2020-11-04, 09:15
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
AZ blev precis Bidens.

Ah, Förstår. Jag var rätt säker på Trumpseger runt 04 inatt vilket folk som snubblat över mina inlägg under vakan säkert förstått men nu tycks ett och annat slå över till Bidens fördel på slutspurten. Spännande!
Medlem
fiftyforfiftys avatar
SVT beskyller Trump för vänstervåld... man tröttnar.

Bryr mig inte nämnvärt om vem som vinner presidentvalet men SVT är en polerad vänsterkanal.

Folk borde bry sig mer om det än om vilken gubbe som tar makten i USA.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liepkalnis
Jag är inte någon expert på det amerikanska valsystemet.

Du kommer Idag inte få ett och samma svar på din fråga om vem som vinner.
2020-11-04, 09:16
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Många poströster kvar att räkna såg i tex Philadelphia hade bara 48% av rösterna räknade sak samma låg Pittsburgh, Så nej inget är klart för att säga vad men det ser ljust ut för Trump!

Some sagt det är i princip klart redan ändå. Trump leder med 13% i PA.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Biden knappar in i Georgia 😷😷

Ja, rösterna runt Atlanta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Hur blir det, val efter val alltid så jävla jämt?

Biden 50.6% - Trump 49.4%
Trump 51% - Biden 49%
Biden 50.2% - Trump 49.8%

Och om och om och om igen, delstat efter delstat.

Hur lyckas det vara så jämt? Trump drar 30.000+ besökare på sina rallyn, kilometerlånga köer med Trump väljare till vallokalerna (inklusive Trumpröstare som förtidsröstar) m.m

Valfusk är så jävla uppenbart.
Fusk har redan dokumenterats, där blanka förtidsröster fylls i av rösträknare.
Medlem
biden leder
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeUtanKniven
Vad fan baserar svt resultatet i AZ på? Är inte alls klart där än vad jag kan se, endast röster lagda idag kvar.

En jättemiss av FOX NEWS. Arizona har en miljon röster kvar att räkna som är till 60-65% favör trump. Det är nettovinst röster på mellan 200-300k röster. Just nu ligger han 160k röster efter Biden.

Arizona är i allra högsta grad "in play".

Men oavsett utgången där så leder Trump så överlägset i rostbältet att han inte kan förlora. Matematiken med poströsterna finns inte där. Dems måste fuska.
2020-11-04, 09:17
Medlem
Liepkalniss avatar
Tre frågor, avsedda för välinformerade som skippar önsketänkandet:

1. Kan Trump vinna även om han förlorar i både Arizona och Georgia, förutsatt att han vinner i Pennsylvania?

2. Finns det någon liten chans att vi har ett färdigt valresultat i dag, den 4 november?

3. Räcker det att komma först till 270 för att vinna?
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Biden knappar in i Georgia 😷😷
Biden går mot en tydlig seger.
Medlem
Vintergrisens avatar
Låt säga att Demokraterna tar Arizona och gissningsvis även Nevada och Maine, då är man (med Hawaii som man garanterar tar) uppe i 245 elektorer.

Låt oss även säga att Republikanerna i sin tur plockar exempelvis North Carolina och Georgia, då är de i sin tur (med Alaska inräknat) upp i 246 elektorer.

Om det händer har vi alltså 1 enda elektors övervikt åt Republikanerna med endast tre stater (Pennsylvania, Michigan och Wisconsin) kvar att räkna. Onekligen svettigt för båda sidor och jag har lite svårt att förstå hur Trump, Biden, media eller folk här i tråden i det här läget kan ta ut den ena eller den andra segern i förtid. Oavsett vem som vinner i slutändan kan man i alla fall konstatera att något "landslide" blev det varken för Trump eller Biden.
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Japp, Arizona har deklarerats som Bidens. Även Nevada kommer gå samma väg. Allt hänger nu på rostbältet, där Biden har medvind.

Trump är KÖRD!

Är du hög eller? Trump leder Nevada.

Enbart Arizona som lyckats ändrats som flipstate från 2016. Trump har högre sannolikhet att vinna fortsatt än Biden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in