Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Jag hoppas på Biden (eller kanske snarare att jag hoppas Trump förlorar). Så som jag ser det är Trump i färd med att montera ned demokratin i USA, och det gillar jag inte. Sedan är det känslomässigt också, fulhögern gillar Trump.
Det är också väldigt mycket mer intressantare om Biden vinner, precis som det var mer intressant att Trump vann 2016. Det fanns då en sida av mig som lite hoppades på Trump, just för att se vad som händer. Nu är det ju mer intressant om Biden går segrande.
Med det sagt så tycker jag att diskussionen om Biden vs. Trump tenderar att bli väldigt ensidigt inriktat på amerikansk inrikespolitik. Trump känns som mindre aggressiv i utrikespolitiken (även om han morrar högt på Twitter). Länge sedan en amerikansk president bombade så lite i Mellanöstern... Tror att Biden kanske är mer benägen att invadera landet X.
"Så som jag ser det är Trump i färd med att montera ned demokratin i USA, och det gillar jag inte."
Typiskt för kommunister är att de gillar att anklaga andra för vad de själva är skyldiga till.