Citat:
Ursprungligen postat av
theshade
Klart ingen får lön i en offentlig sektor som inte existerar. Tar du bort ALLA skattepengar så finns ju inga att dela ut i lön. Men det är OT och dessutom irrelevant för mitt resonemang.
Ta reda på hur mycket skattemedel som INTE går till lön åt poliser, lärare och sjuksköterskor mm så ser du vad man kan spara in på.
Vet inte hur många miljarder som gick till rättegångar där dömda våldtäktsmän krävde tolk för femtonde gången till exempel. Eller hur många miljarder vi skickade till terrororganisationer i foem av "bistånd". Det är samma skattepengar som min lön men min lön är ju i utbyte av att jag bidrar med samhällsnytta.
OT som sagt. PMa mig om du behöver vidare förklaring om hur skatt fungerar.
Advokatsamfundet lägger sig i flyktingdebatten och säger att vi måste avstå välfärd för att vara humana eller något i stil med det, kommer inte ihåg exakt citat.
Jag har mycket mer respekt för en lågutbildad städare som röstar sd eller afs än en högutbildad advokat som röstar för öppna gränser osv etc.
Vilka initierade de stora folkströmmningarna tror du?
Kan det vara samma nätverk/kartell som håller biden under vingarna hm?
Kan det vara därför lågutbildade låginkomsttagare (bönderna) röstar emot den korrupta eliten (fogden)