2020-11-03, 21:43
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om du bemödar dig att hänga med, kanske besöka en sådan där "Road to 270"-sida, så kan du se att Trump med all säkerhet måste ha både Florida och Pennsylvania för att kunna vinna.

Det finns ingen rimlig väg till seger för Trump om han inte tar både Florida och Pennsylvania.
Jo, det gör det. Han kan förlora Pennsylvania, men ta andra stater som mycket väl kan vara 50/50 men som alla "experter" säger är Bidens.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
På vilket sätt talar den för Trump?
Att skatterna kommer vara fortsatt låga och därför köper man upp börserna. Så var det 2016 och då steg det rejält under lång tid. Marknader med låga skatter ger högre tillväxt.
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag hoppas på Biden (eller kanske snarare att jag hoppas Trump förlorar). Så som jag ser det är Trump i färd med att montera ned demokratin i USA, och det gillar jag inte. Sedan är det känslomässigt också, fulhögern gillar Trump.

Nu går du bara på känslor, tyvärr korkade sådana så jag är besviken på dig. Det är sannerligen inte Trump som är i färd att demontera demokratin.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Det är också väldigt mycket mer intressantare om Biden vinner, precis som det var mer intressant att Trump vann 2016. Det fanns då en sida av mig som lite hoppades på Trump, just för att se vad som händer. Nu är det ju mer intressant om Biden går segrande.

Biden är ju jätteintressant person....snark.

Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Mycket Trump säger är dumt. Det smarta han säger får han från sina rådgivare.

Till skillnad från jubelidioten Biden och kackelhönan Harris.

Kommer att bli spännande. Uppenbart valfuskande från demokraterna. Förhoppningsvis inte så stort att det kommer att göra någon skillnad. Förlorar Trump är det på grund av coronan och medias och alla sociala mediers ständiga falska och hjärntvättande som pågått i över 4 år.
2020-11-03, 21:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Han verkar ju ta Minnesota.

Minnesota? Det är faktiskt den minst sannolika staten för Trump av tre-enigheten Minnesota, Wisconsin, Michigan.

Nu är det nästan säkert att Biden tar alla dessa tre. I Minnesota är ledningen 9.2% sammanvägt.
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Givet att Trump vinner Florida, måste han även vinna Pennsylvania, eller räcker det om han "bara" vinner Michigan och Wisconsin? Finns det någon realistisk ekvation där han har "råd" att torska Pennsylvania, men ändå kan vinna valet?
Jo det finns såklart, allt är möjligt, men han behöver vinna fler stater som är jämna så chanserna sjunker naturligtvis.
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMa7nnen
Och här har just chansen minskat till 32% från tidigare 34%.

https://odds.watch/trump-2020

Har det kommit ut något som minskat Trumps chanser?
Nu är det nere på 2.87 igen, ja jävlar vad det fluktuerar.
2020-11-03, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Att vara vänsterbliven är numera att räkna som expert och sakkunnig. Vem behöver bildning när det enda som räknas är politisk övertygelse? Glöm inte att vi lever i ett marxistiskt land.

Det skall jag ej glömma dude. Men tänkte mest att SVT riktigt blivit galna och låter en psyksjuk ung kvinna utan nån som helst utbildning vara en politisk expert?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiro
Om man går och lägger sig nu. När ska man helst gå upp inatt? 00.00 eller klockan 02.00?

Om du behöver din sömn sov till 02.00 annars kanske du somnar om mitt i alltihop. Det är ju inte ens säkert att något blir klart på onsdagen. Det kanske behövs räknas förtidsröster, poströster också, ett ställe har de nio dagar på sig. Minns inte vilken stat dock.
Medlem
Nu är svtplay igång med valvakan.

https://www.svtplay.se/video/28794126/usa-val-2020/valvaka-6
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det enda det säger är att spelbolagen vinner och spelarna förlorar, som det brukar vara. Fördel Biden alltså. Det går bara utför nu för Trump.
Du fortsätter med ditt trams, ville spelbolagen förlora pengar 2016?
Medlem
RaddarenIRovens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZigiWigi
Vilken valvaka är värd att följa utöver flashbacks?

Joe Rogan på youtube. Börjar dock 01 svensk tid som jag förstod av någon på twitter.
2020-11-03, 21:46
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Nu är svtplay igång med valvakan.

https://www.svtplay.se/video/28794126/usa-val-2020/valvaka-6

Fan! Nu måste jag hålla koll på två sidor!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in