2020-11-03, 22:07
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Man blir knappt förvånnad längre, det är så uppenbart vinklat!

Det som gör det värt att hålla sig vaken inatt är alla förvridna ansikten och gråtfärdiga journalister när Donald J Trump utropas till segrare.
Medlem
Generalanderssons avatar
CNNs Wolf Blitzer på valnatten i 2016: Donald Trump has now 274 EC, but the election is still too close to call
Medlem
Förtidsröstningen i NC indikerar vinst för Biden! https://joeisdone.github.io/northcarolina/

Här är analysen:

I NC har 4.54 M förtidsröstat. Det är 96% av det totala valdeltagandet 2016. Även om valdeltagandet ökar i år så är det alltså inte så många röster kvar att slåss om. Just nu har 300k fler registrerade D än R rötat. Om vi antar att alla röstar på sitt lag samt att rösterna bland dem utan registrerad partitillhörighet fördelas 50-50 så har Biden 300k fler förtidsröster än Trump

Om vi sedan antar att valdeltagandet går upp 10% i år (det är nog lite väl generöst räknat) så finns det ca 669k röster kvar att slåss om (4.74*1.1-4.54). Av dessa måste Trump få 486 k röster, eller 73% för att ta in Bidens försprång på 300k. Även om R är mer benägna att rösta på valdagen så tycker jag det talar för att Biden tar NC och då blir det svårt för Trump att nå 270.

Till saken hör, att om vi antar att förtidsröstare utan partitillhörighet röstade 50-50 mellan Trump och Hillary 2016 så innbär det att Trump då tog ca 65% av rösterna på valdagen

Jag tror jag ska satsa en tusing på detta
Avslutad
Fiffel Mona i SVT. Hittills inte ett positivt ord om Trump från en inbjuden person. SVT förnekar sig inte.

Monas bok försvann dock fort. Bra!
Senast redigerad av RobRoys 2020-11-03 kl. 22:10.
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Superglobalisten och den frenetiskt Trump-hatande suggan Cecilia Malmström spyr ut sitt enfaldiga hat och en massa lögner om Trump. Även hennes likasinnade som Bildt, Reinfeldt, Rolf Porserud, Wallström, ja varenda jävla gäst och "expert" hittills både på SVT och Tv4 döljer inte sitt totala förakt det minsta lilla. Fruktansvärt motbjudande men dock inte förvånande.

Därför det år så extremt viktigt att inte Biden vinner. Gör han det stärks dessa människors globala new world order - nätverk. Biden tillsätter chefer i dom globala organisationerna vilken även kommer påverka dessa människors inflytande över Sverige. En mycket farlig situation.

Om Biden vinner så kommer han göra rent hus. Vi kan inte hoppas på någon form av Stay Behind - verksamhet.
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu är CNN igång med sin supervalvaka!

Överlägset bäst coverage. The Election Channel.

Länk?
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Kan vara poströsterna, de kan man på flera håll börja räkna innan vallokalerna är stängda, skiljer ifrån stat till stat dock.
har ingen större koll på denna delen, men väntar man inte helt och hållet på att vallokalerna stängs?
För det låter ju udda och presentera hur de faktiska rösterna är lagda och före vallokalerna stängs i delstaten.
Och just för det kan påverka valet i sig, så låter det rätt udda.(Och påverka är ur en opolitisk synvinkel, måste tillägga den då en del har svårt och förstå att jag inte pratar om R eller D nu utan om en påverkan som går att.)

Sen kanske det går räkna poströster bakom stängda dörrar så att säga, och att ingen får komma utanför innan vallokaler är stängda.

Men räknas och publiceras verkligen de faktiskt rösterna innan vallokalerna stängt?
Låter väldigt konstigt i mina öron.
Läste precis på CNN att första exitpolls kommer om ~50min, det borde berätta om att röster inte räknas innan vallokaler är stängda och om man håller på exitpolls.den.
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Länk?
Jag skulle gissa www.cnn.com och första sidan.
Senast redigerad av klyban 2020-11-03 kl. 22:10.
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Och som om det inte kunde bli värre.. Mona, Sahlin på tv.. SVT.

Är Swebbtv den bästa valvakan för oss som vägrar SVT?
2020-11-03, 22:08
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Oj, henne missade jag! Hade inte hon totaltröttnat på TV? Var länge sedan jag såg henne.

Gäserna får gratis mat. Hon skulle inte ha varit är egentligen men for dit när hon fick veta det och snackade sig in.
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Vetifan. Hon är inte ens snygg. Jävla hästansikte.

Snyggare än Mona Sahlin iallafall. Just nu är det hon och Bildt som är "experter" på svt. Varför låter man överhuvudtaget den där bedrägliga kärringen vara med i tv?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu är CNN igång med sin supervalvaka!

Överlägset bäst coverage. The Election Channel.

Kör C-span. Trump var nyss inne och hånade Demens Biden hårt.

Han sa att han vinner Texas by far.
2020-11-03, 22:09
Medlem
shaktas avatar
Skrev det tidigare men jag undrar faktiskt varför Demokraterna behöver massor av svarta röster för att vinna mot republikanerna som vann 2016 med enbart 8% av de svartas röster. Är inte det lite konstigt ?

Det enda jag kan se är att vita inte riktigt gillar demokraterna och svarta är mer eller mindre röstboskap för demokraterna. Det kan förklara paniken när man kallar svarta för inte svarta ifall man INTE röstar för demokraterna.

Vad tycker ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in