2020-11-03, 20:51
Avslutad
De sa på SWEBB TV att det ser bra ut för Trump i Florida. Härligt.
2020-11-03, 20:51
Medlem
Trump kommer vinna. Biden oCh demokraterna kommer att slås i spillror.
2020-11-03, 20:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Någon som vet när Florida och Pennsylvania stänger vallokalerna?
Florida 4:00 svensk tid
2020-11-03, 20:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
vem håller du på? Tycker att du har varit vettig i andra trådar, så är genuint nyfiken då du inte verkar radikaliserad åt något håll.

Jag hoppas på Biden (eller kanske snarare att jag hoppas Trump förlorar). Så som jag ser det är Trump i färd med att montera ned demokratin i USA, och det gillar jag inte. Sedan är det känslomässigt också, fulhögern gillar Trump.

Det är också väldigt mycket mer intressantare om Biden vinner, precis som det var mer intressant att Trump vann 2016. Det fanns då en sida av mig som lite hoppades på Trump, just för att se vad som händer. Nu är det ju mer intressant om Biden går segrande.

Med det sagt så tycker jag att diskussionen om Biden vs. Trump tenderar att bli väldigt ensidigt inriktat på amerikansk inrikespolitik. Trump känns som mindre aggressiv i utrikespolitiken (även om han morrar högt på Twitter). Länge sedan en amerikansk president bombade så lite i Mellanöstern... Tror att Biden kanske är mer benägen att invadera landet X.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Mycket märkligt att Politico redovisat 26 räknade röster i åtminstone ett par timmar nu. Hur kunde de vara så snabba i typ en endaste valkrets i New Hampshire? Om lokalerna redan stängt där bör det poppa upp nya siffror från resten av staten, men det gör det inte.

I skrivande stund leder Trump med 61,5 procent av de räknade rösterna. Det ni.

Det ar tva pytte stallen uppe i nordostra USA som har en fest och rostar vid midnatt. Dom ar alltid forst tradition sen 60-talet.
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Godnatt så länge. Stiger upp runt 3.

Godnatt så hörs vi sen, somna inte med masken på!
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Har för mig att det är en ö med ett begränsat antal röstande som alltid blir klara först. De kan börja räkna rösterna när alla i röstlängden har röstat. De är klara flera timmar innan de kan börja räkna rösterna någon annan stans.
Där sa du något! Äntligen en förklaring. Det är ju ingen idé för dem att hålla öppet när samtliga röstberättigade röstat.
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Vet inte hur langt denna stammer men om den gor det sa ar det Dem ledning med ca 130K. https://docs.google.com/spreadsheets/d/17YKazYaUMZ33vmd4YHDKcVdlTkP5DmnHQQlAttwOzL0/htmlview?pru=AAABdbOt_jo*Bmp0Sh1E_qORCZsqpuEy2Q#gi d=0
Tvärtom. Combined totals är väl fliken som gäller?
Medlem
Annonvengers avatar
https://joeisdone.github.io/northcarolina/ <- trump vinner
https://joeisdone.github.io/florida/ <- trump vinner och ledningen ökar bara
2020-11-03, 20:54
Avstängd
Det enda som talar emot en storseger för Trump är massivt valfusk. Trump kommer att vinna Florida, Pennsylvania, Arizona, Michigan och Wisconsin. Kanske till och med Minnesota.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Kan väl knappast ha stängt redan? Klockan är inte ens 15.00 lokal tid.
När samtliga registrerade väljare röstat stängs vallokalerna och röster räknas i de byarna.
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Florida 4:00 svensk tid

Enligt SvD så gäller följande tider, Floridas resultat bör vi se ganska omgående.

Citat:
01.00: Vallokalerna i swing-staterna Georgia och Florida (de flesta) stänger.
01.30: Vallokalerna i swing-staterna North Carolina och Ohio stänger.
02.00: Vallokalerna i swing-staterna Michigan, Pennsylvania och Texas stänger.

Källa: https://www.svd.se/rostrakningen-har-borjat--folj-valrysaren

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in