2020-11-03, 17:27
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Vad i helvete, kom in i tråden och undrade vad som hänt de där poängen då det är få reklamer nu.

Har det inte alltid gått dåligt för Wifog? Tycker de snålat mer och mer varje år som gått sen de lanserade.

Ja, det finns inte mycket kvar nu av Wifogs grundidé. Nu går det bara att använda som en rent kontantkort, som man fyller på. Fungerar dock bara inom Sverige, inte ens samtal, sms och mms till utlandet.

Wifog har ju skrotat det mesta så jag antar att man använder företaget i nåt finasiellt syft (penningtvätt?)
Citera
2020-11-04, 16:36
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Vad i helvete, kom in i tråden och undrade vad som hänt de där poängen då det är få reklamer nu.

Har det inte alltid gått dåligt för Wifog? Tycker de snålat mer och mer varje år som gått sen de lanserade.

Men nu verkar det som det mesta slutat fungera som det ska. Inga enkäter, inga filmer, inga zero-poäng, alltså oftast inga poäng alls.
Citera
2020-11-04, 16:46
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Men nu verkar det som det mesta slutat fungera som det ska. Inga enkäter, inga filmer, inga zero-poäng, alltså oftast inga poäng alls.
Man verkar dock kunna fylla zero med poäng man har i "banken" nu. Är det en ny funktion? Aldrig sett förut.
Citera
2020-11-04, 17:12
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs

Vi har flera Wifog-abonnemang i familjen. Under 2020 har det i princip varit helt ointressant att försöka hålla igång dem. Vi tömmer dem nu och kastar in handduken. Inte värt besväret längre.
Citera
2020-11-04, 19:37
Medlem
Citat:
Man verkar dock kunna fylla zero med poäng man har i "banken" nu. Är det en ny funktion? Aldrig sett förut.

Ja, ny funktion. Implementerades nog så sent som vid månadsskiftet.

För övrigt går det ganska dåligt med poängsamlandet nu... Vet inte om det är Corona-tider, stora sommartorkan borde ju vara över. I vanliga fall brukar det vara som mest reklam på hösten så här innan jul.
Enkäterna är mest via någon tredjepart som heter Cint. Hur lyckas ni andra (om det fortfarande är någon mer än mig som öht orkar traggla med enkäter...) med Cint? Det verkar finnas en hel del därifrån men ofta usel betalning. Har sett så lite som 16 poäng någon gång! Det skiter jag i att hoppa på av principskäl! Visserligen var det en två-minutersenkät, men ändå...
Däremot har jag lyckats att bli blockad två gånger på Cint. Fattar inte riktigt varför. Är det för tillfället och får väl se var det slutar.

(Lite OT, men jag har trots allt tröttnat så pass att jag drog igång det jag pratade om i den här tråden: (FB) Förslag på lösning då Wifogs surf inte längre räcker till (/Mod) )
Citera
2020-11-04, 20:38
Medlem
Är det fortfarande 0,5 gb och 15 fria sms som gäller? Inte fy skam med tanke på priset.

Tänkte ha detta abonnemang liggande i min reservtelefon. Inaktiveras det om man inte använder på lång tid?
Citera
2020-11-04, 22:33
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volumnia
Är det fortfarande 0,5 gb och 15 fria sms som gäller? Inte fy skam med tanke på priset.

Tänkte ha detta abonnemang liggande i min reservtelefon. Inaktiveras det om man inte använder på lång tid?

Data 0,5GB
Samtal 15 min
SMS/MMS 20 st

Detta får man i början av månaden om man lyckats samla ihop 300 poäng föregående månad. Potterna nollställs vid varje månadsskifte. Hur länge ett zero-abonnemang är giltigt, finns ingen information om.
Citera
2020-11-05, 14:14
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Vi har flera Wifog-abonnemang i familjen. Under 2020 har det i princip varit helt ointressant att försöka hålla igång dem. Vi tömmer dem nu och kastar in handduken. Inte värt besväret längre.

Vi går samma väg. Wifog fyller ingen som helst funktion längre, för oss.
Citera
2020-11-06, 12:01
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11

Håller med, helt. Det lutar åt att vi gör detsamma.
Wifog var en mycket rolig och trevlig idé, som dessvärre verkar död nu.
Citera
2020-11-15, 11:16
Medlem
Enydrions avatar
Fick ihop 300 poäng för några dagar sedan, trepoängsreklam nåt tiotal i stöten, provar några gånger om dagen, klickar typ fem gånger , blir det inget så provar jag nån annan gång.

Ibland finns det reklam ibland inte...

Gör mig inget om det tar några veckor att få ihop poängen...
Citera
2020-11-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volumnia

Har inte använt mina kort på länge nu, men då jag testade för ett år sen efter ett par års inaktivitet verkade de fortfarande funka att se reklam med. Kanske man automatiskt överförs till zero ab. då man som jag aldrig gjort nåt val. Jag har aldrig överfört pengar till dem-men ej hellre mottagit mail om att korten inaktiveras. Har en drös kort förresten..
Edit: Menade förstås att det fortfarande gick att logga in och kolla reklam via de reggade användarna. Testade ej om det fortfarande fungerade att ringa/surfa på den sen tidigare existerande potten/pottarna.
Senast redigerad av sparvodling48 2020-11-15 kl. 11:49.
Citera
2020-11-15, 15:07
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Har inte använt mina kort på länge nu, men då jag testade för ett år sen efter ett par års inaktivitet verkade de fortfarande funka att se reklam med. Kanske man automatiskt överförs till zero ab. då man som jag aldrig gjort nåt val. Jag har aldrig överfört pengar till dem-men ej hellre mottagit mail om att korten inaktiveras. Har en drös kort förresten..
Edit: Menade förstås att det fortfarande gick att logga in och kolla reklam via de reggade användarna. Testade ej om det fortfarande fungerade att ringa/surfa på den sen tidigare existerande potten/pottarna.

Alla som inte redan hade valt abonnemang innan 19 oktober i år (dvs, för ca en månad sedan) blev inflyttade till Wifog Zero abonnemang. Alla poäng man hade innan i "den gamla potten" blev också medflyttade till Wifog Zero.
Du har alltså Wifog Zero nu på samtliga av dina konton och kort.

Det är med andra ord "samma skit, men med en ny fläkt", då inget egentligen är förändrat jämfört med det gamla. Enda skillnaden är att man måste köpa topups för antingen poäng eller pengar, och det är fortfarande så att man behåller det man köper, och det är kvar tills man använt det.

Själv tycker jag det funkar bra, men så samlar jag inte poäng då jag har tillräckligt intjänat och jag använder inte Wifog kortet så särskilt mycket, är mest en backup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in