2020-11-03, 11:40
Medlem
Månsans avatar
Valvakorna överallt är sinnessjukt värdelösa. CNN är ett skämt. Sex pers sitter och vräker ut negativa omdömen om Trump. Fox är likadant åt andra hållet. TV4 i Sverige ägnar all tid åt att dissa Trump. Vem fan som helst bjuds in för att fälla kritiska omdömen om Trump, nu senast en usel komiker som sades vara där i egenskap av att ha ett stort USA-intresse(!). Äcklet Reinfeldt kommer dyka upp regelbundet under 32 timmar, rena mardrömmen.

SVT har inte startat ännu men det fattar ju alla att det blir en kavalkad av vänsterprofiler som hejar hysteriskt på Biden. Största anledningen att hoppas på en Trump-vinst är att få se hela svensk vänster-rättvärdegrund-muslimerärsnälla-trumpärdum-etablissemanget bryta ihop totalt.
Senast redigerad av Månsan 2020-11-03 kl. 11:43.
2020-11-03, 11:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Varför är demokraterna så stora i Californien? Är det för att de har så många rika samt kändisar som kampanjar för dem där?

Rika tenderar att vilja vara individualister med maktbehov.
2020-11-03, 11:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen
Jag har satsat tusen spänn på Trump, Nu jävlar är det bäst han vinner!!

Dumt val. Alla vet att Biden vinner.
2020-11-03, 11:44
Medlem
Gäller inte SVT:s opartiskhet när det kommer till amerikanska presidentvalet?
2020-11-03, 11:45
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1323534663453913093?s=20

Ni Trump hatare måste väl ändå dra lite på smilbanden till detta.

Det här ger många positiva vibbar och det ger många entusiasm. Han är smart och en underhållare.

Du menar att USA behöver en underhållare till president? Varför inte hitta rätt presidentkandidat i America's got talent, är lite den nivån vi har i USA idag, allt är bara show och galenskap.
2020-11-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Valvakorna överallt är sinnessjukt värdelösa. CNN är ett skämt. Sex pers sitter och vräker ut negativa omdömen om Trump. Fox är likadant åt andra hållet. TV4 i Sverige ägnar all tid åt att dissa Trump. Vem fan som helst bjuds in för att fälla kritiska omdömen om Trump, nu senast en usel komiker som sades vara där i egenskap av att ha ett stort USA-intresse(!). Äcklet Reinfeldt kommer dyka upp regelbundet under 32 timmar, rena mardrömmen.

SVT har inte startat ännu men det fattar ju alla att det blir en kavalkad av vänsterprofiler som hejar hysteriskt på Biden. Största anledningen att hoppas på en Trump-vinst är att få se hela svensk vänster-rättvärdegrund-muslimerärsnälla-trumpärdum-etablissemanget bryta ihop totalt.

Du får söka dig till valvakorna online.

Själv kommer jag följa Robert Barnes (@Peoples_Pundit på twitter) för att få transparens-tolkningar av de tidiga siffrorna. Och sen, som underhållning, Joe Rogan som kommer gästas av Alex Jones med flera.
2020-11-03, 11:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vi kan nog få se en del ganska spektakulära resultat i detta val.

Kollade på Alaska, som jag inte ens tror att någon har nämnt. Trump vann med 15 procentenheter 2016. Kom två undersökningar igår, Trump +7 och +8. Halverad ledning.

Så ser det ut i varenda stat. Det har skiftat i snitt 6-7 procentenheter till demokraternas fördel jämfört med 2016 över hela linan, i varenda delstat.
2020-11-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Kollade på Alaska, som jag inte ens tror att någon har nämnt. Trump vann med 15 procentenheter 2016. Kom två undersökningar igår, Trump +7 och +8. Halverad ledning.

Så ser det ut i varenda stat. Det har skiftat i snitt 6-7 procentenheter till demokraternas fördel jämfört med 2016 över hela linan, i varenda delstat.

Det är skit samma hur stort man vinner i en delstat, bara man vinner den.
2020-11-03, 11:51
Medlem
Jag tror fortfarande att Biden vinner.

Trump kampanj chef gick ut på twitter igår och sa att Trump har många väljare kvar so ska rösta och kommer vinna på så sett.

Problemet med det är att jag inte tror att han förstår att folk ändrat på sig sen 2016 valet och att han inte vet hur independets röstat.

Hans teori är att Trump har kvar lika många räster som han vann förra året kvar där ute och det är ett väldigt amatörmässigt sett att se på valet.

Jag säger Biden vinner med 305 mot 233
2020-11-03, 11:52
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det är skit samma hur stort man vinner i en delstat, bara man vinner den.

Absolut men problemet för Trump och Republikanerna är att det finns och fanns stater där försprånget var betydligt mindre. Som Texas, Florida, Georgia, North Carolina och Rostbältet.
2020-11-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Mindre inavel, mindre religiöst styre och mer mångfald i Kalifornien. Till skillnad från Alabama och liknande..
Det märks verkligen vilken bigot du är. Hela din syn på republikaner har du fått från olika simpsons-avsnitt. Du tror verkligen att majoriteten av de som röstar på Republikanerna är redneks utan utbildning och tänder, som är gifta med sina kusiner, och tror att jorden har existerat i 6000 år.

Först och främst så finns det väldigt få av den typen av människor i USA idag. Du får gå tillbaka till 50-talet om du vill hitta den typen av människor. För det andra finns det många välutbildade människor som arbetar inom militären och CIA, som röstar på republikanerna. Anledningen till att fler människor med universitetsutbildningar röstar på Demokraterna, är pga den massiva indoktrineringen som pågår där. Att ha en universitetsutbildning idag är ett skämt, då vissa går ut med inget annat än en utbildning i genusvetenskap eller något annat trams.

Titta på den svarta befolkningen i USA. Du hittar i princip inte en enda välinformerad rationell svart person som röstar på Demokraterna. Däremot finns det miljoner kriminella socialfall som gör det.

Liberaler verkar tro att en utbildning betyder att du är upplyst, vilket är ett enda stort skämt med tanke på vad som idag sker på universiteten i USA och resten av västvärlden. Det finns universitetsutbildade människor som inte har en aning om alla de brutala massmord kommunismen har bidragit till. Detta beror på att de inte får lära sig något om det. Det enda de får lära sig är att alla som är höger är onda rasister. Det faktum att det var Demokraterna som grundade KKK, du vet den där organisationen med en massa redneks utan tänder, är det få som är medvetna om. De är heller inte medvetna om att på den tiden då södern var riktigt rasistisk, röstade södern på Demokraterna.

Anledningen till att Kalifornien är kraftigt vänster, beror främst på två saker. Först och främst beror det på att staten på 70-talet var en tillflyktsort för många hippies, som hade vänsteråsikter. San Fransisco var en stad som lockade många av dessa hippies. För det andra beror det på att Hollywood ligger i Kalifornien, och Hollywood har länge sysslat med kraftig vänsterindoktrinering. Är du konservativ får du inte några arbeten inom Hollywood, punkt slut.

För er som tror att Kalifornien är vänster pga att så många människor är välutbildade och upplysta, kan jag rekommendera er att sätta er in i den kris som finns i Kalifornien idag, som gör att många människor flyr staten. De har enorma problem med hemlöshet. Stora delar ser ut som ett land i 3:e världen. Kriminaliteten är väldigt hög där, framförallt gängkriminalitet. Det är ingen slump att alla de mest kända fängelserna ligger i Kalifornien. San Quentin, Folsom, Chino, och Pelican Bay.

Detta är en av anledningarna till att så många föraktar vänstern. Pga er extrema arrogans. Ni tror på fullaste allvar att det finns "rätt åsikter". Ni verkar inte förstå att olika människor helt enkelt vill att deras länder ska fungera på olika sätt. De tycker bara olika helt enkelt. Men ni tror att era vänsteråsikter är någon slags lag, ungefär som vetenskap. Den som inte håller med om era åsikter är därför outbildad och inte upplyst enligt er. Ni är så självrättfärdiga.

Jag ska vara helt ärlig och säga att jag har faktiskt träffat många fler upplysta människor utan höga utbildningar, än vice versa. Jag tror att det beror på att dessa människor rör sig mer i den riktiga världen, till skillnad från högutbildade som endast rör sig bland andra liberaler. Samma sak gäller med invandringen. De flesta som är för massinvandring har aldrig bott i ett invandrartätt område, vilket jag och många andra som är emot massinvandring har. På vilket sätt skulle en utbildning göra så att en person förstår vad som sker i samhället? Så vida han inte läser samhällsvetenskap så förstår jag inte detta. Finns det något universitet som informerar elever om hur mycket lögner och manipulation som massmedia sprider? Lär de elever vad ord som "demokrati" och "rasism" verkligen betyder? Nej. Det de lär ut i USA idag, är att USA i princip är en fascistisk kolonialistisk stat som förtrycker svarta. Att vita män mer eller mindre är rasister, och att det finns 72 olika kön. Om det är din definition av att vara "upplyst", så visst. Jag kallar det att vara "hjärntvättad". Det finns många i Nordkorea som också har höga utbildningar, men det betyder inte att det vet ett skit om vad som sker i samhället.
2020-11-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Pollsen 2016 i Alaska såg likadana ut som nu.

Polls nu: 51-43
Polls 2016: 48-41
Resultat 2016: 51-37

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in