2020-11-04, 09:52
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump har gått bättre än jag trodde verkligen. Det överraskade mig

Men jag "gråter" inte, tvärt om skrattar jag lite lätt om så många amerikaner är så korkade så de röstar fram denna världspajas 4 år till. Men jag tycker synd om utvecklade/moderna amerikaner vid kusterna.

Nu till saken: Om hela världen nu väntar på resultaten i WI, MI, PA. Borde det inte gå att göra en vettig prognos/beräkning? Exempelvis: Om en stat har 22% av rösterna kvar att räkna och detta bara är poströster, och man (som exempel) vet att 70% av poströsterna är Bidens, då är det ju grundskolematte att göra en ganska vettig prognos var det slutar. Eller?

Inte om du jobbar för Deep State. Givetvis skall detta gälla åt båda håll.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Do the math.

Det som förisgår nu är en ren jävla skandal. Varför har man helt plötsligt slutat att räkna samtliga stater där Trump leder i flera timmar?

Globalisterna har panik nu. Och folk undrar varför trump uttrycker sig som han gör. INGEN av eliten vill att Trump ska vinna. Nu letar man röster(som inte finns), kryphål, för att Biden från ingenstans ska ta hem dessa stater.

Demokratin är vekrlogen satt ut spel.

Det är därför det är så viktigt att Hillary, Obama, Comey, Brennan, Strok mfl får sina straff. Hårda straff.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Men hur svårt ska det vara? "rösträkning" och "voting" är inte samma sak, voting är röstande, vilket redan finns lagstadgat att efter en viss tid får inga nya röster tillkomma.

Detta är ju Trumps användande av engelskan. Det kan vi ju inte göra något åt. Voting upphörde när vallokalerna stängde. Att någon röstar efter detta är i så fall Trumps fantasier eller upp till honom att bevisa att man kastar in röster fyra på morgonen.

Allt talar för att han med voting menar votes. Och räkna röster fyra på morgonen eller följande dag eller dagar kan man göra. Allt enligt vallagarna.
2020-11-04, 09:53
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
God morgon!
Google visar att Biden leder. Men du säger att Trump leder. Vilka stater fick Trump?
Biden kommer alltså bara att få 244 elector votes, när Nevada är färdigräknad.

Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Haha! Om du säger det...tycker du ska öppna skumpan nu och fira du med om du är lika säker.
Ja det är inget snack om saken att tar hem det här. Jag är dock nykterist så sett.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur ser % läget ut?
Procent för vad? Tänker du på någon stat eller vad? Du får specificera dig lite, jag är ingen tankeläsare, lol.

Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jajamensan, och Trump kommer att vinna!
Damn straight nigga!
Medlem
rymdteleskops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Beror på.
Om Trump vinner de delstater han måste hänger det på Pennsylvania som kommer ta resten av veckan räkna alla poströster.

Sen att Flashback är övertygad om Trumpvinst är som när de var övertygade om 25-30% för SD 2018.
Tack! Drygt det kommer bli, om det ska ta en vecka.

Kanske det, men det är samma på vänstertwitter (fast med lite annat eftertryck). Osv, osv.
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump har gått bättre än jag trodde verkligen. Det överraskade mig

Men jag "gråter" inte, tvärt om skrattar jag lite lätt om så många amerikaner är så korkade så de röstar fram denna världspajas 4 år till. Men jag tycker synd om utvecklade/moderna amerikaner vid kusterna.

Nu till saken: Om hela världen nu väntar på resultaten i WI, MI, PA. Borde det inte gå att göra en vettig prognos/beräkning? Exempelvis: Om en stat har 22% av rösterna kvar att räkna och detta bara är poströster, och man (som exempel) vet att 70% av poströsterna är Bidens, då är det ju grundskolematte att göra en ganska vettig prognos var det slutar. Eller?

Det är väl antagligen så oddssättarna jobbar (i den mån de inte bara låter oddsen reflektera hur pengarna placeras).
Medlem
AreYouBacks avatar
Jan Eliasson får sitta och pladdra i SVT. Inga motftågaor eller ifrågasättande av programledaren. Kan inte denne dino bara dö snart.
2020-11-04, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Gäller PA totalt. Men pittsburg ligger efter och en våg av röster från denna demokratiska borg kommer stort. Därför är inget säkert.
Uppdateras rösterna på fox eller ligger allt stilla nu i väntan på morgondagen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Gäller PA totalt. Men pittsburg ligger efter och en våg av röster från denna demokratiska borg kommer stort. Därför är inget säkert.

Går man in specifikt på Allegheny County där Pittsburgh ligger så står det 73% in
För hela staten står det 64% in.
Medlem
Legerdemains avatar
Varför ligger Trump så bra till när det gäller oddsen när nu Biden leder och poströsterna inte är räknade?
Medlem
Borde man inte haft Pete Buttigieg som kandidat istället?

Vi diskuterade det här under primärvalen, och då hette det att svarta män och latinomän är homofober. Men han visade i alla fall förståelse för landsbygdsproblematiken, och attraherade väljare i "Trump-land" med sin bakgrund som kristen krigsveteran.

Kan någon som är mer påläst än jag förklara om Demokraterna fått den förväntade draghjälpen av Joe Biden i de här demografiska grupperna? Jag har inte stenkoll, men man verkar ju inte fått någon utdelning alls i södra USA, om man tittar på kartan på CNN. Jag tyckte någon sa att svarta män och latinomän röstat på Trump mer än förväntat, stämmer der?
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
'
https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results

Fox live.
https://video.foxnews.com/v/5614615980001?%2523sp=watch-live#sp=watch-live

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto