2020-11-04, 21:43
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Trump har HD bakom sig. Förväntar att Trump har USA:s bästa advokater bakom sig. Det är klart att valfusk förekommit. Detta är inte färdigt.
Är det konstigt att Trump blivit opopulär efter pandemin? Tycker du att han skött det bra?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Trump måste ta Nevada annars förlorar han, om han inte kan få antigen Michigan eller Wisconsin. Men det ser väldigt osannolikt ut efter att 99 och 94% av rösterna har räknats där.

tar Biden Nevada, Michigan och Wisconsin så vinner han.

Om han inte tar Arizona efter att alla nya röster räknats där?
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Hon kanske fake-röstar bara för kameran.
Nej, det var andra, lite fula som också var med på filmen. Dom tog också evigheter på sig. Inte som i Sverige.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Trump har ju utropat sig som segrare och sagt att det fuskats, men kommer han utropa nationellt nödläge och kanske mena att främmande makt lagt sig i och kalla på justitiedepartementet? Han kanske avvaktar lite...

Ja, det blir spännande att se vad han har på gång. Han verkar i alla fall gå den juridiska vägen i Wisconsin genom att begära omräkning. Det kostar honom $3 miljoner dollar, ca 27 miljoner SEK. Man får bara begära omröstningen om det är mindre än 1% (tror jag) skillnad mellan kandidaterna, så omräkning kan han inte begära i alla Bidens stater.

Men om det inte får honom att vinna den staten och eventuellt andra som han begär omräkning på, vad hittar han på då? Ska han köra samma stil som diktatorer och militärjuntor? Ta makten över landet med nationellt nödläge, vapen eller vad?

Dags att börja poppa popcorn med tanke på att det verkar som att Biden kan ta hem det hela. November, den i vanliga fall tråkigaste månaden på året, kan bli väldigt spännande i år.
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Inom 30 minuter har Biden över 270 elektorsröster.

Hur vet du det?
2020-11-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
99% räknat i Michigan. Det går till Biden. Trumps chans ligger nu i att Pennsylvania behåller försprånget och ett mirakel i Nevada. Den kan gå för Trump om han har flyt. Han har ovanligt mycket röster i Clark County. En hel del röster kvar i övriga delstaten också.

Tror någon skrev i tråden att ifall trenden fortsätter i Nevada så vinner trump den delstaten. Är dock osäker hur man kollar trender för röstningen per delstat.
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Biden + Trump fick 16% fler röster i WI (färdigräknat) jämfört med Clinton + Trump

Om valdeltagandet ökar på samma sätt i MI som det ökade i WI återstår endast ca 40 000 röster att räkna i Michigan.

(Men NYT borde vara bättre på att prognosticera än jag)
Ja de beräknade känns lite osäkra men NYT brukar vara riktigt bra på val.

Själv tyckte jag Pennsylvania kändes konstig som osäker när Donald ledde med 11% men nu är han nere i endast 6% och då har de endast betat av 1/4 del av rösterna som återstår!

Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
Det jag vill du ska visa är den screenshot där Trumps röster registreras utan att Bidens ökar alls. Kan du inte visa det så svara inte.

Diskuterar ni de där 138 000 rösterna? Vad jag förstår var det en felskrivning som senare korrigerades.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Skönt att du har stenhård koll på Bidens siffror för varje tal han gjorde, du får gärna presentera dom i tråden sen.

Jag tror faktiskt att det är allmän kunskap, så jag tror inte att det behövs. Han hade väldigt få som såg hans framträdande på internet. Detta vet alla som följt kampanjerna. På båda sidor.

Ignorerad är förmodligen ett ganska bra ord för att sammanfatta det.
Medlem
NeoVains avatar
Louder with Crowder visar här valfusk live i Michigan.

https://youtu.be/96-BQaIVOpc
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Rolig? Nä, snarare dum.
Men tack för upplysningen!

Haha, varsågod.

Vi lär nog få veta definitivt inatt eller imorgon bitti, klockan är trots allt bara strax före 18 därborta.
Medlem
Corona-Chans avatar
En till twist!

https://twitter.com/JoeGummKXXV/status/1324049677591916544
16k felaktiga röster i ett county.
33 andra countys kan också ha felaktiga röster som kan rättas.

UPDATE: The Antrim County Clerk’s Office in Michigan told me the election program it used (Election Source) had issues and the office is now reviewing 16,047 total votes. The source I spoke with said she believes 33 other counties used the program. #postelection2020

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in