalister eller enskilda tidningar som gör ett skitjobb när de försöker beskriva ”verkligheten”. Skit ska skit has. Och INGEN tjänar (i längden) på en falsk bild av verkligheten.
Medlem
VARFÖR slutade man helt plötsligt räkna i GA när endast 2 % återstod? Trump har infiltrerat postverket och eldar falska valsedlar för fullt?
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

CNN HAR FLYTTAT ARIZONA FRÅN BLÅ TILL "TOSS UP" VIT STAT I DERAS SAMMANRÄKNING.

ARIZONA IS MOVING!

CNN har hela tiden haft Arizona som "undecided".

Det är bara Fox som låste in Arizona till Biden på valnatten, lite för tidigt och det fick de kritrik för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in