2020-11-04, 17:55
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Chris D. Jackson
@ChrisDJackson
·
19m
BREAKING Wisconsin Elections Commission Administrator says on
@NBCNews
: “All of the ballots have been counted.” Joe Biden has won Wisconsin by 20,697 votes.

Oj, det var på ett sätt väldigt positivt för Trump att han endast förlorade med 20 000 röster, då kommer han kräva en omräkning samt eventuellt att man ska ha större krav på poströsterna (signatur, osv) genom domstolsbeslut.
Medlem
Bum1s avatar
Biden rullar på. Vilket oerhört spännande val. Får lite ont i magen.

Börjar Trump se slutet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
WISCONSIN REPORTING 101+% VOTER TURNOUT!

3,170,206 Votes Counted.
3,129,000 Registered Voters.

https://twitter.com/politics_24/status/1324007112004034560
Troll
https://elections.wi.gov/sites/elections.wi.gov/files/2020-11/RegisteredVotersByCounty_11-01-2020.xlsx
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Har kollat Arizona i detalj som Ni vet, denna kommer med god sannolikhet att svänga till Trump. Lägg till Pennsylvania.

Kom igen nu, det här tar vi !!

Vill du redogöra lite mer för detaljerna?

Av vad jag förstår det är det framförallt i Maricopa County (sydvästra delen av Arizona) som röster återstår att räkna. Där leder f.n. Biden (52,3% mot 46,3% för Trump), men jag noterat att distriktet 2016 gick till Trump (48,6% mot 45,7% för Clinton). Kan det vara så att det framförallt är röster från röda vallokaler in Maricopa som inte räknats ännu?
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Dom visar på MSNBC nu hur dessa absentee votes räknas. Det är inte konstigt att det tar tid. Underskrifterna ska jämföras mot underskriften som röstaren gjorde när denne registerade sig. Det tar tid.
Jämför de för hand?
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Skillnaden mellan vänster och vit makt folk är att folk dör vit makt kravallerna. Det anser jag är allvarligare än att saker förstörs. Sen vill inte Trump ens fördöma det. Du inser väl själv hur sjukt det är.
Ännu en efterbliven lögnaktig råtta. Bara i natt har democrats uppbackade Antifa knivhuggigt och dödat flera oskyldiga i USA.
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaddarenIRoven
Inom ett år kommer det ske.

Vill republikanerna jävlas kan de väl ställa honom inför riksrätt pga Ukraina, Hunter och "laptop from hell"
2020-11-04, 17:56
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det är väl upp till var och en att avgöra, själv kan jag tycka att den som faktiskt får flest röster borde vinna. Varför är en röst i Ohio mer värd än en röst i Kalifornien? Senaste valet skilde det väl drygt 3 miljoner röster mellan kandidaterna, det är rätt mycket folk och vi närmar oss något liknande detta val.

Fast rimligtvis skulle både partiernas valstrategier och medborgarnas benägenhet att rösta förändras med ett sådant system.

Du kan jämföra det med sportens värld. Modo gjorde fler mål totalt sett över sju matcher i kvalserien mot Leksand, men äkte ändå ur SHL på grund av att Leksand vann fler matcher. Det är för det första inte orättvist då förytsättningarna varit kända från början, och för det andra så får man väl anta att om regeln hade varit att man slår ihop samtliga mål från samtliga sju matcher så hade båda lagen agerat annorlunda.
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Känslan man får är att du måste leva ett oerhört tragiskt och svårt liv. Troligtvis ett antal diagnoser, samt helt ensam. Om jag vore i den situationen så skulle jag försöka söka hjälp, det finns olika typer av stödlinjer som man kan vända sig till.

Läste 2 ord sen citerade jag bara för att skriva detta;

President Donald J. Trump;

"Frankly, we won the election." - November 4, 2020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Var är "där"?
Michigan och Pennsylvania.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Chris D. Jackson
@ChrisDJackson
·
19m
BREAKING Wisconsin Elections Commission Administrator says on
@NBCNews
: “All of the ballots have been counted.” Joe Biden has won Wisconsin by 20,697 votes.

Desperat försök att styra narrativet.

"BREAKING: Michigan

Per Antrim clerk's office, they are reviewing their county numbers and said there are discrepancies.

The numbers appeared to be transposed. I can expect President Trump to gain about 6,000+ votes statewide once this is corrected."

Blir recount där. Och blir omöjligt att försvara den där 138K klumpen som gick till Biden.
Medlem
Beethovanias avatar
Verkar bli som jag trodde. Så väldigt synd att jag inte trodde hårdare på det och satsade mer på Biden. Har ju ändå varit rätt spännande, det hade varit kul om det blev 169 - 169, men känns inte så troligt.

Oroar mig lite för hans tid som president, får hoppas att han inte börjar hålla på med en massa krig och skit. Avvaktar och hoppas på det bästa. Egentligen är det väl tydligt att Harris kommer ta över i en snar framtid visserligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in