2020-11-04, 18:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Det är roligt att titta på USA. Stormakter på dekis. Vår tids romarrike.

Landet där man förstört både utbildningssystemet och sjukvården genom att att låta dessa styras av kapitalismen. USA kommer tappa år för år mot världen. Hur ska man kunna konkurrera med typ Indien och Kina som förstår vikten av billig vård och utbildning till folket.
2020-11-04, 18:57
Medlem
Låt oss för en stund skippa pajkastningen här och sätta oss ner och TÄNKA.... ....Trump vinner Georgia, det ger 16 elektorer, det är inte dåligt, jag trodde det var en liten byhåla. Sedan vinner han North Carolina, det ger 15 elektorer och förmodligen vinner han också Pensylvania. Sistnämnda stat ger väl 20 elektorer.

Då är Trump uppe i 264 elektorer. Han ligger under i Nevada men tror ni inte här ändå att alla djävla skogshuggare där har röstat Trump?

Sedan är det något som inte stämmer med Arizona. Jag kan inte sätta fingret på det men det stämmer inte med min modell, jag vill inte vika från min modell.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Borde inte presidenten då vara en större person än att man börjar snacka en massa skit baserat på ett rykte och sprida misstro?

Trump var uppenbarligen förvirrad och dåligt informerad när han höll sitt tal i natt. Han hävdade bland annat att Texas ännu inte redovisats som en förmodad vinst för honom (fel) och verkade inte heller ha klart för sig att det bara var Fox News som då förklarat att Biden vunnit Arizona. De siffror som han redovisade om sitt eget försprång i olika delstater var också delvis fel.

Min gissning är att Trump slölyssnat på Fox plus Bannon, snappat upp ryktena om valfusk från den senare och fått en del andra saker om bakfoten.
Medlem
fittslems avatar
Är det feststämning nu på SVT? Nu kan man äntligen pusta ut och börja förtära rödvin.
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
USA är ett U-land när det kommer till att räkna. Varför tar det sån tid?
Det blir komplicerat när demokrater trollar fram nya ballots när det passar dem. Svårt att hålla koll då.
2020-11-04, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Vart var alla ni Trumphatare inatt? Såg EN tapper krigare som slogs för er sak då men er såg man inte röken av.

(Edit: missförstod ditt inlägg, så nedanstående blev lite fel, i det att jag trodde jag inte höll med dig.)

Fattade du inte att det var ett troll? Det finns ingen merit i att konstant baita och skriva helt felaktigt om att "Nu vinner Biden Florida! Valet är klart!" Han kallade även Ohio för Biden. Så han ljög och hade fel: baita, kallas det.

Fanns dock flertalet andra som stolt skrev om Biden även när det såg mörkt ut: ondahamstern, TKW(han med Benzema-avataren), tom Regulus. Så försök inte skriva om historien.

Jag har sen fortfarande rätt svårt att se detta som nån större förlust: vad fick han, typ 70 miljoner röster? Och han krossade i Florida och Ohio. Detta trots att alla medier hetsat som dårar mot honom i fyra år, medan utomdemokratiska spelare som Twitter och Facebook censurerat honom; och trots ett jävla Kinavirus som bromsade upp den oerhörda ekonomiska uppgång som annars säkerligen fört honom till makten.

Nej, media har sålt lögnen att amerikanarna inte ville ha Trump, och att hans enda supportrar var inavlade analfabeter med sydstatsflagga och för få tänder. Detta val har visat att så inte är fallet, trots en tajt förlust.
Senast redigerad av fryskyl 2020-11-04 kl. 19:03.
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Trump vill att röster ska räknas om. Det är ju inget färdigt resultat än. Tänk om han skulle vinna

Enligt scott walker så sist dom räknade om förra valet så resulterade det i en skillnad på 131 röster i Trumps fördel. Svårt att tro att det hjälper när Biden redan fått fler röster än någon annan president någonsin.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Han kommer fortfarande vara rasist och sexist. Men det kommer såklart skrivas mindre om honom då han inte längre är relevant.
Konstigt att han inte var det innan han blev president. Jävligt skumt att han fick pris av Jesse Jackson och är vän med Mike Tyson. Skumt som fan.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Republikanerna kräver re-count nu i Wisconsin. Är det Supreme Court som behandlar detta?

Hur är det med kunskaperna i engelska egentligen? En re-count betyder omräkning, varför skulle en domstol ägna sig åt att sitta och räkna igenom alla rösterna igen?
Medlem
[quote=Hitler.was.a.vegan|73485388]Republikanerna kräver re-count nu i Wisconsin. Är det Supreme Court som behandlar detta?[/QUOT

Självklart att röstandet i Wis måste upp i Supreme Court. Biden fick alla röster mellan 91 % till 95 % räknade röster.
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är ju iofs positivt för Sverige om det lilla ludret håller sig på andra sidan dammen.
Fattar inte varför Filip Hammar tar sig ton hela tiden, hela hans karriär byggdes ju upp på att göra mobbing-TV och driva med och förnedra avdankade kändisar och andra outcasts. Han gillar ju att sparka nedåt. Kanske komplex för att hans syster är mongolid och att han själv är väldigt lik henne.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Poströstningen är inte juridiskt försvarsbar. Man kan ju inte kunba fuska till sig en vinst i ett val. Därför måste detta upp i HD så att poströstningen försvinner till nästa val.

Visst är det så. Omval utan poströstning med starka krav om att inte störa. Eller via bank ID som övervakas av andra oberoende länder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in