2020-11-03, 03:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Tror ni att vi kommer få någon lockdown i Sverige någonsin? Varför är vårt land så mesigt! Iallafall striktare regler med böter? Vi får bara rekommendationer som ingen förhåller sig till😴

Vi har ju "lockdown" i stora delar av landet. Men som du säger är det frivilligt att följa instruktionerna. Svenska modellen är ju att inte tvinga nån.
Citera
2020-11-03, 03:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Även om du är känd för att driva din egen agenda i denna tråd, fara med osanningar ackompanjerat med fullständigt rabiata panikyttringar kring Covid-19, så var det inte jag som kallade dig lögnare denna gång. Det var en annan användare.
Jag ifrågasatte vad du definierade som "de flesta seriösa" och du gav mig ett flumsvar utan förankring i någonting alls. Men om du tror att 25 till 100000 svenskar lider av "långtidscovid" så får du väl tro det då. Än så länge vet ingen omfattningen av Covid-pandemin på sikt. Förutom du då.

Det var ju inte karlkula:s påstående, de sa det ju i Vetenskapens värld?
Citera
2020-11-03, 03:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
https://twitter.com/GostaBroholmer/status/1322148666287771650

Ingen social distans... en som lägger armen runt nacken.

Han har misslyckats. Kolla den senaste presskonferensen och hans ansiktsintryck. Kändes nästan som han skulle grina.

Där dog vi som nation, i princip.
Citera
2020-11-03, 04:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Vad förväntade ni er egentligen av en pandemi? Att det skulle vara stillsamt och trevligt i er lugna vrå? Mycket av detta handlar om skadan från själva viruset (i vilket sammanhang) vs skadan från åtgärder mot viruset (tex fullskalig lockdown). Jag har stor respekt för er rädsla, ni 10-15 användare här som är rädda och skriver tusentals inlägg om vad som händer ur det perspektiv ni har och vad som kan göras åt det.

Det låter som att ni kanaliserar er rädsla i denna tråden. Jag köper det, säkert fler som gör det som är emot drastiska åtgärder. Alla är väl rädda i någon mån. Jag är det med, har inte läst denna tråden så mycket det senaste, men kikade in nu. Ryck upp er för i helvete? Ta ett personligt ansvar och förmedla något som ger styrka istället för något som ger en känsla av att ligga ner på golvet och gråta.

Att äldre och multisjuka dör av en sjukdom kan inte sju månader in i pandemin fortfarande vara något som förvånar någon. Så då borde tongången egentligen vara något annorlunda här i tråden då Sverige har ett helt annat läge än i stort sett hela Europa.

Ett läge som är extremt positivt på väldigt många sätt i stort, det är fullt möjligt att googla fram lite grafer.

Om man är inne på att peta i detaljer utan någon som helst eftertanke, och att dessutom placera dem helt ur sitt sammanhang, så är pandemier kanske inte något man bör ägna speciellt mycket energi åt. Lev vidare och ta ansvar. Det är hela strategin, det finns en mening i det. Mycket värdefullt dör i en lockdown. Ännu mer dör i två.

Alla är rädda, mer eller mindre. Det är väldigt svårt att erkänna det.
Citera
2020-11-03, 04:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Vilken tragisk figur du är som inte kan erkänna att du ljuger och grovt överdriver! Jag hade ju t o m länkat klippet med rubriken där det står att: 25.000 KAN ha långtidscovid. (Alltså mer eller mindre tydliga covidsymptom i minst 8 veckor).

Jag vet att du inte mår bra, men paranoian och rädslan blir mer och mer bisarr. Antar att du vill försöka dra med dig fler ner i ditt träsk så kanske det känns bättre för en stund. Lämna tråden och sök hjälp, i all välmening!

Du behöver inte länka någonting till mig. Jag såg programmet på TV och länkade till det i mitt inledande inlägg, men det kanske du missade?

Det som är så tragiskt är ju alla dessa människor som får sina liv förstörda pga detta virus. Oavsett om det handlar om 25 tusen eller 150 tusen. Det är fruktansvärt många hur som haver. Dessutom pekar ju allt på att vi bara är halvvägs genom denna pandemi, OM vi får ett vaccin tillgängligt under första kvartalet under nästa år. Kanske har vi då mellan 50 tusen till 300 tusen personer som då har fått sina liv förstörda och till det addera 10 tusen döda. Det om något är väl tragiskt? Det bästa är förstås om alla försöker vara mer försiktiga så att färre personer smittas, blir sjuka och i värst fall dör. Har svårt att se hur man kan vara motståndare till det, men det är alltså du?
Citera
2020-11-03, 04:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Vilken tragisk figur du är som inte kan erkänna att du ljuger och grovt överdriver! Jag hade ju t o m länkat klippet med rubriken där det står att: 25.000 KAN ha långtidscovid. (Alltså mer eller mindre tydliga covidsymptom i minst 8 veckor).

Jag vet att du inte mår bra, men paranoian och rädslan blir mer och mer bisarr. Antar att du vill försöka dra med dig fler ner i ditt träsk så kanske det känns bättre för en stund. Lämna tråden och sök hjälp, i all välmening!

Det finns inget paranoid:t med det, om vetenskapens värld påstår det. Du verkar sticka huvudet i sanden likt en struts. Om det fungerar för dig så är det bra. Vi andra försöker lösa problemet.
Citera
2020-11-03, 04:40
Medlem
revodnebs avatar
[quote=Neverever31|73456389]Klokt skrivet. Tråden har blivit ett beroende och en samlingsplats för dels ett antal rädda personer och dels för några genuina Sverigehatare som driver en politisk agenda och lyfter fram allt dåligt Sverige gör och allt bra alla andra länder gör.

Jag tar denna pandemi på rejält allvar och har vidtagit betydligt starkare förändringar än de rekommenderade av respekt för sjukvården och de svaga. Självklart också för egen/familjens del.[/QUOTE]

Du är en egoist, erkänn eller bli offrad på sanningens altare, inget fel med det iofs.

Du har inte gjort något fel i min bok som skyddat din familj, även om de består av psykopater och narcissister. Du är en produkt av din existens.
Citera
2020-11-03, 05:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Tror ni att vi kommer få någon lockdown i Sverige någonsin? Varför är vårt land så mesigt! Iallafall striktare regler med böter? Vi får bara rekommendationer som ingen förhåller sig till😴

Nej, det tror jag inte.
Citera
2020-11-03, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Din korrupta skitstövel! Är det så kul att förminska eller hitta små kryphål för din åsikt.

Just nu skickades en lärare in från Oxelösund till IVA, Göteborg. Även tre lärare i Stockholm ligger inne för sjukhusvård. Dock inte på IVA men två har syrgas och är svårt sjuka. Även lärare från Linköping,Norrköping och Alingsås ligger inne på sjukhus och är svårt sjuka.

På Lidingö brinner smittan, här haglar det in fall! Kristinaskolan har flera fall och föräldrarna till flera barn ligger på sjukhus.

Inget av det du skriver motsäger något i mitt inlägg...
Citera
2020-11-03, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
https://twitter.com/GostaBroholmer/status/1322148666287771650

Ingen social distans... en som lägger armen runt nacken.

Han har misslyckats. Kolla den senaste presskonferensen och hans ansiktsintryck. Kändes nästan som han skulle grina.

Jag är inte förvånad. Det är fars alltihop.
Ingen på bilden har väl haft Covid19 heller.

Så här umgås eliten, medan många andra undviker kryssade stolar på kaféer och bojkottar nöjen som innehåller mer än fem personer.

Jag har inte umgåtts med ett sådär stort gäng sedan pandemin började.

Undrar vad aspie-narcissisten Tegnell har att säga. Han slingrar sig nog ur detta också.
Citera
2020-11-03, 05:29
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag är inte förvånad. Det är fars alltihop.
Ingen på bilden har väl haft Covid19 heller.

Så här umgås eliten, medan många andra undviker kryssade stolar på kaféer och bojkottar nöjen som innehåller mer än fem personer.

Jag har inte umgåtts med ett sådär stort gäng sedan pandemin började.

Undrar vad aspie-narcissisten Tegnell har att säga. Han slingrar sig nog ur detta också.
Ja han påstod detta

"Jag står långt framför de andra"

Inte nog med att han gjorde fel, han vägrar erkänna det och dessutom försöker ljuga sig ur det.

https://www.friatider.se/anders-tegnell-om-kritiserade-bilden-jag-star-langt-framfor-de-andra
Citera
2020-11-03, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja han påstod detta

"Jag står långt framför de andra"

Inte nog med att han gjorde fel, han vägrar erkänna det och dessutom försöker ljuga sig ur det.

https://www.friatider.se/anders-tegnell-om-kritiserade-bilden-jag-star-langt-framfor-de-andra

Han står jämsides två personer och det är inte långt till personerna bakom. Tegnell älskar att använda språket som modellera - han trycker och vrider och knådar hur han vill. Spelar ingen roll. Det är en korkad bild som ger fel signaler... Och Tegnell är en charlatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in