2020-11-03, 11:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Exakt, bevisar en gång för alla att alarmisterna VILL att det ska gå dåligt för Sverige, då sover de gott.
Tog lite tid men till slut har vi det vi alla vetat svart på vitt.

Det du inte verkar fatta att det kommer gå ännu sämre om man låter smittan spridas fritt.
För folk blir faktiskt sjuka, folk dör, folk får bestående men, sjukhusen blir överfulla vilket påverkar andra patienter.
Men det verkar inte du som förnekare fatta.
Citera
2020-11-03, 11:29
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Förvånansvärt hur i princip alla politiker gömmer sig nu när smittan tar fart igen.
Inte ett enda ord medan övriga länders ledare håller tal varje vecka..

Ta det lugnt, nu håller Löfven pressträff idag. Förra veckan var det väl Lena Hallengren. Visst är det viktigt att politikerna håller sig synliga, men vi måste någonstans förstå att alla måste ta ett personligt ansvar i detta.
Citera
2020-11-03, 11:30
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Statsminister Stefan Löfven har kallat till pressträff klockan 13.15.

Nu jävlar ska ni få se!!

Utskällning kring hur dåligt det svenska folket har skött sig och sist men inte minst,

TVÄTTA HÄNDERNA!

over and out!

Du eftersökte nyss detta men klagar samtidigt. Vad vill du att Löfven ska säga?
Citera
2020-11-03, 11:32
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Det du inte verkar fatta att det kommer gå ännu sämre om man låter smittan spridas fritt.
För folk blir faktiskt sjuka, folk dör, folk får bestående men, sjukhusen blir överfulla vilket påverkar andra patienter.
Har jag sagt någonting om det ?
Är du full ?

Nu var det frågan om att de sover gott om nätterna med hänvisning till en graf som visar att det är mycket värre i Sverige än i Norge.
Citera
2020-11-03, 11:33
Medlem
tjallepetters avatar
Att dem fortsätter gå ut med rekommendationer trots att ingen i Sverige verkar följa dessa är väldigt konstigt.
Citera
2020-11-03, 11:34
Medlem
Belgisk sjukvård kollapsar snart.
Vilka ska få vård och vilka inte !
Har sldrig sett en vanlig influensa som kollapsar sjukvården.
Det här måste ändå vara nåt annat.

https://amp.dw.com/en/belgiums-covid-19-health-care-collapse-it-will-happen-in-10-days/a-55451750?__twitter_impression=true
Citera
2020-11-03, 11:36
Medlem
sannes avatar
Citat:

Jag det borde var uppenbart att detta inte är en mild influensa eller något värre som Giesecke sa. Jag tycker det är rent oansvarigt att sprida smittan genom befolkningen som varit nördInfluensa Anders Tegnell velat göra. Och det är inte det värsta. Det värsta är att han inte ändrat / förändrat sin ståndpunkt någonsin under denna pandemi.

Vid Italienresenärerna lät han dessa gå och jobba utan symptom.
Smittspårning inleddes med knackigt resultat (pga att resenärerna gick direkt in i samhället asymptomatiska).
Sen när det var allmän smittspridning - så slutade han smittspårning och testning (det gick inte - och vad? skulle man ha de positiva svaren till).

Hans största misstag är ;

Han inställning till covid19 - som influensa under lång tid - så lång så han missade att trycka ner smittan i början vid klustersmitta.
Hans negativa inställning till munskydd.

Det största är enligt mig;

Hans fullständiga oförmåga att ändra sig - pga makt och prestige influensa
Citera
2020-11-03, 11:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace

Klart som fan att jag klagar.

Har Löfven sagt något vettigt det senate året?

Och det är lite sent.... att komma nu.
Citera
2020-11-03, 11:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace

Hårda restriktioner.
Ekonimiska stimulanser.
Inget jävla mesande med råd.

Men inget av ovanstående kommer ske.

Sedan kommer det bli ännu värre och då får vi kanske se på hårdare tag.
Citera
2020-11-03, 11:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Så varför väljer man att inte rapportera varje dag?

Vad tror du konsensus mot FHM och regeringen blir om vi ser allvarliga siffror varje dag?

Inte så positiv.
Att man gick över till att bara rapportera tisd-fred och PK två gånger per vecka i stället för varje vardag berodde på att smittspridningen gick ner väsentligt. Det är möjligt att de kommer att ändra på detta i det närmaste.
Citera
2020-11-03, 11:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
För att dela något positivt så har jag gjort följande observationer senaste dagarna.

På nästan alla bolag runt mig jobbar verkligen alla som kan hemifrån. Jag har goda kontakter i näringslivet kan jag tillägga.
Bibliotek, fritidsgårdar, simhallar, kommunhus osv är stängda.
Skolan har gått ut med total familjekarantän om någon är smittad i familjen (inklusive alla barn)
Mycket mindre folk på stan.

Jag tror och hoppas att detta faktiskt kommer göra effekt också.

Detta gäller i Skåne iaf.
Vi får hoppas det för den här utvecklingen måste hejdas:

Skåne rapporterar idag 498 nya smittade
(förra tisdagen rapporterade de mindre än hälften: 243)
samt 4 nya dödsfall.

https://www.skane.se/digitala-rapporter/lagesbild-covid-19-i-skane/inledning/
https://platz.se/coronavirus/#jump-to-cases-per-county-and-day
Senast redigerad av Madagascar 2020-11-03 kl. 11:46.
Citera
2020-11-03, 11:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag det borde var uppenbart att detta inte är en mild influensa eller något värre som Giesecke sa. Jag tycker det är rent oansvarigt att sprida smittan genom befolkningen som varit nördInfluensa Anders Tegnell velat göra. Och det är inte det värsta. Det värsta är att han inte ändrat / förändrat sin ståndpunkt någonsin under denna pandemi.

Vid Italienresenärerna lät han dessa gå och jobba utan symptom.
Smittspårning inleddes med knackigt resultat (pga att resenärerna gick direkt in i samhället asymptomatiska).
Sen när det var allmän smittspridning - så slutade han smittspårning och testning (det gick inte - och vad? skulle man ha de positiva svaren till).

Hans största misstag är ;

Han inställning till covid19 - som influensa under lång tid - så lång så han missade att trycka ner smittan i början vid klustersmitta.
Hans negativa inställning till munskydd.

Det största är enligt mig;

Hans fullständiga oförmåga att ändra sig - pga makt och prestige influensa

Hela hans existens är hans största misstag.

Du vet väl att Tegnell jobbade på smittskydsmyndigheten innan FHM, och det var nämligen han som beslutade att Sverige inte skulle ha något lager för en eventuell pandemi. Något som lett till att ansiktsmasker inte bland annat finns till sjukhusanställda t.om, vilket är också varför han är så negativt inställd till munskydd till befolkningen, för det finns inte tillräckligt.
Börjar befolkningen köpa upp kommer det bli kaos på sjukhusen.
Vid utredning kommer fingret sedan pekas på Tegnell.

COVID-19 låter som Tegnells våta dröm, han har byggt ner hela vårt försvar för en pandemi, sedan inträffar den och vad gör han? Förminskar den och tar en öl på stan.
Ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in