2020-11-05, 04:26
Medlem
Bennermanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kör du från ditt privata Paypal konto så är det lika spårbart.

Antar att det är mycket mer riskfyllt att köpa från svenska leverantörer, än utländska. Rimligtvis måste ett tillslag först ske hos en leverantör innan man överhuvudtaget ligger risigt till som användare.
Senast redigerad av Bennermann 2020-11-05 kl. 04:29.
2020-11-05, 04:31
Medlem
Bennermanns avatar
Citat:
Har en Z8 Pro framför mig nu och ser inget på kartongen där det står något om 5G som du skrev?

Paypal kan vara lömska.
Kommer det för många överföringar som skickas med alternativet vän/familj så kan dom låsa kontot.
Behöver inte ens vara för just den orsaken.
Paypal gör lite som dom själva vill.

Man får väl anta att denna säljaren inte använder sitt privata Paypal-konto.

Förstår inte hur leverantörerna kommer undan. Vet att min leverantör te x har tiotusentals användare. Det måste ju liksom strömma in pengar på deras paypal-konto. Känns obegripligt att det ens går.
2020-11-05, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Förstår inte hur leverantörerna kommer undan. Vet att min leverantör te x har tiotusentals användare. Det måste ju liksom strömma in pengar på deras paypal-konto. Känns obegripligt att det ens går.

Kör antagligen inte enbart med ett konto.

Utan med flertalet olika konton.
2020-11-05, 04:55
Medlem
Citat:
Antar att det är mycket mer riskfyllt att köpa från svenska leverantörer, än utländska. Rimligtvis måste ett tillslag först ske hos en leverantör innan man överhuvudtaget ligger risigt till som användare.

Ja, så är det ju. 👍🏻
2020-11-05, 05:00
Medlem
Bennermanns avatar
Citat:
Ja, så är det ju. 👍🏻

För info: verkar ändå funka att pröjsa med Paypal och förbli anonym. om du tar bort kontot efteråt.

Värdelösa växelkurser gör att jag nog aldrig använder tjänsten igen ändå. Paypal tog ut strax över 70 öre per euro mer om jag jämför med min banks valutakurs för överföringar.

Från businiss insider:
Deleting your account will delete your entire transaction history with it, meaning that your PayPal history will stay private — permanently.
2020-11-05, 05:53
Medlem
Citat:
För info: verkar ändå funka att pröjsa med Paypal och förbli anonym. om du tar bort kontot efteråt.

Värdelösa växelkurser gör att jag nog aldrig använder tjänsten igen ändå. Paypal tog ut strax över 70 öre per euro mer om jag jämför med min banks valutakurs för överföringar.

Från businiss insider:
Deleting your account will delete your entire transaction history with it, meaning that your PayPal history will stay private — permanently.

Lite bökigt att behöva göra det. Som sagt är du nog inte något byte om din leverantör skulle åka fast.
2020-11-05, 18:10
Medlem
Provade en Formuler Z8 men var ganska besviken med tanke pa det dyra priset ($180+moms) och att min Firestick som jag köpte for en brakdel av priset ($40+moms) med tivimate appen kändes typ lika bra förutom fjarr kontrollen.

Ar TVIP boxar bättre eller bor jag hålla mig till Firestick? Gillar MAG interface men StbEmu tycker jag fungerar kasst pa Firestick med att programmera färgknapparna och hanger sig ofta.
2020-11-05, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
Provade en Formuler Z8 men var ganska besviken med tanke pa det dyra priset ($180+moms) och att min Firestick som jag köpte for en brakdel av priset ($40+moms) med tivimate appen kändes typ lika bra förutom fjarr kontrollen.

Ar TVIP boxar bättre eller bor jag hålla mig till Firestick? Gillar MAG interface men StbEmu tycker jag fungerar kasst pa Firestick med att programmera färgknapparna och hanger sig ofta.

Var köpte du den för det överpriset?

Vad är det som du inte gillar med Mytvonline2?
2020-11-05, 18:35
Medlem
IP-TV loading channel list.

Tror denna fråga är ok,,
Har en icke svensk variant och är helt ny på detta. Får hela tiden loading channel, kan stå så i evighet, utan nåt händer, startat om allt som finns flertalet ggr. Men däremot på Ipaden snurrade d gång direkt. Har en ny lg smarttv, där viss app även installerad,, fasen kan d vara,,?.
2020-11-05, 18:36
Medlem
Citat:
Var köpte du den för det överpriset?

Vad är det som du inte gillar med Mytvonline2?

Jag köpte den pa Amazon Canada. Var typ standard pris for den dar.

Det var inget som jag ogillade med mytvonline2 appen men tivimate for $5 gör ju det mesta förutom support for mag portal.
2020-11-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
Jag köpte den pa Amazon Canada. Var typ standard pris for den dar.

Det var inget som jag ogillade med mytvonline2 appen men tivimate for $5 gör ju det mesta förutom support for mag portal.

Aha.. Trodde du bodde i Sverige 👍🏻

Ja, Tivimate är bra på en bra box.

Firestick är väl lite klen för att köra allt material.
2020-11-05, 18:52
Medlem
Citat:

Stora leverantörer och aterforsaljare brukar kora som IT företag som säljer legitima tjänster som web hosting, cloud storage, SEO etc. Da struntar PayPal i det sa lange man kan visa papper (kvitton pa utgifter, bolags handlingar osv) pa det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in