Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Jag vet inte hur det hela exakt går till, men vad jag förstått är det något man måste be om och som skickas hem till ens hemadress. Ett sånt papper per person. Så det går liksom inte att upprätta ett kontor och skicka efter massor av såna till en och samma adress. Därför har jag svårt att se hur det kan göras i stor skala i stater som dessutom många gånger är republikanska. De flesta stater är ju nämligen republikanska. Men du får gärna förklara hur man lurar systemet i stor skala med poströster. Valmyndigheten vet ju hur många röstkuponger man skickat ut. Fuskare kan ju därför inte slänga in 100 000 till bara si så där. Valmyndigheten vet ju också hur många som registrerat sig för att rösta.
Trump påstår att poströsterna är valfusk, men jag har inte hört någon förklara konkret och verklighetstroget hur demokraterna kan överlista valmyndigheten och deras register även i republikanska stater.
Jag vet inte heller. Men så som jag ser på systemet utifrån med min bristfälliga kunskap:
Skicka ut en jävla massa röstkuponger till folk som begärt (eller helt enkelt påstå att man skickar ut till folk som inte ens begärt men är registrerade?).
Vänta tills man får tillbaka röstsedlar.
Om antalet sedlar man skickat ut eller påstår att man skickat ut är fler än de man fått tillbaka så "lägger man till" lämpligt antal av de röstsedlar som inte skickades tillbaka (inte 100% för då skulle det bli uppenbart)
De nya "hittade" sedlarna måste såklart dyka upp väldigt sent i valprocessen, typ dagen efter valet..
Jag antar alltså här att det inte alltid är 100% av de registrerade väljare som begärt en röstsedel som väljer att skicka tillbaka sin röstsedel eller att det går att skicka ut röstsedlar till väljare som inte officiellt begärt en.
Jag kanske har helt jävla fel, men det verkar ju som att oron för fusk med poströster är utbredd bland amerikaner och något som inte enbart foliehattar torgför.