Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Är du vänster?
Jag har helt svärt in att Trump förlorar.
Jag tycker GOP-väljare verkar fokuserar så mycket på siffror och jämföra det med hur mycket folk de drar upp.
Nä,
jag är så långt åt höger i vissa demografiska frågor att jag passerat den låsta dörren med en "Tillträde förbjudet"-skylt.
Jag har stångat mig blodig mot Trumpfans här som inte fattar att Trumps massmöten inte går att jämföra med småmöten som är covidanpassade hos motståndare.
Samma Trumpfans förstår heller inte att Biden inte behöver vara en bra kandidat. Det räcker att han inte är Trump. Det är för att Trumpfans inte kan fatta hur hatad Trump är av oerhört många vita amerikaner.
Vilket leder till nästa punkt. Oförmågan att förstå att unga, högutbildade och icke-vita får rösta. Särskilt i tex Texas eller Ohio eller Pennsylvania eller Arizona. You get my drift?
Sist men inte minst: selektiv statistik. Jag är all-in på att man inte kan lita fullt ut på opinionsundersökningar. Såklart, jag är inte dum i huvudet. Det betyder dock inte att man kan avfärda dem helt för att därefter cherrypicka varje enskild som visar framgång för Republikanerna.
Ska man räkna så räknar man alla röster, och extrapolerar utifrån alla röster. Målst är inte att visa seger för Trump utan förstå vad som ser ut att hända. Just det verkar vara svårt att förstå på sina håll.
PS! Eftersom jag är intellektuellt hederlig ser jag att PA har gått från att vara svagt Biden till toss up. Spännande!
Idioter(jag syftar inte på dig) som tror jag är vänster för att jag problematiserar deras bubbla har jag noll till övers för.