2020-11-03, 13:26
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Koldioxidutsläppen har minskat i USA mer än vad Paris-önskelistan krävde. Tack för att du exponerar hur oinformerad och förlorad du är. Slipper ödsla tid på att läsa dina inlägg

Jag kunde lika gärna skriva dethär inlägget till en slumpgenerator, för det är väl vad din hjärna är. Deras utsläpp har *INTE* minskat. Inte ens sveriges har minskat. (2020 räknas inte då det är exceptionellt)
2020-11-03, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
'

Jag skiter blanka fan i det. Jag snackar på aggregerad nivå, vilket borde framgå. Visst det säkert en grupp excentriker som skulle prestera på ett IQ test, men då har de inte alla knivar i lådan ändå.

Lantisar är lika smarta som stadsbor, du är full av fördomar.
2020-11-03, 13:28
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Så är det. Spelbolagen kan se in i framtiden och prickar alltid rätt.

Ser man tillbaka i tiden så visar det ju att spelbolagen hade fel i förra presidentvalet.

USA-valet 2016: Spelbolagen: Hillary Clinton vinner ÖVERLÄGSET !!!!!!!!!

2020-11-03, 13:29
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Fick jag, skulle jag pissa varenda trumpväljare i ansiktet. Vilka djälva ansvarslösa offerkoftor som bara vill att någon ska fixa deras självpådragna missär. Feta, dumma och opålästa. Då Trump o co inte kommer lyfta ett finger för klimatet kan vi eventuellt redan idag avgöra om männskligheten har en framtid eller inte.

Du är en obalanserad individ. Ju mer ointresserad man är av politik och omvärlden desto större sannolikhet att vederbörande röstar på demokraterna.
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är absolut bra att det finns en, gärna flera, motvikter mot Kina. Västvärlden har släppt fram Kina alldeles för långt i vår strävan att få tillgång till billiga produkter att konsumera (ofta i onödan). Alla kan undvika kinesiska produkter i någon mån, bara att betala lite mera.

Syrien och Iran kan jag inte ens gissa något om.

PS
Du förvånar mig genom att hoppar från ena diket till det andra.
Först är din absoluta enda önskan för Trumpseger att du ska få se roliga Youtubeklipp och nu har du plötsligt full koll på hur världspolitiken skulle ha utvecklats under Clinton.

Jag har mycket koll. Jag har följt varenda konflikt dag för dag som dom startat under min vuxna livstid.

Jag hade såklart inte tagit upp detta om du inte satte dig själv i klistret sådär. Om du inte har någon riktig kunskap om hur deras land påverkar resten av världen så ska du inte heller sitta och låtsas och säga "Bryr du inte dig över hur dom påverkar oss andra".

Trump är ett äckel precis som alla andra politiker som har möjligheten att bli president. Men det trollar inte bort faktumet att han är mindre dålig för omvärlden än krigskåta imperialister som ser det som ett måste att invadera minst ett land under deras tid som ledare för landet.
Senast redigerad av postkran 2020-11-03 kl. 13:32.
Medlem
Haddock93s avatar
Hur jag följer presidentvalet 2020:

Youtube streams:

Tim Pool
Joe Rogan
Styxhexenhammer666
Akkad Daily
Steven Crowder
Fox News
Alex Jones (mest för kul)

Ska växla mellan olika Youtube politiska podcasts. Möjligen går jag in på TyT bara för att skratta åt deras breakdown. Tror vi kommer se detta klipp igen i 2020:

https://youtu.be/UiWY0iRLV94

Utöver det så kommer jag läsa Trump supporters forum på:

http://thedonald.win

Verkar vara rätt trevliga ändå när man läser lite trådar!

Spännande dag!
2020-11-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
https://twitter.com/RyanEvans29/status/1323468877137874944

Edit: Fel länk först.
Ja. Ryan Evans säger det. Varifrån får han det? Han är ju inte direkt opartisk. Ser inte att han har nån källa alls.
2020-11-03, 13:30
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Du är en obalanserad individ. Ju mer ointresserad man är av politik och omvärlden desto större sannolikhet att vederbörande röstar på demokraterna.

Det har du bestämt, sådeså!
2020-11-03, 13:32
Medlem
DrunkenZealots avatar
Oki, som hängiven Trumpsupporter och en fullkomlig älskare utav hans mycket beskrivande ordval, så hoppas jag att Trump vinner. Han är som en jättebebis och man bara måste älska han. Speciellt hur han knäcker massor av PK töntar åt alla håll med sin blotta närvaro i vita huset. Så:

Vinner Trump så skall jag fira med chokladpudding hela veckan
2020-11-03, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Hur jag följer presidentvalet 2020:

Youtube streams:

Tim Pool
Joe Rogan
Styxhexenhammer666
Akkad Daily
Steven Crowder
Fox News
Alex Jones (mest för kul)

Ska växla mellan olika Youtube politiska podcasts. Möjligen går jag in på TyT bara för att skratta åt deras breakdown. Tror vi kommer se detta klipp igen i 2020:

https://youtu.be/UiWY0iRLV94

Utöver det så kommer jag läsa Trump supporters forum på:

http://thedonald.win

Verkar vara rätt trevliga ändå när man läser lite trådar!

Spännande dag!

Vilken tid drar Joe Rogan igång? Kommer Alex Jones kika in där?
2020-11-03, 13:33
Medlem
ReijoHervonens avatar
Inte är det speciellt jämnt, fast media och experter vill påstå det. Trump har mindre stöd hos alla sina kärnväljargrupper nu än han hade 2016. Visst ligger dom ganska när varandra i alla dom viktiga swingstaterna men Trump måste vinna nästan alla för att få tillräckligt. Det räcker nog inte.

Mischigan och Wisconsin torde vara säkra för Biden. Sen behöver han bara nån till. Både Trump och Biden har koncentrerat sig på Lakedistrict, men North carolina och Florida har man glömt lite. Båda staterna har haft rekordhögt antal förhandsröster (det har även andra delstater på grund av covid men dessa sticker ut). Högt antal förhandsröster = många Biden röster. Tror Biden vinner båda och då borde det vara klart, även fast Pennsylvania kan gå till Trump.

Experterna är rädda att göra bort sig som man gjorde 2016. Så dom vågar inte säga det självklara, att Biden vinner. Det vågar jag säga.
2020-11-03, 13:35
Medlem
Citat:
Fick jag, skulle jag pissa varenda trumpväljare i ansiktet. Vilka djälva ansvarslösa offerkoftor som bara vill att någon ska fixa deras självpådragna missär. Feta, dumma och opålästa. Då Trump o co inte kommer lyfta ett finger för klimatet kan vi eventuellt redan idag avgöra om männskligheten har en framtid eller inte.

Ja du visar vilken nivå som vänstern är på. Det handlar om att utmåla motståndaren som ful, dum och fet. Sedan skall man pissa på dem. En stor del av kritiken mot Trump är på den nivån. Han har fult hår, är rik och orange i ansiktet. Det handlar mest om känslor vilket det alltid gör när vänstern argumenterar, även i Sverige. Faktadiskussioner försöker man undvika.

Just nu kanske klimatet inte är den hetaste frågan på grund av pandemin. Flygandet har till exempel minskat radikalt och det görs hela tiden små förbättringar. Elbilar har kommit på bred front och USA har byggt en hel del solkraft och vindkraft.
Trump har sagt att man inte kommer att lägga ner oljeindustrin eftersom det skulle få väldigt stora konsekvenser för ekonomin. Biden har sagt att man skall lägga ner oljeutvinningen, men skulle USA göra det så skulle det innebära att man får importera en massa olja från arabländerna igen, vilket inte är ett dugg bättre för miljön, snarare tvärt om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in