2020-11-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Tveksamt om man kan betrakta ett val med så lågt valdeltagande som legitimt.
Varför röstar inte fler? Det är ju inte bara dom 2 femfemmorna Biden och Trump som stället upp i valet, man kan ju rösta även på andra, om inte annat för att markera sitt missnöje.

I Kalifornien är det inte meningsfullt att rösta om man är Demokrat (eftersom partiet vinner solklart iallafall), eller Republikan (Demokraterna vinner iallafall). Sånt håller nere valdeltagandet
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Tveksamt om man kan betrakta ett val med så lågt valdeltagande som legitimt.
Varför röstar inte fler? Det är ju inte bara dom 2 femfemmorna Biden och Trump som stället upp i valet, man kan ju rösta även på andra, om inte annat för att markera sitt missnöje.

De fattiga anser att Dem/Rep för det mesta inte spelar någon roll för deras livssituation. Vilket stämmer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiterShadeOfPale
Jag tror fortfarande Presidenten tar hem det här.

Genom nevada? Michigan ser kört ut
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu spårar Trump och börjar spruta ur sig konspirationsteorier på Twitter.

- Han återger bilden där Biden får 128K röster i en uppdatering, vilket är helt normalt eftersom rösterna och rapporteringen sker i block. Helt ovärdigt för en sittande president.

- Han återger diverse andra konspirationsteorier.

Dessa tweets måste vara utskickade av Donald själv. Ingen i hans stab skulle göra något liknande. Det är faktiskt helt absurt.

Så ovärdigt. Vad är det med vissa typer som inte kan sluta vara pajasar?
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azzzelito
Enligt CNN är det samma avstånd fast 78 procent av rösterna är räknade.
% som uppges är endast en uppskattning gjord av det aktuella mediehusen.
Finns inga officiella siffror på hur många % av rösterna som är räknade utan endast antalet räknade röster och den uppskattade siffran på hur många av dom röstberättigade som tros ha röstat.
Medlem
Det var ju helt väntat att Trump skulle gå bananas när han förlorade men trodde endå inte att han skulle vara så här dålig förlorare
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Varför pausades räkningen i Nevada förresten?

Vi vet inte.
Konstaterat valfusk skulle kunna vara en anledning.
2020-11-04, 17:29
Medlem
Skall bli skönt att slippa losern Trump.
Visserligen så står jag bakom mycket i hans politik,men jag tål inte karln på ett personligt plan.
Dessutom är han dum i huvudet.Att losa emot en dement Biden är en prestation i sig.

Hade Trump bara klarat av att uppföra sig med ett uns av anständighet och värdighet så hade han utan tvivel vunnit fyra mer år.Nu schabblade han bort det på grund av sina undermåliga personliga dåliga egenskaper.

Jävla uppkomling.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Någon mer som har Twitter och försöker citera Trump osv.
Satan i gatan vad Twitter censurerar Trump nu.
De har pumpat in sinnessjuka summor och jobb i att få demokraterna att vinna.
Medlem
Nästan lite gött att Biden vinner, corona försvinner på dagen och media kommer visa sig vara fejk news som Trump alltid sagt
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Ännu något att rota i. Det råder ingen tvekan om att illegala röstat i valet. Förvisso mest i California, men kanske även i AZ. Kan bli oerhört intressanta dagar och veckor framöver, min känsla är att det sista ordet inte är sagt än.

Ja, Trump kommer att gripa efter varje halmstrå. Att han skulle ta nederlaget som en man med lite värdighet finns inte på kartan.
Vem ska upplysa honom: YOU´RE FIRED!
Medlem
Jag är helt säker på att jag precis såg MI vara rött på politicos karta i ungefär en sekund innan det gick tillbaka till blått med samma siffror.

Riktigt skumt eller en bugg på sidan eftersom den varit röd innan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in