2020-11-03, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av musicbanger
Intressant hur blind du är. Tycker du det gällde samma sak när det var Obama som var ledare ? Och därför högern tycker om universell vård och liknande för folket och dess bästa.

Det är ju så konstigt hur folk kan göra dessa kommentarer utan sarkasm och faktist tro på det.

Trump är en byggherre, han bygger landet, han bygger välstånd, han bygger världsfred.

Harris och Kamala raserar det andra bygger upp, i deras spår följer bara kaos, död och missväxt.
2020-11-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Herregud, vilket ickesvar. Såhär ser de flesta svar ut; "Jag tror han är snällare än Trump, så... Ja, Biden".

Ja det är väl rätt rimligt att att stödja den kandidaten som inte eldar på mot ett inbördeskrig för att tillfredsställa sitt ego.

Och jag tror inte att Biden är snällare än Trump, det är uppenbart att så är fallet. Jag tror att han kan minska polariseringen. Anledning till att jag tror och inte vet det är inte för att jag betvivlar Bidens vilja att göra så utan snarare att jag tvivlar på om det ens är möjligt att göra efter att Trump så har raserat tilliten mellan grupperna i USA.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
Underbart, Trump kommer vinna om han tar Florida som vanligt.

Snart har vi tre starka ledare som balanserar varandra Trump, Putin och Xi.

Du glömde några andra starka ledare i denna "sköna" grupp:
Kim Jong Un
Rodrigo Duterte
Victor Orban
Medlem
KÄNDISAR SKA EJ LEDA ETT LAND OCH TWITTRA OM BARNSLIGA SAKER

btw vilken tid får vi veta vem som van
Medlem
Polarisering hävdar folk men dom är ena egoister dom också. Trump är ingen jag vill ha som kompis men han tänker oftast rätt även om han är lite för snabb i sina slutsatser. Han snackar först och det låter ibland förjävligt men det blir ju oftast bra. Muren har ju vart rena succen och han har stoppat alla fall två vandringar från Latam. Vågat stå emot Kina med sitt handelsunderskott och fått fart på jordbruken. Själv önskar jag hela världen höjde tullarna mot Kina men han har alla fall startat. Jobben fick han fart på och hade ju fruktasvärt bra siffror tom. Parisavtalet backade han ur vilket visat på något så konstigt som bra verklighetsuppfattning då det måste vara det sämsta avtalet någonsin? Skriva saker man inte har en chans att klara är ju bara signalpolitik och visst det är också politik men ganska onödig.

Biden då vad ska han komma in och sätta emot detta? Trevlig kille som håller vackra tal har vi ju sett förr men skattehöjningar har han ju redan deklarerat och Parisavtalet verkar han obegripligt nog gilla också. Folk gillar höra fina saker men hur ska Biden manövrera Sanders anhängare samtidigt som sina egna tro? Centerpartisten lär väl ha en plan för det men själv så tror jag inte han kommer sitta hela perioden vid vinst. Borde vara omöjligt uppdrag men det sa jag förvisso om vårt eget januariavtal också.
2020-11-03, 14:18
Medlem
Republikanerna fuskar allt mer varje val med "gerrymandering" och "voter suppression", det var så George W. Bush och Trump själv kom till makten till att börja med, och nu vill Trump dessutom diskvalificera alla poströster efter 3 november. Han verkar vara livrädd för demokrati... och de rättegångar som väntar honom efter årsskiftet.

Frågan om han lyckas hålla sig tillräckligt nära Joe Biden i röstningen för att det ens ska vara möjligt att fuska nu?

Efter de här katastrofala fyra åren som president där han knappt åstadkommit något av det han lovade, trots att han inledde med kontroll på både huset och senaten, och den här katastrofala valkampanjen där den totalt misslyckade smutskastningen av Hunter Biden som huvudfråga så är det mycket tveksamt.
2020-11-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
När ni propagerar för Biden, glöm inte att det är väldigt troligt att han inte skulle komma att sitta 4 år utan att det snarare handlar om Kamala Harris, i praktiken.
Det räcker alltså inte med att säga vad ni tycker är bra med Biden, ni måste snarare argumentera för vad ni tycker är bra med Harris då ni önskar att denna kvinna ska vara den mäktigaste i världspolitiken.

Räcker inte med att säga vad normalt funtade människor måste säga, du måste snarare argumentera vad som är bra med blöjgubben då du önskar att denna tönt ska fortsatt vara den mäktigaste i världspolitiken.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Faktum är att det är en liten rysare detta. Det borde inte behöva vara det, men en sak man får ge Trumpen att han är en riktig spurtare och fighter. Bara för att det är Trump så är det en rysare.

Varför detta inte borde vara en rysare alls:

1. Trump vann valet 2016 med extremt liten marginal och tack vare "tur" i vissa mycket jämna swing states. Någon halv procent sämre, och Trump hade förlorat 2016. Trump ligger nu 6.3% sämre än 2016 i opinionen (i hela landet i stort) i sammanvägda mätningar.

2. År 2016 var Trump ny och kunde vinna genom ett nytt och fräscht (och osynat) budskap. Nu har vi sett vad Trump har ställt till med i fyra år.

3. År 2016 mötte Trump Hillary Clinton som var mycket illa omtyckt i breda lager. Nu möter han Joe Biden som är respekterad bland befolkningen i stort.

Mot bakgrund av detta så är det svårt att se att detta ens ska vara enn rysare.

Här är dagens påminnelse om att du är en dumskalle om du inte satsar på Biden under dina antaganden (10% vinstchans Trump). Du får ännu bättre odds nu, 1.6 gånger pengarna istället för 1.5
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du glömde några andra starka ledare i denna "sköna" grupp:
Kim Jong Un
Rodrigo Duterte
Victor Orban

Och du tror att Kamala Harris är rätt person att hantera dessa gossar? Det är ju som att skicka ett lamm till vargarna.
2020-11-03, 14:20
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ja det är fullständigt nödvändigt att en alfahanne som Trump är president, det skapar ordning i en värld som annars är dömd till kaos.

Man kan inte skicka Kamala Harris i hans ställe och tro att det skulle göra jobbet.
Onödigt starka egocentriska ledare har väl sällan varit särskilt bra varken för värden eller landet?
Medlem
Citat:
Trump är en byggherre, han bygger landet, han bygger välstånd, han bygger världsfred.

Harris och Kamala raserar det andra bygger upp, i deras spår följer bara kaos, död och missväxt.

Trump är en bondfångare, han lovar guld till byfånar som sväljer allt han säljer med hull och hår och sen står de där med kattguld.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
Underbart, Trump kommer vinna om han tar Florida som vanligt.

Snart har vi tre starka ledare som balanserar varandra Trump, Putin och Xi.

En ny skön världsordning tar form som håller ordning på kaoset från muslimer och andra "satanister".

Tror absolut på ny skräll här. Popcornen väntar.

japp så kommer det att bli också dom kommer rensa ur träsket sen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in