2020-11-05, 00:09
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Absolut, jag tycker det är fullkomligt idiotiskt att varje röst inte är lika värd och det är komiskt att Trump-anhängare gnäller nu. Det var just detta system som gjorde Trump till president förra valet trots att Clinton fick fler än 2 miljoner fler röster.

Samtidigt finns det ett värde i det systemet, vi talar ju om en kontinent, att helt överge ex Alaska vore ju lika fel
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Bara 4,6% nu mellan Trump och Biden i PA. Börjar kännas mer och mer som att Biden kanske ändå kan roffa åt sig PA.

Det är skitsamma. Trump har redan deklarerat sig som segrare i PA. Så detta kommer avgöras i domstol och/eller på gatan.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1324108200141082624
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
USA är ett efterblivet jävla land.
Valet var igår och dom klarar inte av att räkna röster på flera dagar.
Länder i Afrika har bättre och snabbare valsystem.
Skitsamma vem som vinner nu, USA är ett förlorat land och värre blir det när negerhoran tar över efter Zoombien.

Vet du när rösterna är färdigräknade i ett svenskt val? Minns du hur jämnt det var mellan de två blocken förra valet? !979 tog det över en vecka p.g.a. utlandsrösterna som avgjorde valet.
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Nej, det går inte alls det.

Du kan inte poströsta och fysiskt i USA. Sluta hitta på och var inte oärlig.
Svenska poströster är lika säkert som USA.
Jag tog min information ifrån Exakt 24 och samhällsnytt gemensamma valvaka. Där en utlandssvensk som bodde i USA förklarade hur han hade kunnat rösta 2 gånger om han ville. Detta ska egentligen inte gå - men vissa har hårdare kontroller än andra. Där han röstade var det fritt fram.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, det är en himla röra i allmänhet med olika regler i skilda stater. Men, det är så de vill ha det. De slipper åtminstone den utdragna processen med regeringsbildning som vi tvingas genomlida i Sverige.

Det finns mycket i det amerikanska statsskicket som är rester från USA:s första tid som en lös konfederation liknande dagens EU. Både senatorerna och elektorerna som väljer presidenten utsågs ursprungligen av delstaternas lagstiftande församlingar, utan några folkliga val.

De var alltså precis som EU-kommissionärerna delstaternas representanter i de gemensamma styrande organen. Det är bakgrunden till att delstaterna fortfarande sköter de federala valen. Inget annat EU-land skulle lägga sig i hur Sverige utser sina EU-kommissionärer. Under en övergångstid kunde elektorer vara folkvalda, men det fanns inget krav. Delstaterna var suveräna och kunde göra som de ville.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Jag fullkomligt Älskar att sitta här. Gav upp min vita månad och köpte några bärs.

Denna tråden borde flyttas till humortråden. Jävlar vad jag njuter av allt och det bästa är att just nu är det som en evighetsläsning.

Går jag å hämtar en öl och pratar några ord med jycken så finns det några sidor till.

Denna dödsångest det är för vissa som för några timmar sedan firade. Människor som vägrar acceptera vad en befolkning låååångt bort från oss valt.

Livet är så saaaaaatans orättvist och det fiskas, och det är judarnas fel, BLMs fel, medias fel, Kinas fel... Det tar fanimej ALDRIG slut.
När folk är så känslomässigt involverade i detta och blir så jääääävla upprörda men samtidigt minsann att alla andra är hjärntvättade och det är konspiration och valfusk.

Spännande och underhållande. 2 gubbar som delar världen i lika många känslor som det finns befolkning.
Jag själv förstår inte varför folk är så jääääävla engagerade men bara sitter på nätet och tycker ist för att faktiskt göra något.

Folk hatar, älskar, tycker, gillar och delar och låtsas bry sig.
Folk som faktiskt på riktigt gör något hatas. Politiker, Greta eller alla som offentligt står för saker.

Det är underhållning att se vad folk engagerar sig online men inte engagerar sig på riktigt.
Visst är det sorgligt. Man måste se humorn i det och inse att planeten kommer fortsätta även utan oss. Synd om våra barn bara, men med sociala nätverksboomen så har åsikter demokratiserats och alla kan slänga ur sig alla konstiga saker som man aldrig hade vågat säga förutom till sina närmaste förr. Det är verkligen overkligt vad folk gräver sig in i sina bubblor. Instant gratification - dopaminberoende eran. Får väl se det som underhållning och hoppas att iallafall det blir en liten förbättring för klimatet om resultatet håller sig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Inga problem! Men din kultledare sa redan 2016 " jag inte vinner så är det fusk..."

Kultledaren har problem med att förlora, som många av dessa har, och sedan skickar ut sektmedlemmarna för att "fixa" till det. Det är problemet!

Hoppas du lyckas lämna och inte få för många långsiktiga skador!

Tja, det kan kanske finnas anledning att vi får återkomma till det här inlägget sen när utredningen om valfusk väl är klar då.
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Var kan man läsa det?
https://www.cbsnews.com/live-updates/nevada-2020-election-results/
Högst upp där, såg nån lokal tvstation skriva det på twitter men den kan jag inte hitta.
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hillybillie i farten. Rasande och Trumpfanatiker avbryter en presskonferens i Nevada med anklagelser om fusk. Jösses sy in packet.

https://twitter.com/BNONews/status/1324112544076890112

Hahahaha

Skulle kunna vara vilken svensk SD-väljare som helst.

Håller med om att han borde spärras in. Risken finns att han gör någon illa.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Amerikaner i utlandet som röstar, t ex de som bor i Sverige, var räknas de in?

Det är poströster då de skeppas via ambassaderna
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ja, Sverige.
Du kanske missar att folk i USA jobbar på en vanlig veckodag som en onsdag som igår.
Nej vi röstar i en vallokal där vi identifierar oss precis som vid röstning på valdagen. I USA lämnar man brevet med röstsedeln i en brevlåda.
2020-11-05, 00:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Ja, jag är bara rädd att han spårar ur och tappar backning av partiet. Pence är djupt kristen, han lär ju ha sina gränser. Säg att det är fusk och att Trump lyckas behålla makten på något sätt, han får inte ha bränt alla broar då. Han framstår ju nästan som caligula i nuläget. Förstår att han är upprörd, men han måste ligga lågt och låta Rudy ta hand om skitgörat.

Om Rep/Trump inte claimar vinst kan dom inte agera legalt. Har du inte vunnit något, kan du inte förlora något..

Tweeten:

"We have claimed, for Electoral Vote purposes, the Commonwealth of Pennsylvania (which won’t allow legal observers) the State of Georgia, and the State of North Carolina, each one of which has a BIG Trump lead. Additionally, we hereby claim the State of Michigan"

Ställ dig istället frågan varför pausas Trumps vinster men inte Bidens. Bra att Trump gillar fighter, vi skall inte ge oss Badbollen, dom försöker stjäla det här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in