2020-11-04, 21:54
Medlem
Team trump ska visst ha nån presskonferens i pensylvania snart.

https://youtu.be/ep1k7c-MsaA
Medlem
Korders avatar
Just nu är det för övrigt över en procent som skiljer Biden och Trump i Michigan. Om det står sig kan Trump inte ens begära en omräkning där. Inte för att det har varit tal om det (än), men då han vill räkna om Wisconsin är det nog bara en tidsfråga innan han begär samma sak i Michigan om möjlighet ges. Vad har han att förlora på det, liksom?
Medlem
seaworthys avatar
Tjockisen kräver räknestopp i PA. Luktar desperation lång väg. Ytterligare ett bevis för att Trump är en notorisk looser som vann 2016 för att folk avskydde Clinton.
Medlem
Corona-Chans avatar
Person eldar upp stulna röster.
https://twitter.com/Ninja_StuntZ/status/1324060101125296130
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du snackar vara skit ,Clinton höll ett acceptence- speech.
Hon accepterade förlusten .

Att kalla sina politiska motståndare för psyksjuka.. du behöver ett ligg , men får väl aldrig nåt.

Tack för att du bekräftar nivån du ligger på. Det sorgliga är att psyksjuka har rösträtt i det här landet och det är därför det ser ut som det gör.

Ja, hon höll ett AS, men sen då? Nä, juste, det andra hände inte i den verkligheten men jag antar att du har svårt att hålla koll när du bollar med 7 andra samtidigt. Jävla dåre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jag kommenterade tidigare att jag var förvånad över att börsen inte tok-dök. Dessutom har jag alltid trott att marknaden hellre ser Trump mer än Biden pga lägre skatter.
Kan jag ha haft helt fel här? Kanske är det Biden som marknaden och storföretagen vill ha?

Senaten har större vikt sett till börsen. Nu när republikanerna ser ut att behålla majoriteten i senaten så är väl chansen till skattehöjningar mer eller mindre bortblåsa, varav givetvis speglar av sig med positiva reaktioner.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Han skulle inte ha ljugit och förminskat viruset offentligt medan han visste hur farligt det var och det behövdes nationella lockdowns i längre perioder med seriösa stimulus checks.

Med det sagt så, som Trump en gång sa innan han glömde bort det, ligger ansvaret på den som är högst upp. Om det händer så är det ditt fel, om det inte händer så är det ditt fel < nästan ordagrant citat. Det var t.ex. inte enbart Bushs fel att ekonomin kollapsade inför 2008, men det var han som fick skulden eftersom han satt vid rodret.

Varför skulle det vara Bushs fel överhuvud taget?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ok så "allmänt känt" men inga faktiska siffror? Tack då vet jag, synd att han inte hade några feta karavaner som blockade vägar då.

Yes, Trump hade båtar och bilar i gigantiska karavaner. Du får själv leta efter källor.

Och hans tal hade tiotusentals fans, medan Biden hade väldigt få. Och tom Bidens framträdande på internet ignorerades.

Men han slog rekord i antalet röster.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Återigen upprepningar från media, men klargöra för VAD som ger honom dessa titlar har ni fortfarande efter fyra års tid inte lyckats ta fram. Märkligt.

Så Trump är inte labil och inkompetent? Några exempel: Tål inte skämt om hans handstorlek. Ljuger rakt ut att han inte sagt saker som finns inspelat av tv. Vill svära in sig med handen på hans egna affärsbok istället för bibeln. Blir ovän med alla han jobbar med och sparkar dom.

Relativt obildad. Inga framgångar i affärsvärlden, hade haft mer pengar om han satt in sina ärvda pengar på ett sparkonto.
2020-11-04, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Är det konstigt att Trump blivit opopulär efter pandemin? Tycker du att han skött det bra?
USA är en federal stat , vad konkret skulle han gjort bättre menar du, det är ju som att säga att Charles Michel är ansvarig för Sveriges misslyckande.
Medlem
Biden leder med 1.1% nu i Michigan, hörde förut att max 1% så har den förlorande alltså Trump rätt att kräva omräkning av rösterna.. Seriöst de känns så riggat detta, jag satt hela natten och såg utvecklingen. Helt plötsligt så trillade över 100 000 Biden röster in och samtidigt NOLL Trump röster han klättrade där... Nu leder Biden med 99% av rösterna räknade med nästan exakt 60 000 röster, dessa mystiska 100 000+ som helt plötsligt kom in är nog något som kommer granskas...

Kan Trump inte nu kräva omräkning i Michigan?
Medlem
calmsolutions avatar
Att Biden tar detta är väl rätt uppenbart för alla nu?

Jag själv tycker att Biden inte är rätt person som POTUS men det är det amerikanska folket som väljer. Trump har inte varit smart med sin arroganta och provocerande taktik, så det är väl lite självförvållande?

Tanken är väl ändå att Harris skall bli president då Biden är för gammal och trött för att klara detta. Grattis (D)!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in