2020-10-31, 12:19
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuqezi666
Det var baha som hade skrivit till fiftys ex sen hotade fifty krododilerna och en av de äldre brödernas flickvän. De va därför de skjöt honom.
Fifty hänger med sina kriminella kusiner och grannar på en parkering i gårdarna bakom rosengårdskolan.
Har hört att något år innan detta så blev en krokodil knivhuggen av fifty eller hans bror. Så de fanns bad blood mellan dem innan de med bruden.
Samma sommar som skjutningen 2016 så blev baha skjuten av fiftys lillebror mustafa som var bästa vän med zaki som blev mördad på parkeringen där fifty och de andra hänger 2018. Mustafa fick långt straff tror 8,9 år.

Nej det är baha som är den smarta. omar e impulsiv och har skjutit folk för småsaker.

Tack för info!

Omar är inte speciellt lik de andra bröderna, som ju alla tre har ett ganska speciellt utseende. Vet du om Omar är en halvbror till dem, eller?
Citera
2020-10-31, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Tack för info!

Omar är inte speciellt lik de andra bröderna, som ju alla tre har ett ganska speciellt utseende. Vet du om Omar är en halvbror till dem, eller?

De har samma föräldrar, omar har även en tvillingsyster vet inte om hennes insta e öppen längre men hon liknar iaf verkligen inte sina fula bröder
Citera
2020-11-03, 08:58
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon1378
Så 22-åringen bör vara Om*r Ahm*d, någon som vet vem kompisen är?
* = a

Väldigt intressant, den 22-åring som begärdes häktad i samband med att Sydsvenskan skriv om det är INTE Omar Ahm*d, utan Alex Gh*ra, jag har fått häktningsframställan av TR. Han häktades för stämpling till mord, vilket innebär "En form av förberedelse till brott som innebär att en person i samråd med någon annan beslutar att begå ett brott, försöker förmå någon att utföra brott eller åtar sig att utföra ett brott."

Ska vi gissa att det är resultatet av att Encro hackats?

Har mailat TR igen för de har noterat att detta mål plus ett annat borde slås ihop till. Har begärt ut dagboksbladen för båda. Antingen finns det 2 mål, där en 22-åring i varje mål häktats och där TR gett mig häktningen för ett annat mål än det där vi misstänker att Omar skulle vara häktad. Eller så har Sydsvenskan rört ihop det.
Citera
2020-11-03, 09:07
Medlem
Citat:
Väldigt intressant, den 22-åring som begärdes häktad i samband med att Sydsvenskan skriv om det är INTE Omar Ahm*d, utan Alex Gh*ra, jag har fått häktningsframställan av TR. Han häktades för stämpling till mord, vilket innebär "En form av förberedelse till brott som innebär att en person i samråd med någon annan beslutar att begå ett brott, försöker förmå någon att utföra brott eller åtar sig att utföra ett brott."

Ska vi gissa att det är resultatet av att Encro hackats?

Har mailat TR igen för de har noterat att detta mål plus ett annat borde slås ihop till. Har begärt ut dagboksbladen för båda. Antingen finns det 2 mål, där en 22-åring i varje mål häktats och där TR gett mig häktningen för ett annat mål än det där vi misstänker att Omar skulle vara häktad. Eller så har Sydsvenskan rört ihop det.

Aaa nu är det nog två olika mål, Ale* G sitter ju häktad sen några veckor tillbaka.
Citera
2020-11-03, 09:15
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infocat
Aaa nu är det nog två olika mål, Ale* G sitter ju häktad sen några veckor tillbaka.

Ja, det KAN vara så. Grejen är att jag gjorde som jag brukar: jag angav vilken åklagare som begärt personen häktad och vilket datum. Man kan ju tycka att jag borde ha fått häktningsframställan för båda målen i så fall. Men, som sagt, jag har mailat dem och bett dem skicka dagboksblad för båda målen så får vi se
Citera
2020-11-04, 18:42
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infocat

Det är lite rörigt...jag bad TR om dagboksblad i alla mål som Omar Ahm*d suttit häktad i under hösten. Fick tillbaka ett dagboksblad, och Omar omhäktades i ett mål 2020-10-28, så det är nog detta mål. Antingen skrev Sydsvenskan fel häktningsdatum, eller så misstolkad jag det när jag läste artikeln. De två mål jag skrev om i tråden innan verkar vara ihopslagna, där det ena är Dani Jude-målet.
Citera
2020-11-04, 19:38
Medlem
Citat:
Det är lite rörigt...jag bad TR om dagboksblad i alla mål som Omar Ahm*d suttit häktad i under hösten. Fick tillbaka ett dagboksblad, och Omar omhäktades i ett mål 2020-10-28, så det är nog detta mål. Antingen skrev Sydsvenskan fel häktningsdatum, eller så misstolkad jag det när jag läste artikeln. De två mål jag skrev om i tråden innan verkar vara ihopslagna, där det ena är Dani Jude-målet.

Sydsvenskan har tyvärr angett fel datum för brott 2 ggr på senare.
Citera
2020-11-04, 19:56
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Sydsvenskan har tyvärr angett fel datum för brott 2 ggr på senare.

Hm...undrar om det är slarvfel eller för att de aktivt vill att andra ska få problem att få ut rätt handlingar?
Citera
2020-11-04, 20:35
Medlem
Citat:
Hm...undrar om det är slarvfel eller för att de aktivt vill att andra ska få problem att få ut rätt handlingar?

Jag har tänkt detsamma. Detta sammanfaller tidsmässigt med att polisen lämnar mindre info kring gängkriminella. Att det kan vara ett avtal att slinta på tangentbordet. Men jag gillar inte konspirationsteorier och vill inte tro att Sydsvenskan skulle kunna tänka sig att göra så. Men jag har skrivit till tidningen om feldatumen och de har inte varit över sig av förtjusning att ändra de felaktiga uppgifterna. Det börjar göra mig fundersam över tidningens seriositet.
Citera
2020-11-04, 22:49
Medlem
Citat:
Skönt ändå att Omar Ahmad är bortplockad från gatan ett tag
Citera
2020-11-04, 23:27
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Skönt ändå att Omar Ahmad är bortplockad från gatan ett tag
Yes, håller helt med dig, inte en dag för tidigt!
Citera
2020-11-05, 02:19
Medlem
Citat:
Precis som Rytve skriver är det flera bröder som heter Ahm*d i efternamn. Någon av dem var väl inblandade i den där knarkkartan, eller var omnämnd i den. Här är bild, från vänster är det: Isac, Omar, Schadi.

http://www.bilddump.se/bilder/20201030185422-193.221.120.31.jpg

Skulle du vilja lägga upp bilden igen? Den länken vill inte fungera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in