2020-11-04, 11:43
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Men du hade inte sagt samma sak om det bara var vita?

Fiskade efter just en sån här kommentar.

Hade vita bara räknat rösterna hade det skrikits VALFUSK och white supremacy. Konspiration mot de svaga.

Det ska väl vara jämlikt idag eller?
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Rent demokratiskt så är jag övertygad att Trump har tagit hem det här. Sen vill väl vänstermedia tjafsa lite. Man såg i Bidens ögon under hans förlorar-tal: Att det var en slagen man, som nog även ville vara det, och njuta av pensionen, förhoppningsvis så långt borta ifrån flickor som möjligt : )

Biden vädjade väl till rösträknarna att räkna riktigt noga, men håller med om låg energi. Dock en gammal man.

Joes trötthet fick mig att fundera på vad en bet på vice-kandidat inneburit.

Om gamle Joe efter valvakan (då han borde sovit 10 timmar) stupat, hade då om fuskarna i vallokalerna bjuder på Demokrat-seger, Kamala svurits in som president? Vidare: Hade då den som bettat Kamala fått sina 200 gånger insats, eller krävde det att Joe stupat innan valet?
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Varför pratar ni om odds och spelbolag? Tror ni att människorna där vet mer än andra eller? Vad oddsen ligger på säger ingenting annat än att många just nu TROR att en av dem kommer att vinna.

Min teori om varför spelbolagen "gissar" bättre än media är att spelbolagens kalkyler inte innehåller ett inslag av att dom "hoppas" på ett visst resultat.

När man ser valbevakning i media, både i USA och i Sverige så går det inte att missa att det finns ett inslag av att prognoserna påverkas av vad prognosmakaren önskar.

Tyvärr.

Senast redigerad av lasternassumma 2020-11-04 kl. 11:58.
2020-11-04, 11:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Det är jämnt i Wisconsin, skiljer 0,3 procent, och i Pennsylvania leder Trump stort. Ser även betryggande ut i Georgia.

Lycka till, Bajden. Eller vänta — gör inte det.
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det känns tryggt. Bara dessa poströster jag oroar mig för.

Det är lugnt. Det går igenom HD annars och den kontrollerar vi.
Medlem
Korders avatar
Har de pausat räkningen eller vad är det frågan om? Enbart Nevada som uppdaterats mot när jag kollade för en halvtimme sen.
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Alltså, om Biden håller Nevada och Arizona så behöver han väl bara ta Michigan och Wisconsin för att vinna? Då kan han skita i Georgia, NC och Pennsylvania

Så är det, dock ser Trump ut att vinna Michigan? Eller kommer det en liknande vändning som i Wisconsin?
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Jag kan sympatisera med föraktet mot vinklad media som vill uppfostra sina läsare, snarare än att förmedla sanningen.

Faktum kvarstår dock att Trump är dålig för världen och att jag hoppas han förlorar. Om inte annat så för vår skull. Trump har minskat västvärldens inflytande över världen och fortsätter han på inslagen bana kommer Kina förr eller senare ta över som supermakt. Han är inte kapabel att styra över ett land, än mindre en supermakt. Han kan inte ens stava för fan!

Alla ni som upprepar hans käbbel om valfusk borde fråga er själva om ni köpt hans retorik även om han var demokrat.

Så du tror Biden är en bättre förhandlare med Kina, än Trump ?

Hävdar att utan Trump, så skulle inte ens Kina vara en fråga...
Medlem
Generalanderssons avatar
Efter vad jag har förstått, så får vi inte veta ngt mer om läget i de flesta oavklarade stater innan eftermiddag sv tid.

Poströstning är ett jävla stort skämt.
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Desperationen hos de Trumpsupportande flashbackanvändarna när dom inser att Trump har förlorat.. en härdsmälta av sällan beskådat slag. Underbart.

BIDEN FOR PRESIDENT

Haha det är lite kul hur tonläget har ändrats sedan jag vaknade, från att ha korkat upp champagnen kl 04:00 inatt till "vAlFuSk!!!!!" kl 11:00
Medlem
Biden knappar in i Michigan nu. Mängder med poströster kvar att räkna i urbana distrikt.
Medlem
NV kan tydligen räkna till 10/11, och PA 9/11, om jag inte hörde fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in