2020-11-05, 01:24
Medlem
0rganets avatar
Donald adderol twittrar två artiklar från Breibart nu.. Är inte ens Oann med honom längre? för att stödja "röstfusket"

2020-11-05, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
“En fråga som förmodligen vissa av er tänker på om ni följer med i världen, som jag tycker är väldigt intressant. Så, anta att vi exponerar kroppen för ett otroligt, om det är ultraviolett ljus eller bara ett väldigt starkt ljus, och jag tror du Bryan sa att det inte har undersökts, men att att ni ska göra det. Och sen säger jag, föreställ dig att om du tog ljuset in i kroppen, vilket du kan göra genom huden eller genom något annat sätt. Och jag tror du sa att ni ska undersöka det, också. Låter intressant, eller hur?”

“Och sen tänker jag på desinfektionsmedlet, när det krossar viruset på en minut. Och finns det ett sätt för att vi ska kunna göra något sådant, genom injektion inuti eller nästan som en rengöring, eftersom man ser hur det kommer in i lungorna och gör otroliga saker med lungorna, så det vore intressant att undersöka det, så att ni kommer behöva använda medicinsk personal med, men i mina öron låter det intressant. Så vi får se, men hela idén med ljus, hur det kan döda virus på en minut. Det är rätt kraftfullt.”

Kenny, det här kallas för citat.
Det betyder att en människa, i det här fallet Trump, faktiskt sagt så.

Exakt. O nu har du översatt det direkt till svenska. Vet att ordet ”injicera” på engelska har mer än en innebörd.

Det han säger är alltså.
- vi håller på att kolla på olika lösningar.
- vad vi vet är att det finns saker som tar död på viruset. Typ uv-ljus och desinfektionsmedel.
- så om det skulle finnas något sätt att applicera det på hade det kanske kunnat funka.
- men det är nått vi än så länge bara har diskuterat.
- men jag är ingen doktor. Ville bara berätta att vi jobbar på det!

Sådär. Nu är det inte längre ful citerat.

Varsego. Nu slipper du framstå som hjärndöd.

(älskar för övrigt hur du ska ord märka andra när det är du själv som är helt värdelös på engelska. Allt jag bad dig om var att sluta ljuga!)

Natti natt. *klapp klapp*
Senast redigerad av AlfaKennyBody 2020-11-05 kl. 01:27.
2020-11-05, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Det är live-odds, spelbolagen sätter odds per timme baserat på fakta som kommer in ELLER sätts direkt av hur mycket spelarna bettar på resp kandidat. Och spelarna bettar på den som stöttas av fakta som pekar på vinst. Odds sätt inte av politiker
Vart skrev jag att odds sätts av politiker gubben? läs om mitt inlägg, går inte och veta förrens räkningen är klar.
Avslutad
Varför går folk på om att valfusk, lögner från massmedia och big techs bias inte existerar? Det är uppenbart att det gör, men det är även uppenbart att en stor del av amerikanska befolkningen avskyr Trump. Dra av er ögonbindeln och se sanningen i vitögat. Vem vet exakt vad som påverkat utgången av valet mest men vissa av oss sitter i alla fall inte med huvudet i sanden.
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Du är medveten om att Trump bara är 3-4 år yngre? Eller går det någon magisk gräns där emellan någonstans?
Jag tror han är 6 år yngre även om det är på tok för gammalt för en sån viktig position.
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overnaut
Jag syftade naturligtvis på omval under normala omständigheter. Borde lagt till det i vad jag skrev.

I valet 1980 förlorade Carter. Han var kraftigt försvagad som president.. av gisslandramat i Iran, dålig ekonomi i USA och att han utmanades i partiets primärval av Edward Kennedy. Interna problem i partiet.

Republikanen George H W Bush var 1992 så försvagad av den dåliga ekonomin, trots segern mot Irak i Gulfkriget 1991. I valet kom en tredje kandidat från ingenstans, Ross Perot, och fick 19 procent av rösterna.

Du har rätt. Det jag menade var att ingen inte blivit omvald under normala omständigheter med två kandidater utan interna problem i sina respektive partier.

Så Trump haft interna problem inom sitt parti? Snälla vart kommer alla lingon ifrån..
2020-11-05, 01:26
Medlem
Dickassos avatar
Nu har Trump även skickat en stämning om att stoppa rösträkningen i Georgia. Är det Rudy som skickar ut alla dessa stämningar? LoL
2020-11-05, 01:27
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Den här gubben biden han kan trilla av pinnen vilken dag som han är lastgammal. Är det så smart att ge en sån gamling president makt??

Så du tycker en några år yngre men FET Trump är säkrare?

Om unibet satte spel på hälsan mellan dessa gubbar så skulle jag nog välja X och ta dessa gubbpungar att sätta i min julgran.

Seriöst?
2020-11-05, 01:27
Medlem
overnauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Så Trump haft interna problem inom sitt parti? Snälla vart kommer alla lingon ifrån..

Förstår inte det du skriver tyvärr.
2020-11-05, 01:28
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostenosten
Någon länkade video när Biden kladdar på barn osv. Jag hittar inte den igen.
Kan någon vara vänlig och länka den igen?

https://www.youtube.com/watch?v=EAzUxZNQp-U
Medlem
xXoyKillSss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Nu har Trump även skickat en stämning om att stoppa rösträkningen i Georgia. Är det Rudy som skickar ut alla dessa stämningar? LoL

Hahaha, detta val är sannerligen underhållande
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redibo
Tack för att du fortsätter försöka få alla gapande Trumpkramare att läsa något annat än sina vanliga, källfria, Twitter-favoriter, även om det verkar vara tveksam verkan i målet... Det är fantastiskt vilka USA-experter folk är nere från sina mödrars källare.

En kul grej är att de flesta här (NC) tar det hela oerhört mycket mer chill än vad mina vänner (och folk i den här tråden) gör i Sverige. Rösterna är lagda, nu ska de räknas, tills dess finns det inte mycket att göra. Omräkningar kommer begäras, utlandsbaserad militärs röster trillar in nästa vecka, och innan det kommer inget vara hugget i sten. Det övergår mitt förstånd att det är så överraskande att det är stort valdeltaganade under det galnaste året i de flestas minne. Poströstande har marknadsfört mycket starkare som ett röstningsalternativ enligt amerikanerna jag pratat med, vilket gjort att folk fått upp ögonen för det och faktiskt satt sig med det, kanske i brist på annat att roa sig med i ett nedstängt USA. Istället för att vänta till valdagen, för att sedan kanske inte orka köa, eller få ett extra jobbpass.

Men i motsats till vad media och de högst skrikande på offentliga medier vill göra gällande så är det inte många i det vanliga livet som tror att det här valet är på liv och död, det handlar för den stora massan om vem de föredrar att ha i Vita Huset. För vissa grupper är det naturligtvis viktigare, de i kol/oljeindustrin på ena sidan, de sämre bemedlade som inte tagit sig ur år av zoning och ojämn fördelning av resurser inom städer på den andra sidan. Det är bara de som skriker högst som hörs, men de representerar inte på något sätt majoriteten. (Disclaimer: I mitt tycke, och från mina observationer.)

Men det är fint att ni bryr er i världspolitiken! Försök uppbåda samma engagemang vid nästa val i Sverige!

Tack. Måste utmana dig när du skriver att folk runt dig i NC är chill. Jag tror inte nödvändigtvis att dina Volvo-kollegor och medelklassgrannar i Greensboro är representativa för hur amerikaner i allmänhet känner. Mina amerikanska vänner (bland annat i AZ) är minst lika uppe i varv som gemene man i Sverige. Men håller med dig om att det är galet att svensken är mer involverad än i svenska val, men det beror på att amerikanska val är bättre regisserade och proffsigt följda av media. Tänk om vi skulle snacka om hur Dalarna och Närke är battlegrounds för nästa val. Det vore kul!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in