2020-11-03, 13:37
Bannlyst
Fick nya numret av Gallop Magazine idag. Var mycket bättre på Genbergs tid, men är fortfarande läsvärd. Har han lämnar galoppen helt och hållet nu?

Hursomhelst, i nya numret finns en topp 10-lista över de bästa galoppfilmerna. De dissar bl.a. The Cup, som nyligen hyllades av Otter, och 50-1.

Här är tidningens topplista:

1. Phar Lap
2. Seabiscuit
3. A day at the Races
4. National Velvet
5. Ride Like a Girl
6. Secretariat
7. Champions
8. Let It Ride
9. Casey's Shadow
10. Dreamer
Honourable Mention: Murphy's Stroke

Vad tycker ni? Personligen gillade jag varken Dreamer eller Secretariat.

Ivares lär gå i taket, han tycker ju att Let It Ride är den bästa film som någonsin har gjorts - och den hamnar bara på åttonde plats ...
Citera
2020-11-03, 13:39
Bannlyst
I nya numret av Gallop Magazine får man också se hästar som förevigats som statyer runt im i världen.

Om det skulle sättas upp en staty utanför Jägersro och en utanför Bro Park - vilka hästar skulle det vara tycker ni?

(Jag vet att Bro Park inte funnits så länge, men räkna in Täby och Ulriksdal också).
Citera
2020-11-03, 16:14
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
I nya numret av Gallop Magazine får man också se hästar som förevigats som statyer runt im i världen.

Om det skulle sättas upp en staty utanför Jägersro och en utanför Bro Park - vilka hästar skulle det vara tycker ni?

(Jag vet att Bro Park inte funnits så länge, men räkna in Täby och Ulriksdal också).

En staty förevigad Ivares med Vichyvatten i handen ridandes på Songline. Haha, bra pr
Citera
2020-11-03, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
En staty förevigad Ivares med Vichyvatten i handen ridandes på Songline. Haha, bra pr

Citera
2020-11-03, 16:37
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Brotränarna kanske är bekväma, gillar inte att resa. Finns väl tillräckligt med pengar att tävla om i Stockholm?

Var det vanligare med start i Malmö på Täbytiden? jag har kastat mina gamla program så jag kan inte kolla upp det.

Finns det någon hästtransportör stationerad i Stockholmstrakten numera? I Skåne finns ju Jardby, Natt och dag, JR m.fl.

Unge herr Andreas Lydow kör väl?
Citera
2020-11-04, 15:45
Bannlyst
Luften gick liksom bara ur. Och på söndag är det Svenska Kriterium. Efter det känns det bara trist.
Citera
2020-11-05, 07:56
Bannlyst
Vi gratulerar:

Tränarnestorn (som är den i Skandinavien som varit professionell tränare längst), major Lennart Jarvén som nyligen fyllde 80 år.

Tränaren Stefan Rödjare som vann Hubertusjakten på Djurgården för ett tag sedan.
Citera
2020-11-05, 09:38
Medlem
Är tränare/jockeys lika trevliga privat verkligen som de är i TV?
Citera
2020-11-05, 09:40
Medlem
Verkar onekligen kyligt mellan olika tränare/stallar.
Citera
2020-11-05, 09:43
Medlem
Citat:
Brotränarna kanske är bekväma, gillar inte att resa. Finns väl tillräckligt med pengar att tävla om i Stockholm?

Var det vanligare med start i Malmö på Täbytiden? jag har kastat mina gamla program så jag kan inte kolla upp det.

Finns det någon hästtransportör stationerad i Stockholmstrakten numera? I Skåne finns ju Jardby, Natt och dag, JR m.fl.

Kör Junior?
Citera
2020-11-05, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Malle räknas väl bara geografiskt som bro park tränare?

Ptja, det är väl ändå ett par jägersrohästar per tävlingsdag?

På samma sätt som Catharina Vång och Patricia Gordin ses som Brotränare.
Citera
2020-11-05, 10:02
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUCADICOMO
På samma sätt som Catharina Vång och Patricia Gordin ses som Brotränare.

Ja precis, licensbana Bro park.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in