2020-11-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
MEEEEEH, HALLÅÅÅÅ!
Trumps "jobb approval" har gått upp 0.2 procent!!!!11

0,4% idag har det gått upp. Det har gått upp sista veckan, det vi skall göra här är att se trender.

Vem som slutligen vinner VET ingen.
2020-11-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
0,4% idag har det gått upp. Det har gått upp sista veckan, det vi skall göra här är att se trender.

Vem som slutligen vinner VET ingen.

Jo, precis.
Just idag har 0.4 procent av nej-sägarna plötsligt ändrat sin åsikt och plötsligt varit med på noterna. Suck.
2020-11-02, 23:49
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Är du vänster?

Jag har helt svärt in att Trump förlorar.
Jag tycker GOP-väljare verkar fokuserar så mycket på siffror och jämföra det med hur mycket folk de drar upp.

Nä,
jag är så långt åt höger i vissa demografiska frågor att jag passerat den låsta dörren med en "Tillträde förbjudet"-skylt.

Jag har stångat mig blodig mot Trumpfans här som inte fattar att Trumps massmöten inte går att jämföra med småmöten som är covidanpassade hos motståndare.

Samma Trumpfans förstår heller inte att Biden inte behöver vara en bra kandidat. Det räcker att han inte är Trump. Det är för att Trumpfans inte kan fatta hur hatad Trump är av oerhört många vita amerikaner.

Vilket leder till nästa punkt. Oförmågan att förstå att unga, högutbildade och icke-vita får rösta. Särskilt i tex Texas eller Ohio eller Pennsylvania eller Arizona. You get my drift?

Sist men inte minst: selektiv statistik. Jag är all-in på att man inte kan lita fullt ut på opinionsundersökningar. Såklart, jag är inte dum i huvudet. Det betyder dock inte att man kan avfärda dem helt för att därefter cherrypicka varje enskild som visar framgång för Republikanerna.

Ska man räkna så räknar man alla röster, och extrapolerar utifrån alla röster. Målst är inte att visa seger för Trump utan förstå vad som ser ut att hända. Just det verkar vara svårt att förstå på sina håll.

PS! Eftersom jag är intellektuellt hederlig ser jag att PA har gått från att vara svagt Biden till toss up. Spännande!

Idioter(jag syftar inte på dig) som tror jag är vänster för att jag problematiserar deras bubbla har jag noll till övers för.
2020-11-02, 23:49
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det var inte vad jag frågade. Vad är sannolikheten att Trump vinner alla åtta stater du nämnde givet de försprång du angav?

Vi har ett dygn kvar, jag jobbar med data. Men som du ser dessa 8 stater är den enda vi kan diskutera PA fast den egentligen slutligen kommer bli "säkrare" än ex Florida.

Lägger vi dock till det faktum att det finns en mängd andra stater som Trump har kraftigt slagläge i och att detta sannolikt fortsätter in i morgondagens valdag med ytterligare momentum så ser jag ingen sannolikhet i att Biden skulle kunna ta hem detta.
Senast redigerad av Nixter 2020-11-02 kl. 23:53.
2020-11-02, 23:50
Medlem
En tanke är att minrotetsgrupper kommer rösta i högre utsträckning på Trump (än förra gången). Tror inte de heller de vill konkurrera med en massa nya migranter från fattigare länder. Demokraterna vill ju ösa in billig arbetskraft för att förstöra arbetsmarknaden. Då försämrar de ju för sig själva.
2020-11-02, 23:50
Medlem
Daniel501s avatar
https://www.wnd.com/2020/11/leaked-zoom-calls-federal-workers-conspiring-shut-white-house-contested-election/

"Leaked Zoom calls: Federal workers conspiring to shut down White House in contested election"

Inte ens Biden folket själva tror på en demokratisk vinst, de kommer försöker kuppa till sig makten, likt bolsjevikerna i Ryssland i början av 1900-talet.

https://www.youtube.com/watch?v=VrPXiz4m7nk

Det är dessa som i denna tråd eller borta i USA som säger "Trump kommer inte lämna makten fredligt."
2020-11-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Problemet är att Florida bara är en av åtta jämna stater som Trump måste vinna varav flera normalt sett stabila republikanska stater.

Faktumet att Trump har problem i Georgia, North Carolina, Texas och Arizona är talande för att han har problem.

Trump har problem att vinna racet. Men dom staterna du nämnde här vinner han. Pennsylvania är tveksamt och Michigan ser han inte heller ut att vinna.

Vi får se i morgon om det kommer nya "trovärdiga" polls beträffande Pennsylvania.
2020-11-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vi har ett dygn kvar, jag jobbar med data. Men som du ser av att det är dessa 8 stater och den enda vi kan diskutera är PA fast den egentligen slutligen kommer bli "säkrare" än ex Florida.

Lägger vi dock till det faktum att det finns en mängd andra stater som Trump har kraftigt slagläge i och att detta sannolikt fortsätter in i morgondagens valdag med ytterligare momentum så ser jag ingen sannolikhet i att Biden skulle kunna ta hem detta.

Ta ett lån på 500k och sätt det på Trump. Vem som helst som är så säker på att han vinner som du är skulle göra det. Eller...du är inte så säker eller hur

Kom igen nu, låt oss se ett spelkvitto på en halv mille på Trump till 2.70....gratis pengar ju
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Vi har ett dygn kvar, jag jobbar med data. Men som du ser av att det är dessa 8 stater och den enda vi kan diskutera är PA fast den egentligen slutligen kommer bli "säkrare" än ex Florida.

Du slirar på svaret. Vad är sannolikheten för att Trump vinner samtliga åtta givet de siffror du angav?

Som du vet måste Trump vinna samtliga.

Citat:

Vilka stater tänker du på? Det du säger här är att du i efterhand hela tiden visste att Trump skulle vinna Kalifornien om det skulle hända.

Gör ditt val i förtid eller det hände inte.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
https://www.wnd.com/2020/11/leaked-zoom-calls-federal-workers-conspiring-shut-white-house-contested-election/

"Leaked Zoom calls: Federal workers conspiring to shut down White House in contested election"

Inte ens Biden folket själva tror på en demokratisk vinst, de kommer försöker kuppa till sig makten, likt bolsjevikerna i Ryssland i början av 1900-talet.

https://www.youtube.com/watch?v=VrPXiz4m7nk

Det är dessa som i denna tråd eller borta i USA som säger "Trump kommer inte lämna makten fredligt."
Trump sidan forts sprida dyngan som dem haft sedan dag 1 och alla i filterbubblan sväljer det direkt, dem sidorna som sprider desorienterad info som inte ens är nära sanningen!
2020-11-02, 23:53
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
En tanke är att minrotetsgrupper kommer rösta i högre utsträckning på Trump (än förra gången). Tror inte de heller de vill konkurrera med en massa nya migranter från fattigare länder. Demokraterna vill ju ösa in billig arbetskraft för att förstöra arbetsmarknaden. Då försämrar de ju för sig själva.

Har också tänkt på det. Samma gäller svarta som är lägst. Varför skulle dom vilja ha massa fattiga invandrare? Dom flyttar ju in i deras områden tränger ut dom.
2020-11-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är så obetydliga och selektiva siffror som är så irrelevanta.
De frågar en liten andel människor och drar sedan en slutsats och de har en stor differens procentuellt åt massa olika håll baserat på vem man frågar.

Att ni fortsätter spamma om skiten om och om igen är så ofantligt korkat. Liksom har sett dig skriva otaligt många gånger nu om differensen mellan ena dagen och den andra för att sedan försöka göra en slutsats kring det. Ryck upp dig, det där är så oseriösa siffror.

Ryck upp dig själv. Jag försöker ju bara påvisa att det är ett jämnare val än vad folk har trott. Jag har ännu inte sagt vem som vinner.

Detta är ju ett debattforum, det är klart att vi debatterar både polls, teorier och trender.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in