Citat:
Ursprungligen postat av
snuttis
Jag känner mig vuxen, lugn men ändå rädd för beteendet som präglar vardagen.
Att vara "rädd" i Sverige och dela det är tabu, locket ska läggas på. Man ska vara låtsasoroad/känslokall? Är det vuxet?
Har boxats, rädsla var en naturlig del av boxningen.
rädsla var en naturlig del av att växa upp och lära sig hantera rädlsan på ett sätt där den inte kvävdes utan förstogs.
Tror du på att gömma rädsla? Aldrig diskutera utan mest stålsätta och förneka?
Vad gör du av dina rädslor?
Har dom ett metallyttre?
Du får ju sätta saker i sitt perspektiv, det är inte nyttigt för dig att få total panik av det här. Det finns ingen som helst anledning att "vara rädd i Sverige", förutsatt att man inte medvetet vill sätta sig i riskabla situationer.
Du snackar om terrorattentat;
Ja, det sker och är hemskt.
Vad är risken att du skulle drabbas av ett, i Sverige? Du löper en betydligt större risk att få en istapp i huvudet och kola.
Har risken för terror i våra delar va världen förvärrats ur ett historiskt perspektiv? NEJ, tvärt om
Du får panik över den här pandemin;
Du skriver inget om att du är i riskgrupp så jag antar att du inte är det. Så var är då risken att du skulle dö av Corona? Ja du löper troligen även här större risk av att dö av en istapp.
Så med saker i sitt rätta perspektiv, ska du gå omkring och panika över ett virus eller terrorister, eller över istappar som hänger på taken?
Sköt dig efter de råd som gäller, ta vettiga och sunda beslut och
sluta överkonsumera nyheter