2020-11-03, 20:35
Avslutad
Biden kommer att vinna 100% av den anledning att Trump har skapat mer hat mot afroamerikaner
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
.
Det kan vara så också att Demokraterna gjort en dålig valkampanj. Man kan ju inte bara hålla på att tjata covid. Men vi får se. Det räcker inte att vinna Florida det är bara en bra början.

Det är absolut en faktor.
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hon hade 65 procent enligt Fivethirtyeight.

Min personliga uppskattning för en Trumpseger 2016 låg på 40 procent..dvs ett odds motsvarande 2,5.

Det var ett lätt beslut att spela honom till sex gånger degen då.

Men många election predictors bland de stora nyhetsmedierna hade Hillary på 95 till 98%. Blir intressant vad de visar denna gången.
2020-11-03, 20:36
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Biden kommer att vinna 100% av den anledning att Trump har skapat mer hat mot afroamerikaner

Ehh.. va? Har du några belägg på det påståendet att Trump har skapat mer hat mot afroamerikaner? Snarare tvärtom då han har antagligen ökat sin popularitet bland afroamerikaner.
2020-11-03, 20:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Trump leder nu Florida med 133.100 röster

Även de som hävdar motsatsen bör förstå att när Trumps övertag stiger till en viss nivå kommer övriga röster jobba i samma riktning. Detta oavsett övriga teorier som kastas ut här.

När vi når 200-225.000 rösters övervikt för Trump ii Florida är det dubbla nivån 2016, detta bör ge alla en indikation av vad vi är på väg att bevittna.

Läste någonstans att det folkrika och demokratiska fästet Miami inte räknats än. Det kan absolut vara propaganda från demokratiskt håll, jag vet inte.
2020-11-03, 20:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ja, jag såg sen på Politico att de hade 3-4 elektorer vardera. Det fanns en händig knapp på sidan för att omvandla den sedvanliga valkartan till en där varje delstat representeras av X antal pluppar (där X är antalet elektorer som den delstaten har).
Tack ska du ha! Det ska kollas in.

Som jag skrev förut såg jag fö. fel på Vermont. Det var bara från New Hampshire det kommit siffror.
2020-11-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hon hade 65 procent enligt Fivethirtyeight.

Min personliga uppskattning för en Trumpseger 2016 låg på 40 procent..dvs ett odds motsvarande 2,5.

Det var ett lätt beslut att spela honom till sex gånger degen då.

Nej, hennes vinstchanser uppskattades till 71.4%

https://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/
2020-11-03, 20:39
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Champagnen på kylning.

Vilka stater kommer Trump inte att vinna?

På bettingsidor så har över 75% satsat på Trump. Ligger detta närmare verkligheten?

Trump borde vinna dom delstater där den vita rasen har störst fäste. Vi svenskar gillar ju Trump för att han ser Nordisk ut, men hans ögon är faktiskt bruna. Det brukar vara rasfrågan som avgör i USA.
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Jag fick 11x hos Unibet när jag bettade på valdagen 2016, han satsade säkert flera månader i förväg.

Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Matchbook och bet365 enligt: https://www.expressen.se/gt/erik-satsade-pa-trump--vann-25-miljoner/

Så var det säkert, tänkte jag inte på. Bra för han.

Jag var ganska säker på att han skulle vinna själv, då man följt det hela väldigt långt innan. Synd att man inte var inom betting
Medlem
Joe Rogans valvaka drar igång klockan 01:00 inatt (svensk tid).

https://twitter.com/KyleKulinski/status/1323679439620919297
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Nej, hennes vinstchanser uppskattades till 71.4%

https://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/

Det fanns flera olika uppskattningar. NY Times hade satt hennes vinstchans till 95% eller nåt liknande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Vad som talar för Biden:

1. The demographic shift. Trumps kärnväljare, vita utan univeritetsutbildning blir färre. Bidens kärnväljare, invandrare, svarta, hispanic och vita med univeritetsutbildning blir fler
2. Ekonomin. Alla tre som inte blivit återvalda hade kass ekonomi under sin period.

Sen har vi det där med högt valdeltagande. Normalt är det en fördel för demokraterna, men i år är fan inget normalt, så jag väljer att sätta den som dark horse. Kan gå åt vilket håll som helst.

2 plus på Biden och 1 okänd.

Blir en kul natt
Det där stämde innan Trump (min fetning). Trump har gått hem stort bland latinos och svarta. De som röstar på Trump i dessa grupper är dessutom mycket mer benägna att gå till röstlokalen.

https://thehill.com/opinion/campaign/523554-could-blacks-and-hispanics-hand-trump-a-november-victory

Kommer det räcka? Det visar sig. Men det är inte like "clear cut" att vissa demografier går till den ena eller andra kandidaten längre.
Det är det som gör detta val så vansinnigt spännande och oförutsägbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in