Citat:
Ursprungligen postat av
trevliggrabb
Jag försöker sluta bry mig men sätter trots allt ändå in mig i båda sidors argument till skillnad från dig och försöka göra en objektiv bedömning av läget utan sina känslor för ena eller andra sidan.
Precis som med BLM-kravallerna kollade jag upp vad det handlade om och det visade sig att vänstern var upprörda över att det var systematisk rasism när en fullblodskriminell knarkande neger som hotar människor till livet och åkt in och ut på kåken dog. Det fanns ingen rimlighet i alla kravaller då och beskylla Trump för det.
I det här fallet kan man välja att bara avfärda republikaners anklagelser om valfusk som dåliga förlorare, eller så kan man sätta sig in i de fall som tyder på valfusk. Och bara en sån sak som att det kommit in fler röster än vad det funnits registrerade röster borde en person med IQ > fiskmås inse att någonting inte stämmer, oavsett vilken sida man nu hoppas på. Och det finns fler saker än det där som pekar på valfusk, du kan se listan som jag gjorde ett inlägg om lite tidigare här i tråden.
Börja faktachecka några av punkterna med på den här listan, så kan vi diskutera sen.
redan i första meningen glider du in på ett personangrepp på mig, inte ett grovt, men ändå.
tråkig debatteknik som gör det svårt att mötas.
men okej.
du tycker/tänker att BLM är en rörelse för folk som bara gillar att slå sönder saker och rättfärdigar det med mordet på george floyd? jag vet, det stack till i dig när du läste mordet, men jag har mycket svårt se det som nåt annat än en avrättning med tanke på hur mycket dom hade honom under kontroll kroppsligt och hur lång tid polisen hade sitt knä på floyds hals.
BLM protesterade fredligt under flera år, men fick hat och repressalier. det skjuts procentuellt fler svarta personer av poliser i usa, med tanke på att dom är färre befolkningsmässigt. dom är fattigare och bor sämre. det finns strukturell rasism som lever kvar sen dom byggde upp amerika som gratis arbetskraft under tvång.
Jag tycker USA har en orättvis politik, både inrikes och utrikes.
Men trump gör detta till tusen. När han tillträdde började han sätta sina kompisar från näringslivet på poster. VDn för usas största oljebolag som utrikesminister. Det är korrupt. Och sen har han fortsatt så. Handlat med sina mandat som folkvald för att gynna sig själv å sina polare. Detta är vanligt i USa. Korrupt och orättvist. Men trump gör det till tusen.
Biden är keff, men trump är det till tusen. Sen alla jävla lögner och hintar om att han inte respekterar demokrati gör mig bara äcklad.