2020-11-04, 00:36
Medlem
xXoyKillSss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Mona Sahlin och någon ung tjej artist i SVTs valvaka?
Vad i helvete?

Håller tummarna på att nästa gäst är Stefan Löfven, kommer få mig ett gott skratt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Vinner Biden så blir det upplopp.
Vinner Trump så blir det upplopp.

Det kommer bli långa veckor framöver för amerikanerna.
Jag tror inte upplopp räcker..
De kommer skjutas...
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Vilken kanal??
Det var i SVT. Han dominerade henne fullständigt, hon var nästan gråtfärdig av hans fakta. Det är över sen länge dock.
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Känns omöjligt att Trump ska förlora där.
Hade 62% av rösterna där 2016.

Som sagt, man börjar med att räkna poströster. Biden förväntas leda markant i poströster medans in-person röster räknas efteråt och där räknas Trump leda markant.
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Fan vad tjockisen gjorde bort sig nyss i SVT. Vem bjöd in honom?
Medlem
Daniel501s avatar
Sean Hannity med insyn från där det händer!

Sean Hannity (5 minutes ago) - Exit pollsters reporting record Republican turnout in all crucial states, while turnout in places like Detroit, Cleveland, Atlanta... big city areas that are Democrat strongholds, voter turnout is non-existant. They compared it to the years where Obama won, and reported that it's not even close to that. No one is voting in these democrat areas. Georgia is reported to be going to Trump. 81% of all Republicans in Georgia have already voted. Unheard of numbers.

Fyfan vad GÖTT PRESIDENT TRUMP TRUMP TRUMP
Medlem
bzsx0809s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Vilken kanal??

Det var på SVTs egna valvaka. Tror inte han är kvar, blev nog lite för mycket kritiskt tänkande, därför slänger man in bimbon Parnevik.
Senast redigerad av bzsx0809 2020-11-04 kl. 00:39.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det är viktigt att alla förstår att man kommer börja med att räkna poströster när varje delstat stänger, det kommer därför i en del delstater se väldigt konstigt ut. Kan vara bra att tänka på.

Det är olika i olika delstater. I Florida har de redan räknat de flesta av poströsterna, och i North Carolina räknas de sista poströsterna först om nio dagar.
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Som sagt, man börjar med att räkna poströster. Biden förväntas leda markant i poströster medans in-person röster räknas efteråt och där räknas Trump leda markant.

Precis.
2020-11-04, 00:37
Medlem
Palpatines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Min exfru i Ohio röstade på Trump. Jag har för mig att hon glömde registrera sig i tid vid förra valet, och kunde därmed inte kunna rösta.

Min exhustru rostade pa McCain i 2008, Mitt Romney i 2012, Evan McMullin (Independent) i 2016, och nu Biden i 2020.
2020-11-04, 00:37
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Tror du har rätt där. Å andra sidan tror jag upplopp och allmän laglöshet skrämmer även unga människor, och att det är till Trumps fördel att han vill stävja våld och vandalisering.

Absolut, men det är ju främst de yngre som står bakom upploppen och laglösheten
2020-11-04, 00:38
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Det är viktigt att alla förstår att man kommer börja med att räkna poströster när varje delstat stänger, det kommer därför i en del delstater se väldigt konstigt ut. Kan vara bra att tänka på.

Varierar. Vissa räknar före, vissa räknar samtidigt och visa räknar efter de som röstat på plats. Olika delstat för delstat och ibland tom county.

Mer info: https://www.dn.se/varlden/risk-att-tidiga-siffror-ar-missvisande-sa-fungerar-rostrakningen/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in