2020-11-05, 09:44
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Det stod inte still nånstans hela 24 timmar.
Och även om det gjort det, vad spelar det för roll? Hellre korrekt än snabbt.

Georgia och North Carolina stod stilla i längre än 24 timmar tom. Max rörde det sig 1%. Varför ljuger du? Har du följt livecounten?
2020-11-05, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dadelmannen
Det här är väldigt intressant ändå. Sam Harris publicerade dagen innan valet en analys jag fann mycket intressant. Där hävdar han at Trump fungerar som en frälsarikon som negerar alla dygder vi har; nyfikenhet, hederlighet, ödmjukhet, vishet, medkänsla etc etc. Och att detta är framgångsreceptet; hos Trump accepteras du. Du kan vara korrupt, flyga, trakassera, vara narcissist, skryta, synda, äta onyttigt, hata, bedra, äckla dig, vara ett sexistiskt svin etc. Det är ok. Trump är äckel-ta dem på fittan McDonald Trump-Jesus.

Från vänstern får vi istället dömande; vi ska vara duktiga, bättre, sluta äta kött, jobba med oss själva, fall på knä för BLM, du är en syndfull rasist, homofob etc etc.

Tyckte detta var en riktigt stark analys.

https://youtu.be/cE-zp0rQ3BA

Intetsägande ord. Jag föredrar frihet framför att någon tönt från journalisthögskolan ska säga åt mig att sluta äta kött.
2020-11-05, 09:45
Medlem
BushwickBills avatar
Trump kommer aldrig släppa detta, med all rätt dessutom. Det är väl bara dra det till sin spets, låt domstol avgöra och fungerar inte det så blir det väpnad konflikt. Någon politisk lösning var ändå aldrig ett alternativ och det var tydligt att Trump var efterkrigstidens sista dans.

Det finns väl ingen utan ideologiskt motiv som tror valresultatet är på riktigt? Biden, ett lik som inte kunde dra mer än 30 pers på sina sammankomster, får alltså fler röster än Obama under 2008 som drog publik på 30000 och som var massmedias solklara favorit? Har ingen länk men om jag minns rätt var entusiasmskillnaden mellan Trump och Biden endast överträffad av Obama och McCain. Var bäl runt 30-35% fördel Obama och runt 25-30% fördel Trump om jag minns rätt.
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ja , vinner han Georgia, håller undan i Pennsylvania. Då "räcker" det om han vänder Arizona eller Nevada.

Måste han inte även hålla ut i North Carolina eller räknar du den som klar redan?
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Den första bilden att Trump plockar Georgia verkar vara legit. Här är en annan länk:
https://results.enr.clarityelections.com/GA/105369/web.264614/#/detail/5000

100% räknat och Trump vinner med drygt 20k röster. Denna länk är enligt den som postade den tagen direkt från "Georgia Board of Elections". Antar att det är valmyndigheten.

Ang AZ så har jag läst på rätt många ställen nu att Trump förväntas äta upp Bidens försprång och gå om honom. Om det nu stämmer och det verkligen händer så hänger hela skiten på PA. Bra att SCOTUS är med och sniffar på det som händer där.

Battleground innebär nog ett slagfält där båda har möjligheter att vinna.
Tack igen! Mycket seriös post. Jag ser INTE det här presidentvalet som avgjort. Låt oss förbereda oss på ännu en spännande dag.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
https://sos.ga.gov/index.php/Elections/current_and_past_elections_results

Enligt statens officiella hemsida så ska Trump ha vunnit.

Klicka er in på General Election - November 3, 2020. 100% röster räknade och Trump vinner med drygt 20k röster.

edit: Det är GA secretary of state officiella hemsida.

Du menar väl ändå inte att Vitruvianskemannen hade fel? Igen!?

Även om Trump får ses som en underdog totalt sett så undrar jag inte om han vinner ändå med tanke på att antihjälten vitruvianskemannen säger att Biden vunnit. Han verkar vara allergisk mot att ha rätt.
Senast redigerad av trazke 2020-11-05 kl. 09:47.
2020-11-05, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Arizona har aldrig varit blå, den har varit toss up sedan jag började kolla på grafiken på deras sida

Ja, den har varit toss-up sedan jag började kolla CNN också. Nixter snackar skit som vanligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Nä det går inte att införa Voter ID. Det är rasistiskt mot People of Colour.

De vet inte hur det går till att skaffa ID. De är för dumma helt enkelt.

https://www.youtube.com/watch?v=yW2LpFkVfYk

Hahaha... Det var ju klockrent.
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Hur fasen kan folk rösta på en ultrapedofil som biden?

Han är oavsett pedofilanklagelser manligare än Trump vars penis enligt uppgifter ser ut som magmys Mickes.

I övrigt är det nog få som röstat med röven och tror de kommer få en gratis påsättning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Kommer att sakna Trump som oftast ofrivillig bidragsgivare till humor. Men det får det trots allt vara värt før att få ordning på republikanerna igen.
Jag tror bajden inte kommer göra oss besvikna . men det blir väl mer tragikomiskt!
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det finns väl ingen utan ideologiskt motiv som tror valresultatet är på riktigt? Biden, ett lik som inte kunde dra mer än 30 pers på sina sammankomster, får alltså fler röster än Obama under 2008 som drog publik på 30000 och som var massmedias solklara favorit? Har ingen länk men om jag minns rätt var entusiasmskillnaden mellan Trump och Biden endast överträffad av Obama och McCain. Var bäl runt 30-35% fördel Obama och runt 25-30% fördel Trump om jag minns rätt.
Du har missat ett par centrala aspekter här.

1. Pandemi.

2. Valet gäller ja eller nej till Trump. Biden är oväsentlig och saknar i princip personkult.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Måste han inte även hålla ut i North Carolina eller räknar du den som klar redan?

Jo den är ju den som känns säkrast ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in