Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Då är vi kvar på nedflyttningsplats och kommer så vara efter 30 omgångar. Mellberg är pinsam som inte ger Gero ett inhopp. Istället ger han en back och en mittfältare chansen. Det är så jävla löjligt. Fy fan.
Västerås, Öster, Gais och Akropolis. Här kommer vi.
Helsingborg dominerade mot MFF totalt. MFF såg ut som ett lag som spelade returmöte borta i Europa där man vunnit hemma med 1-0 och nu ämnande bara att stänga igen.
Problemet med Helsingborg är ju att det råder total oskärpa i avgörande lägen.
Sista passen slås oftast riktigt klantigt, räcker att man missar två tre sådana passningar inom en och samma matchsekvens sedan börjar spelarna och tveka.
Det leder till att spelarna istället tar avslut i halvlägen då inte tror att de kan såga sig igenom till ett bättre läge.
Lite det Hammarby led av i mitten på säsongen. Där de hade 15 avslut utan att skapa ett riktigt farligt läge.
Dock får ju Adam Eriksson ovanligt mycket skit på erat Forum. Han var ju en av de som lyckades. Folk klagar på att han passar hem minns en sekvens där han fick en djupledsboll i sin korridor istället för att ta ner vänta och vända om slog han ett inlägg på volley/halvvolley kunde som var ett av de få riktigt giftiga sista passar ni lyckades med dock förvaltades det dåligt av Hurk som tappat hoppet vid det laget.
En annan sekvens som jag minns är sista 5min där MFF får den omställning de har gått och väntant på i 70min och ska döda matchen man överbelastar och Nalic är helt soppren då jagar Adam ikapp bakifrån ser att Nalic har gjort en Ludwigsson-esque andra touch och ser till att komma mellan Nalic och bollen. Nalic brakar in i Adam som vrider sig i smärta med Rieks instinktivt vädjar efter straff då det är sällan en offensiv spelare drar på sig en frispark emot sig när han har friläge.
Domaren väljer att fria. men skulle varit frispark till Heif i det läget.