Citat:
Ursprungligen postat av
Notteliten
Ja, alla säger det hela tiden, men jag kan inte se att TH förråds av polisen, nu är det så att när en make / sambo dödas är det troligtvis make eller annan nära person som är skyldig, och om polisen inte kan utreda mannen i hemlighet utan att berätta för honom om det eller som i det här fallet utreda både kidnappning och mord utan att berätta för huvudmisten att det i hemlighet utreds är det TH och inte polisen som har problem...
Jag ser och förstår att det är en belastning oavsett om man är skyldig eller inte åh misstänkas för att ha dödat sin fru, men om polisen inte hade åtminstone en hypotes där TH var GM så att de inte gjort sitt jobb...
Jo det är sant, att man får i ett sådant fall som detta, finna sig i att polisen gör sina utredningar enligt deras egna modeller. Man har inte så mycket att säga om det.
Förrän det går över gränsen för en oskyldig och då måste man få säga vad man tycker som misstänkt.
Sen är ju en del upp till media, som kanske ältar att TH känner sig sviken.
Som utomstående tycker jag att spåren med bilar, mystiska män och hantverkare borde ha undersökts
mer.
Vem som än är GM så är det ju tänkbart att dessa spår finns med i bilden -
Det verkar inte som att polisen gått så djupt i dessa övriga spår. Då hade vi säkert läst mer
om det. Till exempel den röda BMW:n och de två vittnena.
Det skrivs att det ena vittnet såg en kvinna med rödaktigt hår i baksätet, AEH var då gråhårig -
men som det ältats om två raderade telefonsamtal, kunde man älta vidare med denna röda BMW
också. Det kan ju varit AEH i baksätet som vittnet kände igen på ansiktet, men att hon "läste in" rödaktigt hår.
Menar att man kunde undersökt det lika noga.