2020-11-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Du har svårt med läsa kontentan? Räkningen stod helt stilla igår i Georgia.. HELT STILLA. idag har de plötsligt börjat räkna igen...
Ja, de har ett schema de jobbar efter. De räknar inte dygnet runt.
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
En blå jordskredsseger
Biden snart ikapp i Georgia också.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLonsdale
Du kanske ska läsa inlägget du citerar innan du börjar skriva gödsel. Om det fanns några ord du inte förstod, så kan du PM:a mig så kan jag översätta.

"The error happened Saturday afternoon when someone changed a setting on a machine"

"absentee ballot misprint error"

Felet upptäcktes, och de vet inte ens om de hann skicka iväg ett enda av de ballots som hade fel namn på Trumps vicepresident.

Skulle vi analysera FK, eller skatteverket på samma sätt, ta med fel innan det ens blir postat.....
Var är fusket?

Eftersom en del av detta är rätt generella - tex dubletter skickades nog både till demokrater och republikaner så kanske man ska se det att det var en Trumpanhängare som gjorde som sin boss.
Förstörde och förminskar värdet av valet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Vem bryr sig om en föredetting? Trump får vara hur mycket rasist som helst. Han fick 4år att visa sin oduglighet. Folket har talat...

Vidare ska sägas att folk röstat på republikanerna och endast i undantagsfall på trumpne Trump.

President Biden har folket på sin sida!

Hail the new chief!

Trump presterade mer än någon annan. Fick städa upp efter Obama i MÖ, fredsavtal mellan Israel/ 3 stater. Arbetslösheten den lägsta på 50 åren. Börsen gick upp 100 % m.m

Du är inte påläst. Drivs av bara hat.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Jag är inget mattegeni men när jag plussade ihop "electoral votes" nu så ser jag att Trump kan inte vinna ens om dom samtlikga rosa staterna blir röda.

214 har han nu.
Georgia 16, North Carolina 15, Pennsylvinia 20, Alaska 3 = 268

Han hade behövt 270 för att vinna.
Så varför utropas inte Biden som segrare redan?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Vad vet ni om Georgia och poströster, är det ett starkt demokratiskt fäste?

handlar nog lika mycket om att man räknade landsbygden först. den vann trump.
tog längre tid att räkna rösterna i tätorterna å städerna där biden är starkast.
därför han fortsätter knappa in. landsbygden är färdig till nästan hundra procent men det är fortfarande rätt mycket kvar att räkna i städerna, atlanta, columbus å dom.

på ny times kan du klicka in på countys å kolla själv efter va du är nyfiken på

https://www.nytimes.com/interactive/2020/11/03/us/elections/results-president.html?action=click&module=Spotlight&pgtyp e=Homepage
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Vad vet ni om Georgia och poströster, är det ett starkt demokratiskt fäste?

Det handlar om Atlanta. Halva befolkningen består av svarta. Medborgarrättsrörelsen och Martin Luther King har spelat en stor roll i stan historiskt sett. Fördel demokraterna. I demokraternas primärval i våras utklassade Biden Sanders i Georgia. Något som säger att röstviljan torde vara hög bland de demokratiska sympatisörerna.
Bannlyst
Vad som talar för att Trump vinner är att börsen stigit rejält på bara några dagar och Bidens skattehöjningar och lockdownbluff 2.0 är knappast gynsamt för företagen. Så jag tror demokraterna och ljugmedia försöker ta ut vinsten genom att skynda vidare.
2020-11-05, 09:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jag är inget mattegeni men när jag plussade ihop "electoral votes" nu så ser jag att Trump kan inte vinna ens om dom samtlikga rosa staterna blir röda.

214 har han nu.

Ja, så det avgörs i så fall i Nevada. Där är det alltså fruktansvärt jämnt. Den som vinner där överskrider 270-strecket. Fördel Biden just nu, med andra ord. Trump måste även vinna alla rosa stater i öst. Alaska har han redan i praktiken rott hem.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Vad står Pennsylvania på där?

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varför ska vi tro dig? Berätta vad du vet om HD. Vilka lagar de har att förhålla sig till och vilken paragraf som du vet blir de viktiga?

Du vet väl att HD bara kan döma efter lagen? Inte efter presidentens önskemål. I annat fall vore deras rättsystem extremt svagt. Så jag vill veta vilken lag och på vilket sätt valresultatet brutit mot lagen eftersom du som sagt var vet att HD kommer att döma som Trump vill.

Jag väntar med spänning. Ska borsta tänderna under tiden. Och tömma diskmaskinen.

Det kommer att utredas. Biden har fått några hundratusen röster för mycket i Michigan och Wisconsin.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Personligen blir jag inte ett dugg provocerad av hans rantar på twitter. Men att påstå att man endast kan ”bete sig hur som helst” om man har ”rätt” åsikter är så jävla tramsigt. Trump har ju precis bevisat att det går utmärkt!

Du måste väl medge att media granskar Trump och republikenarna med en annan måttstock? Se nu när 15 mammor och pappor står utanför en vallokal i Michigan så skriver media som om att det är upplopp, samtidigt som de missar de riktiga upploppen från demokratsidan. Så visst verkar man få göra vad man vill bara man har rätt åsikter.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

214 har han nu.

Och Nevada?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in