2020-11-03, 09:35
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
IWannabeAdored räknar vara Idrottsföreningar. Så han menar att Djurgården har fler guld än Malmö.

På ett fotbollsforum? Seriöst? Värre än er som räknar titlar i publikligan. Är de bara AIK man kan ta seriöst från er i huvudstaden?
Citera
2020-11-03, 10:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
IWannabeAdored räknar vara Idrottsföreningar. Så han menar att Djurgården har fler guld än Malmö.

Nu är vi på fotbollsforumet så håll er till fotbollen.
Citera
2020-11-03, 10:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nu är vi på fotbollsforumet så håll er till fotbollen.
Har jag gjort något annat? Jag refererade bara till vad personen sa till mig när jag skrev att Örgryte har fler guld men att han då bara räknade idrottsföreningar. Simklubben Neptun har fler guld också än DIF.
Citera
2020-11-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Alla som inte håller på AIK ser att det är en solklar straff.
Du kan inte hoppa in i ryggen på en motståndare på det sättet (oavsett om du nuddar bollen samtidigt).
Stor chans att ni hade sagt samma sak om rollerna hade varit ombytta.

Han tar boll först. Förr fick man döda bara man tog boll först. Fotbollen har blivit riktig mesig.

Bröt benet på en motspelare 1994. Glidtackling tog boll först han sedan. Blev inte ens frispark
Citera
2020-11-03, 11:18
Medlem
selusts avatar
Vågat av Laul att IDAG gå ut och skriva att guldet är nog klart. Om ett lag som har 10p försprång med 4 matcher kvar. Måste alltså tappa poäng i alla återstående matcher för att missa guldet nu.

Vilket otroligt scoop.
Citera
2020-11-03, 11:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Har jag gjort något annat? Jag refererade bara till vad personen sa till mig när jag skrev att Örgryte har fler guld men att han då bara räknade idrottsföreningar. Simklubben Neptun har fler guld också än DIF.

Sorry, jag skrev bara på det sista inlägget utan att läsa vem det var.
Citera
2020-11-03, 13:17
Medlem
Andy Frains avatar
Supportrarna till 08 klubbarna förnekar sig aldrig! Är det inte publikligan så är det vem som har flest SM tecken i boule eller fickpingis...

Detta är ett fotbollsforum, här pratar vi allsvenska guld och seriesegrar och då är Malmö FF Sveriges mest framgångsrika förening. Punkt slut.

Förresten, Falkenberg vinner väl publikligan i år? Kan dom byta det mot ett SM guld?
Citera
2020-11-03, 13:50
Medlem
Salorms avatar
Vi har sett ut som ett topplag 3 matcher innan falkenbergsfadäsen och självklart infaller vår jävla dipp i samband med att vi möter sorkarna. Så jävla illa.
Citera
2020-11-03, 13:56
Medlem
Laddjulias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
"Under din livstid", det var ju också ett fantastiskt mått för framgång

I diskussionen om vilka som är Sveriges genom tidernas största fotbollsklubb är ni så klart inte med ens i marginalen. Om vi ska köra med dina debila jämförelser: vi har en 23-åring i laget som snart har fler sm-guld än vad ni som klubb lyckats skrapa ihop på 50 år.

Han har ju helt rätt, grejjen med guld är väl att man vill uppleva de under sin livstid, Helst på plats. Under 2000-talet är DIF i en egen klass när de gäller att ta titlar.

Sen kan ju ni bönder i skithålet malmö runka till historie böckerna bäst ni vill. På söndag när ni tar guldet på tele2 arena får du inte vara där, än en gång. Snopet
Citera
2020-11-03, 14:20
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
Han har ju helt rätt, grejjen med guld är väl att man vill uppleva de under sin livstid, Helst på plats. Under 2000-talet är DIF i en egen klass när de gäller att ta titlar.

Sen kan ju ni bönder i skithålet malmö runka till historie böckerna bäst ni vill. På söndag när ni tar guldet på tele2 arena får du inte vara där, än en gång. Snopet

Chilla med laddet va Julia?

På söndag möter vi Sirius hemma ditt mentala kalhygge...

https://www.youtube.com/watch?v=6RK6S6axEDc
Senast redigerad av Andy Frain 2020-11-03 kl. 14:24.
Citera
2020-11-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
[...]Under 2000-talet är DIF i en egen klass när de gäller att ta titlar.[...]

Nåja, fyra allsvenska guld och fyra cupguld.

Vi har sex allsvenska guld och det sjunde är snart vårt.

I övrigt är det ganska roligt att Dif räknar just från 2000 och framåt. Påminner om när heif räknade publiksnitt för några år sedan och allting började på 90-talet när de hade sin hype.
Citera
2020-11-03, 15:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TazT
Nåja, fyra allsvenska guld och fyra cupguld.

Vi har sex allsvenska guld och det sjunde är snart vårt.

I övrigt är det ganska roligt att Dif räknar just från 2000 och framåt. Påminner om när heif räknade publiksnitt för några år sedan och allting började på 90-talet när de hade sin hype.

Givetvis räknar vi endast guld från 1912 och framåt så vi kan plocka bort 3 av gnagets och 1 av ifk glenn. Det är sen gammalt~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in