2020-11-03, 18:09
Medlem
Vart kan man se uppdateringen av röster live? Finns det någon bra hemsida?
2020-11-03, 18:11
Medlem
CNN har dragit fram kartan och pekar och visar på EC nummer igen. De har dammat av den från 2016. Några timmar innan Andersson Cooper och Wolf Blitzer står och låter myndiga
2020-11-03, 18:15
Medlem
shaktas avatar
En liten fråga,

Vad tjänar ni respektive på ni som håller på Demokraterna/Bidén samt ni som håller på Republikanerna/Trump?

Trump kan jag förstå för de som håller på med trading/aktier.

Bidén ser jag ingen direkt vinst i för oss Svenskar.
2020-11-03, 18:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
De södra staterna dominerades visserligen av demokrater på 1800-talet. Mycket oväntat om Biden skulle vinna i Texas av alla ställen.

Ja det vore om inte annat chockerande om han plockade Texas, de må vara på god väg att bli en swingstate men det är i mitt tycke för tidigt att det skulle ske redan i år.

Skulle det visa sig att Texas röstar Biden i år så ligger republikanerna riktigt, riktigt illa till
2020-11-03, 18:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
En liten fråga,

Vad tjänar ni respektive på ni som håller på Demokraterna/Bidén samt ni som håller på Republikanerna/Trump?

Om Biden vill återgå till nära relationer till EU så finns det absolut en fördelaktig balans för de som sysslar med handel, protektionism är nämligen inte en fördel för oss här i Europa
2020-11-03, 18:18
Medlem
Citat:
En liten fråga,

Borttagna tullar på stål, vilket gynnar svensk stålindustri.
2020-11-03, 18:18
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ja det vore om inte annat chockerande om han plockade Texas, de må vara på god väg att bli en swingstate men det är i mitt tycke för tidigt att det skulle ske redan i år.

Skulle det visa sig att Texas röstar Biden i år så ligger republikanerna riktigt, riktigt illa till
1milion unga upp till 30 har förtids röstat dvs 165% mer än 2016 och det är bland de unga som demokraterna vinner mark gissar jag iom de är på Bernie vågen och rider, Så det ser jäkla intressant detta val att Texas kan flippa över till Demokratisk delstat!
Senast redigerad av DjPutte 2020-11-03 kl. 18:21.
2020-11-03, 18:20
Avslutad
Citat:
En liten fråga,

Tänker mest att kina kommer vinna mycket på om Biden vinner. Vilket kan få stora konsekvenser för resten av världen.

Antar att det är bäst även för Europa med denna sinnes sjuka invandring att inte biden vinner eller har jag fel ?
2020-11-03, 18:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Exakt. Delar sin syn till 100 procent.

Om Biden tar hem det i Texas talar det mer till republikanernas nackdel än till demokraternas fördel. Det vore viktigt symboliskt.
2020-11-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Varför kör femman inte dem på kanal 5 istället för en massa repriser av Wahlgrens etc? En valvaka hade säkert varit intressant att titta på istället för repriser av polisserier eller Wahlgrens.

Skulle tro för att det är ganska dyrt att köra en valvaka på TV. Inte ens SVT har en förrän sent inatt. Och de som är intresserade av valet väljer andra medier än kanal 5.
2020-11-03, 18:23
Medlem
Samuel332s avatar
Haha vems valvaka kommer bli bäst då Joe Rogans, Filip o Fredriks eller SVT:s
De två första kommer fan vara underhållande men det sistnämda lär vara mest professionellt
2020-11-03, 18:23
Avslutad
Har Pascalidou uttalat sig ännu? Hon gjorde ju bort sig i förra valrörelsen när hon hävdade att Trumpsupportrar hade delat ut knark.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in