2020-11-04, 01:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Är ganska säker att andelen positiva fall har ökat i USA, även om jag inte har någon länk. Så ökning beror i stort sett inte på ökad testning.
Att merparten av denna tråd vill få det så allvarligt som möjligt för att visa sitt förakt mot den svenska regeringen är dock tragiskt.

Det är ju allvarligt.
Citera
2020-11-04, 01:23
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Ja, vi är och har varit pestsmittade hela tiden. Tittar man på ECDCs karta från 3 nov så ser man det tydligt. Tyskland som är omringad av pesten har också klarat sig bättre. Något gör de bra. Vi har hela tiden omfamnats av våra nordiska grannar som bekämpat viruset så det är inte FHM som ska äran utan våra grannländer.

https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea

Nja tyskarna har tappat kontrollen nu med skenande smittspridning dom har runt 100döda per dag och det ökar brant, vänta och se. Danskarna har skenande ökning också på samma nivå som oss om inte värre och norrmännen pekar kurvan rakt uppåt. Ingen kommer undslippa det här.

Det blir spännande se vad som kommer först, flockimmunitet eller vaccin. New York verkar vara nära flockimmunitet.
Senast redigerad av raskens 2020-11-04 kl. 01:32.
Citera
2020-11-04, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ju allvarligt.

Ja, absolut. Men tjatet om att lockdown är enda lösningen är inte vackert, när länder med dubbla lockdowns har fler döda/capita än Sverige.
Av de fem stora befolkningsrika länderna i Europa, Storbritanien,Tyskland,Frankrike,Italien och Spanien, har tre fler döda/capita än Sverige. Kommer inom ett par dagar vara fyra när Frankrike går förbi. Detta är högst adekvata länder att jämföra med.
Citera
2020-11-04, 01:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja, absolut. Men tjatet om att lockdown är enda lösningen är inte vackert, när länder med dubbla lockdowns har fler döda/capita än Sverige.
Av de fem stora befolkningsrika länderna i Europa, Storbritanien,Tyskland,Frankrike,Italien och Spanien, har tre fler döda/capita än Sverige. Kommer inom ett par dagar vara fyra när Frankrike går förbi. Detta är högst adekvata länder att jämföra med.

Jag tycker vi ska jämföra oss med våra grannländer. Och om vi inte kan det så kanske vi ska ta en politisk aspekt på det hela och jämföra med övriga tokliberala länder istället?
Citera
2020-11-04, 01:36
Medlem
Citat:
Jag tycker vi ska jämföra oss med våra grannländer. Och om vi inte kan det så kanske vi ska ta en politisk aspekt på det hela och jämföra med övriga tokliberala länder istället?

Politisk har denna tråd varit sedan åtminstone början av mars, sedan dess har den handlat mer om politik än om coronaviruset. Och hade grannländerna haft sämre än Sverige, men USA, Storbritaninen etc. haft bättre än Sverige så hade ingen människa i denna tråd jämfört med grannländerna. Tråden vill få det att framstå så dåligt som möjligt för Sverige, för att man inte gillar den svenska regeringen. Nationalism när den är som absolut sämst.
Citera
2020-11-04, 02:32
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Lugn, alla är inte dumma i huvudet. Det är bara det att tråden har mer eller mindre kapats av ett tiotal dårar som sitter på toa och skiter nonstop av rädsla...

Jag är typ 95% säker på att denna pandemi är den största bluffen i världshistorien. Det finns helt enkelt för många konstigheter för att man ska tro på den.
Varför fortsätter man med dessa idiotiska masstester när det ju är klart sen länge att PCR metoden är total värdelös?
Varför förekommer ingen debatt överhuvudtaget om metoderna i andra länder? Ta bara skitkanalen CNN där endast Trumphatande munblöjeförespråkare får komma till tals...
Varför införs dessa munblöjdetvång när det ju är helt uppenbart att dessa hjälper inte ett jävla dyft.
För helvete det är illa nog att behöva bära munblöjan i affärer och allmäna färdmedel, men när man ska bära den även utomhus är ju inget annat än total vanvett...

Det komiska, eller tragiska beror på hur man ser på saken är att de flesta inbillar sig att vaccinet blir frivilligt...
För fan, man TVINGAR folk att sitta hemma, man TVINGAR folk att bära munblöja även utomhus, man TVINGAR folk att hålla sig borta från sina jobb. Men vaccinet ska ingen tvingas till utan det ska vara frivilligt, jo tjena...
Den blir "frivillig" i den mån att ingen kommer att fysiskt tvinga dig att ta den. Men ditt liv kommer att försvåras så mycket så du blir mer eller mindre tvungen att ta den.

Exakt så. Alla är inte dumma i huvudet, helt rätt, men tyvärr är tillräckligt många det för att psykopaterna ska kunna genomföra sina samhällsförstörande lockdowns världen över. Men visst, de sängvätande alarmister som härjar i den här tråden är ju inte helt representativa för befolkningen, särskilt inte i Sverige.

Och precis, tvång kommer det inte bli per se, men du kommer i princip vara förbjuden att lämna ditt hem om du inte kan bevisa att du är vaccinerad. Varenda butik, varenda arbetsplats, skola, flygplats och annan offentlig lokal kommer kommer vara omöjlig att komma in i utan ett digitalt vaccin-ID som man scannar av vid entrén. 2025 är detta sedan länge på plats världen över. Allt för att det 2020 kom ett virus med 0,03% dödlighet, högt räknat
Citera
2020-11-04, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
chockerande antal dödsfall rapporteras från Frankrike även om det delvis är en klumprapportering.
Ja, det ser allvarligt ut. Kollar man på 7 dagars medelvärden så ökar antal smittade per dag fortfarande och de kommer nå samma antal dödsfall per dag som när det var som värst i våras om två veckor!
Citera
2020-11-04, 06:06
Medlem
Hemskt. Hoppas skiten försvinner
Citera
2020-11-04, 06:09
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Intressant. Had du nån länk till detta?

https://scienceblog.com/47313/connection-between-flu-narcolepsy/
Citera
2020-11-04, 06:17
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Politisk har denna tråd varit sedan åtminstone början av mars, sedan dess har den handlat mer om politik än om coronaviruset. Och hade grannländerna haft sämre än Sverige, men USA, Storbritaninen etc. haft bättre än Sverige så hade ingen människa i denna tråd jämfört med grannländerna. Tråden vill få det att framstå så dåligt som möjligt för Sverige, för att man inte gillar den svenska regeringen. Nationalism när den är som absolut sämst.

Bisarr nationalism är ju att vara Tengele fan trots all idioti. Ungefär som att vara Trump supporter i USA.

Båda har supporters som tatuerar in sina idoler på kroppen vilket är rätt talande.
Citera
2020-11-04, 06:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Förkylningar ökar kraftigt varje år vid den här tiden. Det är höst just nu om du har missat det.

Att många behöver sjukhusvård och somliga IVA-vård sker varje höst och vinter. Den som inte begriper något här är du, som fått för dig att just i år på något sätt är unikt. Det är klart att vi pga maskbärande, handsprit, isolering, depression, inställda läkarundersökningar och behandlingar osv till följd av fake-pandemin kommer få se fler dödsfall och sjuka än ett vanligt år, men det beror ju inte på covid i sig utan endast på gemene mans korkade reaktion på covid.

Monterar man ned sitt immunförsvar genom ovan nämnda åtgärder så ska man inte bli förvånad om man blir sjuk så fort det blir höst och det börjar gå lite förkylningar. DET måste alla försöka begripa, DET är inte kvantfysik. Fast uppenbarligen är det det för många...

Seriöst, får du inte stressfel av att vara så rädd hela tiden? Du sitter ju här hela dagarna och hetsar upp dig och målar upp skräckscenarion. Kan inte vara hälsosamt.

Du är så verklighetsfrånvänd att det måste vara rent skadligt för dig? Nu tror jag dock inte att det strikt mentalt kan ställa till med mer skada än vad dina inlägg på FB redan påvisat sedan länge. En man i 30-års åldern som under tio års tid har försökt att få till mer än en date med samma person men kapitalt misslyckats kan inte ha alla hästar hemma om jag ska uttrycka mig vänligt.

Att du inte kan begripa att covid-19 är en mycket allvarlig sjukdom för en inte så ringa del av dem som blir drabbade är inte förvånande. Det kunde ju även en apa räkna ut. Det i särklass största hotet med covid-19 är att sjukvården brakar samman. Redan nu har Sverige 100 000 inställda operationer pga covidvården, människor som fått stå till sidan för att sjukvården behöver ta hand om de som kräver vård efter att de smittats med covid. När nu antalet smittade stiger så kraftigt som det gör riskerar inte bara dessa människor att få fortsätta vänta utan ännu fler läggs till den redan höga siffran. Människor slutar ju inte att behöva vård bara för att det samtidigt pågår en pandemi vars offer även de behöver sjukhusplatser. Detta är ett stort hot mot allas vår säkerhet, ett hot vi i vårt land inte sett dess like till i modern historia.

Jag har upprepade gånger svarat dig att jag personligen är inte rädd. Jag skiter i om jag blir smittad om det inte vore för att jag riskerar att smitta en nära anhörig vilken högst troligen kommer att bli mycket svårt sjuk och antagligen avlida. Dessutom tänker jag på alla andra som inte heller skulle klara en infektion, detta handlar faktiskt väldigt lite om mig själv. Jag har aldrig målat upp skräckscenarier ej heller tillhör jag dem som förespråkar en kraftfull lockdown.

Det jag efterlyser är framförallt transparens och logik från FHMs och regeringens sida vilket har saknats under alla dessa månader. FHM har sedan start vägrat dela med sig av något sorts underlag till varför de har agerat som de gjort, tvärtemot de flesta andra av världens ca 200 länder. Det tycker jag är ytterst anmärkningsvärt. De går från misstag till misstag i sitt sätt att hantera virusets utbredning, det finns mängder av exempel på rena goddag yxsskaft svar och antaganden framförallt från Tegnells sida men naturligtvis även från FHM som myndighet.

Jag läser sällan dina inlägg utan hoppar över dem eftersom de inte innehåller något av värde varken för mig eller andra normalfungerande individer i denna tråden. Jag kommer hädanefter inte heller att svara dig eftersom du inte är värd min tid.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-11-04 kl. 06:44.
Citera
2020-11-04, 07:04
Medlem
Citat:
Självklart skall vi jmf oss med nära fakta och inte med politiskt godtyckligt vansinne som kan ses runt om i riket. Norge, Danmark och Finland heter länderna som tillsammans har lyckats skydda sin befolkning medan sven är mer intresserad av att slicka i sig godhetsknark från stjärnorna.

Drömmare som styrs av falska värderingar från MSM hör bättre hemma som en god tanke under dagis tiden för att skydda småttingarnas fantasier innan de blir vuxna. De flesta blev dock aldrig vuxna.

Sånt är ditt virus skydd i dag hos drömmande Svea. Lita på maktgalna politiker eller se själv hur det ser ut i landet? Vilka tar hand om egen befolkning och vilka styrs av hyckleri politik? Jag väljer att resa med öppna ögon, huka mej för viruset med munslydd på plats nära andra jag inte känner.

Politiskt köttberg har importerats och inget annat likaföralla fake omsorg. I köttberget fick viruset en fri resa in i vårt oskyldiga Sverige styrt av virusliknande varelsen som bara är intresserade av mat till sin egen tillökning.

Tänk själv människa eller vg boka plats i kistan och få ditt virus nummer! Just nu plats i vagn 6000 och om ett år troligtvis en femsiffrig siffra på din plats.

Du är din glädje och din sorg innan du delar den med andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in