2020-11-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Om Trump tar en elektor i Maine och vinner Nevada (vilket jag tror att han gör) så räcker det med att han vinner Michigan eller PA (såvida inget oväntat händer i Georgia eller NC)
Vad tycker du pekar på att Trump skulle ta Nevada?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Oj! Fel av mig! Tackar.

Ja. Trump måste vinna MI och här ser det mörkt ut för Trump. Som jag har sagt innan.

Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
Nja allt hänger på de tidiga rösterna. Just nu leder Trump med 4,9% i MI, så har ganska svårt att se att Biden skulle gå om men man vet aldrig som sagt.

vem säger att trump måste vinna Mi? Mi har pollat som en vinst för biden på +10 (blir nog kanske +5-8%).
Det är Pennsylvania som Trump måste vinna.

Det är ju bara följa grafen här så ser man hur försprånget minskar:
https://www.nytimes.com/interactive/2020/11/03/us/elections/results-michigan-president.html
Men det är förväntat.

Jag förstår inte varför folk helt ignorerar polls? Tror ni bara det är gissningar och magi? I förra valet hade pollsen fel med i snitt 3% till Trumps fördel. I detta val ser det ut att bli kanske något liknande även om det var runt 5% i Florida. Men i Michigan skulle det krävas att pollsen är fel med 8%. Samma med Wisconisin.
I Pennsylvania räcker det med en felmarginal på 5%.
Senast redigerad av grelin1999 2020-11-04 kl. 11:44.
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Även om Biden vinner både Arizona och Wisconsin så vinner Trump, så länge han behåller ledningen i de resterande staterna (PA, NC, GA och MI).

De kommer stjäla det framför våra ögon och inte låta någon rapportera sanningen.

The fix is in.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Tack! Denna var riktigt bra.

Svinspännande, gå in på respektive stat och klicka, så ser du county och hur få röster vi pratar om för att det skall vända åt en eller andra hållet
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
För USAs egna del hade det varit nödvändigt med en klar vinnare redan nu. Det kommer bli riktigt smutsigt detta och inte fan kommer vi få höra något annat på nyheterna de kommande månaderna.
Jag skrev detta redan för flera mnd sedan. Poströstningen i USA är odemokratisk och skapar inget annat än kaos.
2020-11-04, 11:42
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag vet att det inte är seger ännu, men han har alla fall vunnit en delstat. Och han kommer vinna hela valet. GO BIDEN! GO BIDEN! HEJA HEJA HEJA!

Alla förstår nog att du bara vill provocera, det är jämt men Trump leder fortfarande i delstaterna som ännu ej har ett klart resultat, så det ser sämre ut för Biden
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
När Biden/Harris hade valmöte i Arizona dök inte en jävel upp;

https://www.youtube.com/watch?v=V0UNRfZayRk

När Trump hade rally i Arizona för 1 vecka sen var det en 96 mile lång bilkö till rallyt;

https://www.youtube.com/watch?v=wlWcFgS4720

bIdEn vAnN ArIzoNa

Valstöld live as we speak
Du glömmer att de flesta som röstar på Biden egentligen röstar emot Trump. Ingen älskar Biden, men många hatar Trump.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Även om Biden vinner både Arizona och Wisconsin så vinner Trump, så länge han behåller ledningen i de resterande staterna (PA, NC, GA och MI).

Det känns tryggt. Bara dessa poströster jag oroar mig för.
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det händer ungefär ingenting för stunden, eller? Var kan ni se att räknade röster tickar in? Det är ju natt där borta, nästan överallt.

Sant. Det mesta står still för tillfället och inget är avgjort än så länge. Allt prat om en säker vinst för den ena eller andra är inget annat än önsketänkande och/eller spekulationer i det här läget skulle jag säga.

Extremt jämt i Wisconsin och Georgia med över 90% räknat i båda staterna.
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att Trump kommer att vinna
Jag tror att Biden kommer att vinna Nevada.
Jag tror att Trump kommer att vinna Michigan och Pennsylvania.
Det krävs något anmärkningsvärt för att ändra detta.

Om detta slår in så kommer North Carolina och Georgia att avgöra.

NC och GA är räknade till 94%. Trump leder knappt i båda. Just nu:
NC, Trump/Biden: 50,1% / 48,5%
GA, Trump/Biden: 50,5% / 48,3%

Det krävs en mycket stor övervikt för Biden i båda dessa stater bland dom 6% röster som återstår för att Biden ska vinna valet. Osannolikt, enligt min bedömning.

Om min bedömning slår in så vinner Trump valet.

Hade hållit med om det inte hade varit för tRumps propaganda mot poströster (vilket ofta räknas klart lite senare) och att D brukar ha fördel i större städer (som tar tid att räkna pga sin storlek).

Faktiskt rätt troligt att D har ett stort övertag i de ännu ej räknade rösterna, imho.

Jag gissar att Biden kommer stärka sin nuvarande ledning i Nevada, Arizona, Wisconsin, och Maine. Sen behöver han bara vinna någon av Michigan, Pensylvania, North Carolina eller Georgia, där tRump har en liten men minskande ledning, för att det ska vara klart.

Iaf skulle jag nog vara mer nervös nu om jag tillhörde tRumps dödskult, än jag är nu när jag hoppas på Biden.
Medlem
Dickenss avatar
Desperationen hos de Trumpsupportande flashbackanvändarna när dom inser att Trump har förlorat.. en härdsmälta av sällan beskådat slag. Underbart.

BIDEN FOR PRESIDENT
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Oavsett om Biden skulle vinna, vilket jag inte tror att han gör, kan fake news vänstermedia slänga sig i väggen. Det borde vara uppenbart för alla att de ljuger nu. Enligt dem skulle Biden vinna en landslide.

Nej? Läste man opionsundersökningar var både republikanerna och demokraterna innanför felmarginal i de flesta swingstates. Tror ingen seriöst ansåg att det var klart för Biden. Tvärtom verkar alla ha vetat utan trump-väljare att det skulle bli oerhörst jämnt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in