2020-11-04, 18:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag ser valet mellan Trump och Biden som ett val mellan pest och kolera. Demokraterna borde ha satsat på Bernie/Tulsi i stället.

Bernie hade varit en bra mycket bättre kandidat än Peddo Joe och en kandidat jag hade velat se som segrare men i valet mellan Trump o Biden så är det Trump
2020-11-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canarybird
Frågan är väl om det gynnar det vinnande partiet att ta över makten under en pandemi.

Biden skulle ju läsa pandemin inom 5 min enligt han och att allt va trumps fel att 200 000 männiksor dog. Bara av den anledningen skulle det vara kul o se vad mongot Biden skulle gjort annorlunda
2020-11-04, 18:51
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Nu är jag inte direkt ett vänsterhjon, men håller på Biden. Om Biden vinner kommer jag fira:

1. Att Europa får en amerikansk president som håller ett öga på Putin istället för en president som vill bli Putin.

2. Att exportindustrin får en president som inte får för sig att det är läge för handelskrig vartannat år eller så.

3. Att man får en president som inte är en vetenskapsförnekare.

4. Att man förhoppningsvis får en president som kan få litet ordning på statsfinanserna. Trump har lånat massor för att sänka skatten, mest för de allra rikaste. Någon måste få ordning på statsskulden, ett USA som inte kan betala sina skulder är inte bra för världen.

5. Att man får en president som inte är rasist eller har en konstig attityd till kvinnor.

Skulle inte påstå att Vänsterpartiet motsvarar Demokraterna eller vice versa. Inte ens nära.
Bannlyst
Högt valdeltagande tydligen, undrar varför?
Jag skulle aldrig rösta på varken en senil gubbe färdig för äldreboende lr en orange clown 😂✌️🇺🇸😷
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Klassklyftorna ökar ju i raketfart här. Ser inte vad som skulle vara kommunistiskt med det.

Det är faktiskt kommunistiskt, det ökar sannolikheten för en revolution.

Ett socialt skyddsnät i kombination med marknadsekonomi är den bästa garantin mot just revolutioner.
2020-11-04, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Biden skulle ju läsa pandemin inom 5 min enligt han och att allt va trumps fel att 200 000 männiksor dog. Bara av den anledningen skulle det vara kul o se vad mongot Biden skulle gjort annorlunda

Precis, nu när det rapporteras om väldiga ökningar. Påminner mig om Fridolin som skulle fixa skolan på 100 dagar.
Medlem
welcometorealitys avatar
Tråkigt när Biden vann, de har varit kul med en galen snubbe som Trump i fyra år, man vet ju aldrig vad han hittar på, Biden känns som en tråkig president som inte gör stora väsen av sig, synd om folk i tråden som har varit uppe hela natten och följt detta i onödan, när det pågår fortfarande.
Medlem
Om Trump förlorar så ska ni se att han helt plötsligt inte längre kommer att vara en rasist längre. MSM kommer att släppa det helt och hållet.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Michigan och Georgia avgör.

Men vad tycker ni vänsterliberala att få en president som är svårt sjuk i en jävulskt hemsk sjukdom?

Michigan, Wisconsin, Pennsylvania, Georgia och North Carolina avgör, försök gärna att hänga med lite.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag ser valet mellan Trump och Biden som ett val mellan pest och kolera. Demokraterna borde ha satsat på Bernie/Tulsi i stället.

Nä på gaymannen, enda vettiga demokraten.
2020-11-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Ja det gick bra för Trump men de flesta av oss satt lugna i båten och förstod att mycket fortfarande kunde hända.
Skönt för dig. Jag fick bara flashbacks till 2016.
2020-11-04, 18:53
Medlem
Lofns avatar
Det sämsta som kan hända rent pragmatiskt är nog att valet avgörs av högsta domstolen till Trumps fördel. Speciellt efter att Trump utsett 3 domare. Även om domslutet skulle vara rätt skulle det inte kännas legitimt för demokraterna. De skulle känna att de har en olegitim president och en olegitim HD. Det skulle aldrig ta slut på processer, misstankar och rentav hat.

Vem som vinner av Trump och Biden har ju ingen realpolitisk betydelse. Biden kanske höjer skatterna för rika något och accepterar större handelsunderskott med Kina utan att klaga. Trump accepterar det ju han också men han klagar på Kina mer eller mindre dagligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in