2020-11-03, 15:41
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Sverige har fler dödsfall per capita än USA.

Hur som helst, det har redan bevisats att minst 97% av alla "Corona-dödsfall" orsakades av andra anledningar än just Corona.

Sedan måste du även förstå att även om 200 tusen låter mycket, så är det väldigt lite utslaget på en befolkning på över 300 miljoner. Sjukhusen får dessutom betalt för att skriva att en patient har dött av Covid.

Det är också intressant att nästan ingen har dött av vanliga influensan i år, eller av "åldersrelaterade sjukdomar". I slutändan har det inte dött fler i år än det gjorde förra året.

Vakna ur dimman nu.

Antal dödsfall av covid-19 per 1 miljon innevånare per den 3 nov: USA 702,6, Sverige 577,3.
Det Trump sa om överrapportering är fake.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Haha! Generalmagkänsla is at it again...försöker vara/låta relevant.

Read it and weep → (FB) Presidentvalet 2020
Nej, till skilnad från dig och de flesta andra så försöker jag att vara objektiv och skita i vad jag hoppas på. Men om du verkligen tror att Biden har ngn chans överhuvudtaget att vinna Texas så kommer du att skita ner dig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Wow..du har spelat ett saftigt underodds och du kommer att förlora dina pengar.
Så går det med grumligt omdöme.

Du förstår väl att jag är medveten om risken att förlora pengarna vid förlust av Trump. Om jag kommer förlora mina pengar vet vi inte än.
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Men EU är inte Europa.
USA har dubbelt så många döda per capita som Europa och det kommer att göra att Trump förlorar valet.

Under senaste två veckor har USA fått en miljon nya fall och 11 400 döda av Covid.

I Europa under samma period har Frankrike ensam fått 500 000 nya fall och 3 700 döda. (ett land)
Spanien 260 000 nya fall och 2 200 döda.
Italien 300 000 nya fall 2 400 döda.
Storbritannien också 300 000 nya fall och 3 100 döda

Trots nedstängningar, utegångsförbud etc.

https://news.google.com/covid19/map?...E&ceid=SE%3Asv
Senast redigerad av stone_sleeper 2020-11-03 kl. 15:45.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Läser du inte inläggen?
Trumpisterna hävdar ju hela tiden att viruset är ofarligt, media överdriver osv.

Trump kallar USA:s motsvarighet till Tegnell för en katastrof och vill sparka honom, vilket han inte kan. Trump påstår att media lyfter fram pandemin nu för att det är val, men det är ju lögn. Orsaken till att media skriver mer är ju ökningen av smittspridningen.
Det är helt bedrövligt att en president beter sig så här totalt ansvarslöst.

Dags att vakna upp ur din dvala. Du låter som marcus Oscarsson på repeat.

Trump eller "Trumparna" eller va du nu kallade "oss" har aldrig sagt de är ofarligt på något sätt.
Däremot _är_ viruset inte så farligt som media får det att verka. Dem har gjort allt för att smutskasta Trump.
Säg mig vad du tycker han skulle gjort annorlunda?
Han stoppade ju inflygningarna från Kina direkt t.ex. han vill göra som i Sverige ungefär. Å det hyllar ni ju till höger å vänster?
Jag får inte ihop det.
2020-11-03, 15:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Går raljera, men brukar ligga en hel del sanning bakom folks google sökningar.
Skulle inte förutspå ett val på det men är jag en bidenare så hade jag nog velat veta vad som händer där och vise versa om jag gillar trump hade jag sökt vad som händer på den fronten.

Söka biden när man är trumpare är lite som att öppna aftonbladet när man vill ha seriösa nyheter, det händer liksom bara inte
Nu är du ju helt fel ute!
Om man vill veta något måste man gå utanför sin egen bubbla och söka information om det man inte känner till.

Det är ju just för att många bara vill veta det de redan vet som allt blir så polariserat, inte minst i presidentvalet i USA.
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew
Lyssnar på alex jones på jobbet. Banned.video är hemsidan jag följer honom på. Där sade han det ej blir av och varför.

Ok!

Har du koll på när Rogans stream börjar? Hittar ingen info på hans ig eller twitter
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Skitsnack. Han är ingen Obama som mördar oskyldiga och driver folk på flykt.

Han har sålt vapen till Saudiarabien, samma land som bombar skolbussar, han har även bombat ryska flygbaser i Syrien för att han trodde att Assad hade använt gasattacker, han bombade den iranska generalen för att han talade illa om USA.

Jag skulle knappast påstå att man bör kalla honom för en fredsduva eller en krigshetsare men nog har han skapat problematik.
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nordkorea slutade bry sig efter att de insåg att allt var för PR syften och inte menat för riktiga förmedlingar mellan syd och norr, Iran har faktiskt fått en stärkt position i Mellanöstern och i världen tack vare att USA drog sig ur avtalet och bombade deras general.

Irak, Ryssland och Kina står nämligen närmre Iran idag än vad de gjorde 2014.
Ja, USA:s goodwill i MÖ hade börjat haverera redan innan Trump, han har fortsatt på samma resa.
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Är det ett taktiskt misstag av Trump att inte hålla rallys idag? Tittar på FOX News och Biden får mycket uppmärksamhet genom att de sänder hans rally. Säkert sänder andra kanaler också Biden. Trump är helt tyst idag. Kan vara ett ödesdigert misstag. Eller så har folk redan bestämt sig.
China Joes rally i en gränd med 20 (hur många livvakter?) pers gör nog varken till eller från.
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Är det ett taktiskt misstag av Trump att inte hålla rallys idag? Tittar på FOX News och Biden får mycket uppmärksamhet genom att de sänder hans rally. Säkert sänder andra kanaler också Biden. Trump är helt tyst idag. Kan vara ett ödesdigert misstag. Eller så har folk redan bestämt sig.

De hade inte sänt hans rallys i alla fall. FOX är pro-Biden precis som CNN.

Tycker förövrigt det är bra att han inte kampanjar idag. Idag så ska folk ut och rösta, inte stå fast på något rally någonstans. Han gjorde 5(!) rallys igår.
Senast redigerad av doggydee 2020-11-03 kl. 15:44.
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Hur fan kan en miljöpartist få sitta som "expert"?
Alice Bah Kuhnke är fan helt jävla dum i huvudet, precis som hela hennes piss islamist parti.
Är det i TV 4? Ser aldrig på den kanalen. Risken är väl att nån SDare också är med då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in