Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Förkylningar ökar kraftigt varje år vid den här tiden. Det är höst just nu om du har missat det.
Att många behöver sjukhusvård och somliga IVA-vård sker varje höst och vinter. Den som inte begriper något här är du, som fått för dig att just i år på något sätt är unikt. Det är klart att vi pga maskbärande, handsprit, isolering, depression, inställda läkarundersökningar och behandlingar osv till följd av fake-pandemin kommer få se fler dödsfall och sjuka än ett vanligt år, men det beror ju inte på covid i sig utan endast på gemene mans korkade reaktion på covid.
Monterar man ned sitt immunförsvar genom ovan nämnda åtgärder så ska man inte bli förvånad om man blir sjuk så fort det blir höst och det börjar gå lite förkylningar. DET måste alla försöka begripa, DET är inte kvantfysik. Fast uppenbarligen är det det för många...
Seriöst, får du inte stressfel av att vara så rädd hela tiden? Du sitter ju här hela dagarna och hetsar upp dig och målar upp skräckscenarion. Kan inte vara hälsosamt.
Du är så verklighetsfrånvänd att det måste vara rent skadligt för dig? Nu tror jag dock inte att det strikt mentalt kan ställa till med mer skada än vad dina inlägg på FB redan påvisat sedan länge. En man i 30-års åldern som under tio års tid har försökt att få till mer än en date med samma person men kapitalt misslyckats kan inte ha alla hästar hemma om jag ska uttrycka mig vänligt.
Att du inte kan begripa att covid-19 är en mycket allvarlig sjukdom för en inte så ringa del av dem som blir drabbade är inte förvånande. Det kunde ju även en apa räkna ut. Det i särklass största hotet med covid-19 är att sjukvården brakar samman. Redan nu har Sverige 100 000 inställda operationer pga covidvården, människor som fått stå till sidan för att sjukvården behöver ta hand om de som kräver vård efter att de smittats med covid. När nu antalet smittade stiger så kraftigt som det gör riskerar inte bara dessa människor att få fortsätta vänta utan ännu fler läggs till den redan höga siffran. Människor slutar ju inte att behöva vård bara för att det samtidigt pågår en pandemi vars offer även de behöver sjukhusplatser. Detta är ett stort hot mot allas vår säkerhet, ett hot vi i vårt land inte sett dess like till i modern historia.
Jag har upprepade gånger svarat dig att jag personligen är inte rädd. Jag skiter i om jag blir smittad om det inte vore för att jag riskerar att smitta en nära anhörig vilken högst troligen kommer att bli mycket svårt sjuk och antagligen avlida. Dessutom tänker jag på alla andra som inte heller skulle klara en infektion, detta handlar faktiskt väldigt lite om mig själv. Jag har aldrig målat upp skräckscenarier ej heller tillhör jag dem som förespråkar en kraftfull lockdown.
Det jag efterlyser är framförallt transparens och logik från FHMs och regeringens sida vilket har saknats under alla dessa månader. FHM har sedan start vägrat dela med sig av något sorts underlag till varför de har agerat som de gjort, tvärtemot de flesta andra av världens ca 200 länder. Det tycker jag är ytterst anmärkningsvärt. De går från misstag till misstag i sitt sätt att hantera virusets utbredning, det finns mängder av exempel på rena goddag yxsskaft svar och antaganden framförallt från Tegnells sida men naturligtvis även från FHM som myndighet.
Jag läser sällan dina inlägg utan hoppar över dem eftersom de inte innehåller något av värde varken för mig eller andra normalfungerande individer i denna tråden. Jag kommer hädanefter inte heller att svara dig eftersom du inte är värd min tid.