2020-11-04, 11:47
Medlem
Vinner biden så kommer det bli krig i USA. Alla med vapen som biden vill ta ifrån dem kommer go bananas. Det är bara en punkt han har på agendan och resten är ingen skön läsning heller, inte ens för en demokrat.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Game over för Trump nu. Biden blir president.
Trump är KÖRD! Den röda vågen kommer slukas av en blå tsunami. Bidens övertag kommer bara öka.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Efter vad jag har förstått, så får vi inte veta ngt mer om läget i de flesta oavklarade stater innan eftermiddag sv tid.

Poströstning är ett jävla stort skämt.

Poströstning fungerar bra om det fungerar som i Sverige där de sprättas upp och ID kontrolleras redan innan vallokalen öppnar och sedan läggs i urnan efter att vallokalen stängt och sedan räknas samma kväll. Därför rösträkningen i vissa distrikt i Sverige inte blir klara förrän efter midnatt då.
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Någon som vet när Biden håller sitt segertal?

jk, fortfarande jämnt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vet ej. Wisconsin räknar fortfarande och det tror jag även Michigan gör.

Hur är det med svängstaten Nevada?

Du kan titta här hur det går: https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Han vill ju bara att röster som poststämplats efter den 3:e november ska ogiltligförklaras. Precis som det står i lagen.

Så nej, alla röster kan inte anses giltiga om det inte skett på korrekt vis.
Det är så självklart att det behöver inte Trump påpeka. Men han säger ju att rösträkningen skall stoppas och då kommer ju inte giltiga röster att räknas.
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Hur tänker du då kring de återstående rösterna?

Ditt tankesätt är lite som att utgå från att den som leder Premier League med en poäng med två omgångar kvar måste anses vara favorit, även om laget har två tuffa bortamatcher kvar och det andraplacerade laget har två enkla hemmamatcher. Man måste ju väga in sannolikheten att Kandidat X vinner Delstat Y för att ha någon uppfattning om vart resultatet är på väg.
Tror du missförstod mig - jag förstår att den nuvarande ställningen i respektive delstat inte nödvändigtvis speglar slutresultatet.

Det jag ifrågasätter är värdet av siffror av typen "Biden har xx procent chans att vinna", som man ibland hör, såväl långt i förväg som nu under valnatten. I praktiken kan ju valet avgöras med några få tusen rösters mariginal i exempelvis Pennsylvania, och vi kan se utvecklingen själva i den takt siffrorna tickar in.
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Jag kan sympatisera med föraktet mot vinklad media som vill uppfostra sina läsare, snarare än att förmedla sanningen.

Faktum kvarstår dock att Trump är dålig för världen och att jag hoppas han förlorar. Om inte annat så för vår skull. Trump har minskat västvärldens inflytande över världen och fortsätter han på inslagen bana kommer Kina förr eller senare ta över som supermakt. Han är inte kapabel att styra över ett land, än mindre en supermakt. Han kan inte ens stava för fan!

Alla ni som upprepar hans käbbel om valfusk borde fråga er själva om ni köpt hans retorik även om han var demokrat.
Som att folk slutar köpa "made in China" om Biden vinner...

För vår skull är det viktigare att Trump vinner pga. alla vänsterextremister och bias i både USA och Sverige.

Är Biden mer kapabel? Han kan inte ens tänka för fan. Är ingen Trump-supporter. Men är sjukt att folk ignorerar att Biden är hjärnskadad
Medlem
Dentistlakares avatar
Alla ni som fått för er att Biden vinner? Var får ni det ifrån?
2020-11-04, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Varför är hennes kön ens en merit?
Många män, men särskilt kvinnor erkände i intervjuer att man röstade på Hillary enbart för att hon var kvinna, trots att man inte visste något om hennes politik. Sama sak med svarta som röstade på Obama endast för att han var svart.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är så självklart att det behöver inte Trump påpeka. Men han säger ju att rösträkningen skall stoppas och då kommer ju inte giltiga röster att räknas.

Var sa han att rösträkningen ska stoppas?
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Haha vad är det för fusk du pratar om då? Att man räknar alla röster?
Att man fryser räkning, inte kallar NC fast det är klart. Förvånar mig inte om NC helt plötsligt blir blå också. Fast den blev färdigräknad för nu mer än 4 timmar sedan. Samma sak sker i AZ och WI.

Ni negerälskande skurkdemokrater har verkligen ingen skam. Hoppas det blir inbördeskrig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in