2020-11-05, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Ord och inga visor. Biden drog tio talet besökare till sina rallyn. Trump drog tiotusentals och nära 100.000 på vissa platser. Det här är en strid mellan korrupta djupa staten med dom fyra ryttarna , ägarna till bankerna samt msm mot det lilla som finns kvar av Amerikanska folket.

Jag satt själv och räknade på demografiska utvecklingen i USA och insåg redan förra valet att inflödet av migranter skulle ge demokraterna en stor fördel. Det vi ser är förrutnelse av USA genom massiv korruption med hjälp av propagandan kallad msm.

Hade inte coronan dykt upp som öppnade för massiv poströstning så hade kuppen aldrig kunnat genomföras. Så lämpligt att den släpptes precis i år.
Antalet deltagare på dessa tillställningar speglar väl kanske omvänt intellektet hos deras väljare och säger inte särskilt mycket om antalet röster. Det är ju knappast de skarpaste knivarna i lådan som packar sig som sardiner mitt i en pågående pandemi. Att det förekommit mycket poströster beror nog främst på att en betydande del av folket varit smarta nog att efterleva social distansiering samt att det generellt varit ett högt valdeltagande.
Senast redigerad av pf10 2020-11-05 kl. 07:31.
2020-11-05, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
De kanske ska börja i roten och ta bort lobbyismen, elektorskollegiet samt utjämna HD så att det blir 50/50 R och D.
SEN kan folk börja leva i en riktig demokrati

lobbyism är helt klart kefft. tror usa har nån karenstid för att iaf gå från politiken till näringslivet, eftersom sånt kan liksom ge incitament till korruption. men dom kanske tog bort det nu? in gick det ju bra för trumps kompisar iaf å dom satt ju kvar i sina företag samtidigt också. trump skrev väl över sitt företag på sonen för att det inte skulle se allt för osnyggt ut.

tyckte också elektorsystemet va konstigt, sen skrev nån trumpanhängare här i tråden att det var för att kandidaterna enbart skulle börja kämpa om dom 6 största delstaterna å skita i resten, vilket lät lite smart. men det gör ju helt klart att väldigt mångas röster blir helt i onödan eftersom många stater är så jämna. störigt.
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canarybird
När fan kommer resultatet, nästa gång håller jag mig till fotboll, att satsa pengar på vem som blir USAs bästa president tar så jävla lång tid

Det är ju därför jag endast bettar på val, eftersom det är så komplicerat och långdraget, men korrekt.
Fotboll är i jämförelse en hjärndöd aktivitet som lämnar allt för mycket åt slumpen.
En senskada, spelarnas kost, sömn och alkoholvanor det senaste dygnet, dåligt klippt gräsmatta, dålig boll eller en fågel på planen kan betyda att du loosar dina pengar.
Finns ju ingen vetenskap bakom det, kan lika gärna spela roulette.
Satsa hellre på börsen och njut av fotbollen med snacks och öl och gott sällskap.
Senast redigerad av kato85 2020-11-05 kl. 07:33.
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
plus att trump har gjort det som SD gjort med halv framgång i sverige, ställt arbetare mot minoriteter. klasskampen, som är väldigt viktig för mig och som jag tror är grundläggande för att få ett friskt samhälle, är helt bortplockad.

det är den vita arbetarklassen som ska slåss mot den svarta arbetarklassen. dom är fiender.
trump är frälsaren, frigöraren. och alla som säger nåt annat ljuger.

han kanske ska beställa mord på journalister som frågar för mycket. eller ska han? skoja ba. eller?
han kanske sitter kvar på presidentposten även om han förlorar. eller ska han? skoja ba. eller?
Är det en fri, tänkande person bakom kontot? Du låter som valfri politisk tyckare inom public service. Typ Pascalidou. Mata mantra, mata mantra, värdegrund, klassamhälle, strukturell RASISM, dumma vita, priviligerad, mata mantra, repeat.

Sheeple!
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
När Trump behöver sina supportrar (över hela världen) ska du då vända han ryggen?

Fake News måste besvaras oavsett om det är i Sverige, Tyskland, England eller USA.

Media är folkets fiende och det är samma media här i Sverige som i USA.
Det enda jag kan göra är att deppa ihop, finns inget sätt att påverka ett val i USA, det hjälper inte att intala sig att Trump ska vinna.

Misstänker starkt att det är pga fusk som dems vinner och media och makthavarna är emot sina egna folk ja men det här kan vi inte påverka.
2020-11-05, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Oavsett om han dör eller avgår blir Kamala Harris president. Hillary Clinton eller Michelle Obama som vice.

Citat:
Ursprungligen postat av GREKEN1980
Kamala Harris blir det da.

Oj okej, första kvinnliga presidenten då.
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
De högsta dödstalen lär ju vara i områden som styrs av Demokraterna.

Varför?
Ska du komma med oneliners får du förklara dig också. så trött på dessa shitposts, måste jag fråga er varje gång efter svar?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Oavsett om han dör eller avgår blir Kamala Harris president. Hillary Clinton eller Michelle Obama som vice.

Ajajaj. Då bör Kamala Harris hålla sig inlåst 24/7 annars är risken stor att hon råkar skjuta sig själv i ryggen... Hillarys sista chans att bli president, då är allt tillåtet.
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det enda jag kan göra är att deppa ihop, finns inget sätt att påverka ett val i USA, det hjälper inte att intala sig att Trump ska vinna.

Misstänker starkt att det är pga fusk som dems vinner och media och makthavarna är emot sina egna folk ja men det här kan vi inte påverka.

Deppa du då

Trump har deklarerat sig själv som President, vill någon avsätta honom vet de vart han bor
2020-11-05, 07:28
Medlem
En lustig sak som inte tagits upp i tråden ännu är hur lite snack det har varit från vänsterns sida om ryssarnas inblandning i valet nu.

Men det lär väl komma "muuh kan inte räkna fler röster för ryssarna har hackat min dator".
2020-11-05, 07:29
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Oj okej, första kvinnliga presidenten då.
Det är planen från demokraternas håll. Joe Biden har använts för att smuggla in en svart kvinna i Vita Huset.
2020-11-05, 07:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
https://mobile.twitter.com/news3lv/status/1324098903227027456
Komedi!

Det är lätt att dra på munnen.

Men där är en man som trots sin T-shirt med texten BBQ, Beer og Freedom ändå tar politik på fullaste allvar.
Det är rörande.

Det engagemanget ser man inte hos Biden supportrar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in