2020-11-05, 00:16
Medlem
overnauts avatar
Ta det lugnt..

Trumpen har detta under kontroll.

PA+NC+GA+NV = 57

+ 214 = 271

271 = SEGER
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Nej. Det är samma i Sverige där kommunisterna i V har oproportionerligt mycket röster halvvägs in i räkningen för att Kiruna och Svappavara går snabbare att räkna än Östermalm.

Demografiskt har trump fler väljare i mindre samhällen och färre i de större antar jag. Därav naturligt att det blir så här.

Lägg till detta Trumps briljanta strategi att smutskasta poströster hela vägen och därmed få majoriteten av sina väljare att rösta på valdagen. Dessa röster räknades först innan poströsterna i rostbältet. poströster i blåa countys har svängt så hårt som 80/20 med fördel D. Då är det inga konstigheter att Trumps ledning fullständigt faller ihop på slutet.

Vi såg ju samma sak fast omvänt i många stater där poströsterna började räknas tidigare. I Ohio till exempel hade Biden en komfortabel ledning i början när både poströster och valdagsröster räknades parallellt för att sedan kollapsa när poströsterna var färdigräknade.

Givetvis visste ju Trumps kampanj mycket väl att om de förlorade i rostbältet var det poströsterna som skulle vara slutet för dem så de har förberett att ropa valfusk redan från början och alla Trumpfans sväljer det givetvis med hull och hår.

Notera att Bidens vinst i rostbältet ser ut att bli med liknande marginal som Trump 2016 i Wisconsin och större i Michigan. Gapet i Pennsylvania försvinner också och när allt är klart vinner nog Biden även där även om detta inte är ett måste.
Senast redigerad av Unggoy 2020-11-05 kl. 00:22.
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du har tittat för mycket på SVT och TV4.

Vet du vad pöjk. Jag tittar inte på tv.

Jag är en dynamisk gubbe som röstat blankt i flera val. Jag är företagare och insett för många år sedan att marknadsekonomin sätter mina villkor oas vem som styr.
Jag ser möjligheter i det mesta faktiskt.

Om man lägger sin energi i det man kan påverka så löser sig det mesta - i mitt fall så försöker jag göra ett bra liv för min familj och mina anställda.

SVT och TV4 har mycket lite med det att göra.
Senast redigerad av cateatdog 2020-11-05 kl. 00:22.
2020-11-05, 00:17
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Du hade tokfel i dina beräkningar. Och kan inte acceptera det. Synd. Men framförallt, otroligt svagt.
Han hade inte alls fel. Han hade väldigt rätt tills fuskandet började.
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag säger inte att man kan fuska med vårat och det är svårt att fuska med det Amerikanska också
Det säger jag inte. Det kanske finns sätt att fuska i Sverige också. Min tilltro till samhällets institutioner är i botten så det skulle inte förvåna mig.

Tilltron och sammanhållningen i det mångkulturella USA har varit dålig länge och det kommer bara bli värre.
Sverige går samma utveckling till mötes tyvärr.
Medlem
xXoyKillSss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Biden närmar sig i Georgia i takt med att rösterna från storstadsområdena räknas in (Atlanta bl.a.).

Nu kommer apelsinen hävda valfusk och att rösterna från storstäderna inte ska räknas
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Ja, 2021 åker han in. Bankerna kommer ta alla hans tillgångar och ingen kommer vilja skydda honom nå mer.

Räcker att GOP byter kandidat så kommer folk vara "Trump, who?" inom några månader.

Vi säger så 😂
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Har han beslutat om att alla ska injicera desinfektionsmedel i lungorna eller var det bara något han skrev på Twitter för att han hört av någon läkare att det eventuellt skulle kunna lindra vissa symptom?

Sociala medier != Presidentorder

Trump: "Det här desinfektionsmedlet kanske fungerar? Vi kan rädda många liv!"

Du och MSM: "Han vill riskera miljoner människors liv med dödliga injektioner!!!"

Du borde nog kunna "rabbla" lite bättre än så här.

Jag har inte sagt att han riskerade miljoner människors liv. Inte alls.
Tror inte någon tog det på allvar.
Möjligtvis fanns det väl enstaka tandlösa republikaner med tätt sittande ögon som tyckte att det lät genomtänkt och förnuftigt. Och presidenten själv då förstås.

It's better to keep your mouth shut and appear stupid than open it and remove all doubt.
Senast redigerad av Promeneramera 2020-11-05 kl. 00:46.
2020-11-05, 00:18
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Nu säger dom på tv att Nevada ska försöka rapportera resultat inatt svensk tid redan. Inte imorgon.
När fan är "inatt" då?!
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Hon konstaterar sen i kommentarerna att Ojdåo, Wisconsin har "same day registration". Man kan regga sig som röstare samma dag man röstar.

Därför kan man inte kolla antal registrerade röstare den 1 november. För många reggade sig först igår.

Då har vi rett ut det också.

Med 89% uppslutning, dvs långt mer än Obama i ett svart område. Antar att Joes "If you aint black" har suttit som en smäck. Detta kommer man givetvis gå till grunden med, till dess kan vi konstatera att Biden har en voter turnout som är den absolut bästa i historien (Obama, JFK osv) eller så är det något som inte stämmer i ett county med 89% turnout när countyt bredvid har 70%.

Nu kanske du förstår varför dessa röster skall kontrolleras.

Det är ett mycket stort röstfusk som pågått i Wisconsin.
Medlem
Jesusmarychains avatar
Märkligt att Trump, som enligt egen utsago är en född winner som aldrig förlorar, förlorar nu. Sad!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXoyKillSs
Nu kommer apelsinen hävda valfusk och att rösterna från storstäderna inte ska räknas

Bara en tidsfråga innan han twittrar att man ska ”STOP THE COUNTING!”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in