2020-11-04, 21:22
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Joe Biden har alltså slagit alla rekord. Ingen kanditat har någonsin fått så många röster som Joe Biden. Han är mer populär än Obama. Det trodde man inte på förhand!

En senil gammal gubbe som har en nerknarkad vuxen unge, nej det handlar bara om att rösta bort Trump.
2020-11-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
I det mest polariserade valet någonsin efter fyra år med Trump så ja absolut. Biden har engagerat rejält, hans fundraising har slagit Hillary från fyra år sedan stort, kolla på siffrorna och kolla vem man han ställs mot.

Inga stora tal, inga PK ingen som loggar in då han dillar på internet. Inget engagemang från medborgarna överhuvudtaget. Men han slår rekord i antalet röster. Och det är inget märkligt?

Jämför med Trump som kör fem stora tal om dagen med tiotusentals fans på varje. Han skapade karavaner på vägar och till havs. Stora engagemang och hysteri där han befann sig.
2020-11-04, 21:23
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Jag har följt val i många år och aldrig varit med att någon fått 76-24 % i det känsliga läget oavsett om det är ett näste för demokrater/republikaner.

Okej. Då kan jag väl berätta för sig att Hillary fick 70-30% i Milwaukee år 2016.

Och nu var det dom sagt dessutom poströster som lades in, som Biden uppmanat sina väljare till.

Du borde verkligen inte tycka det är så uppseendeväckande. Ingen media rapporterar om det som nåt konstigt, inte ens högermedia.
Medlem
Corona-Chans avatar
Bidens hundratusen+ röster skutt skedde i två delstater WI och MI, vilket tyder på att det inte var ett simpelt misstag.
Det och fler oklarheter gör att det är självklart att räkna om och utreda vad som hänt.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
En tanke som slog mig:

Om det slutar 270-269, vad händer om en elektor från Biden är "otrogen" och röstar på någon annan? Då blir det ju 269-269.

Electoral Votes måste inte rösta så som folket har röstat, skulle de välja att rösta Trump/Biden så finns det inget som straffar dem då det är tillåtet enligt lagboken.

Skulle det bli 50/50 så väljer huset president och senaten väljer vp
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Nu går Trump-lägret ut och säger att de vill stoppa rösträkningen i ytterligare en delstat (utöver Michigan): Pennsylvania.

Total meltdown.
Självklart, dom räknar ju innerstadsröster och inte bondlurkar, brukar sällan gå bra för republikaner.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Trump tar inte Nevada men Pennsylvania tar han, sen behöver han tre till.

Trump måste ta Nevada annars förlorar han, om han inte kan få antigen Michigan eller Wisconsin. Men det ser väldigt osannolikt ut efter att 99 och 94% av rösterna har räknats där.

tar Biden Nevada, Michigan och Wisconsin så vinner han.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Nu går Trump-lägret ut och säger att de vill stoppa rösträkningen i ytterligare en delstat (utöver Michigan): Pennsylvania.

Total meltdown.

dom har redan fått nevada att vänta med poströsterna till imorrn
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Du tycker trump är emot censur? Han har försökt stoppa varenda bok en gammal kollega till honom skrivit, köper porrstjärnors tystnad för att dom inte ska säga nåt dumt, upploppen är en reaktion när inte ens svarta män kan få knäböja som protest när snuten dödar dom hela tiden på kamera och sen släpps. under 2000-2012 upptäcktes drygt 500 incidenter av valfusk, inte hörde jag al gore gnälla så fort han förlorade. Trump är en snöflinga.

Mitt inlägg handlade inte om Trump.
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Han har fått fler röster än Obama fick både 2012 och 2008.

Ja, men det är också ett betydligt högre valdeltagande.

Resultatet säger prick INGENTING om hans popularitet kontra Obama, Bidens popularitet kontra Trump däremot.

Hade Obama ställt upp mot Trump nu hade det inte ens blivit spännande.
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Det förvånar mig lite att börsen inte störtdyker. Även om det lutar år Biden så är det fortfarande väldigt jämt och sådana osäkerheter brukar påverka börsen väldigt negativt.

Börsen hade väl redan prisat in att det skulle bli kaos runt presidentvalet. Tror inte den här röran kommer att påverka allt för mycket. Covid-19 kommer att avgöra riktningen den närmaste tiden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Biden vinner i Nevada. Däremot så kommer det att bli rättsliga åtgärder kring flera andra delstater som Biden har vunnit.

FYI - ABC tog bort Biden som vinnare av Nevada för en liten stund sedan.
Mitt tips: Nevada går till Trump...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in