2020-11-02, 22:36
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ju alltid bra att försöka hitta olika vinklar på nyhetsskeden. Som en del av er kanske vet så var jag fast en destruktiv Internet-bubbla för ett antal år sedan, och sättet jag tror mig ur den var att inhämta olika perspektiv. Då hade jag också en del problem/stress som nu är borta och livet leker numera.

Bara att gratulera! Välkommen ut ur bubblan! Det finns lite mer syre härutanför.
2020-11-02, 22:36
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är ungefär lika många registerade för Dems som för GOP i Florida. Dems har något mera röster, men det är inte många tusen mer.

Just nu ligger GOP under med ca 1% i Florida. Men D har snart slut på sina röster då de flesta D:are har redan röstat.

D har 39.12% av rösterna. GOP har 38.88% av rösterna.
D har 5.05% röster kvar. GOP har 13.42& av rösterna kvar.
Oberoende röstare kommer rösta 4.49% mer på D än R.

Så om vi bara plussar ihop 39.12% + 4.49% + 5.05% = 48.66% och sedan jämfört vi med GOP 38.88% + 13.42% = 52.3%

Detta är alltså i Florida. Ska vi godkänna att Florida går till Trump? Vad tycker ni övriga?

Källa:
https://joeisdone.github.io/florida/

Florida kan sluta hursomhelst.Fall inte i fällan att utropa segrare pga siffertrixande. Det är jämnt nog att de oberoende avgör.
2020-11-02, 22:37
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kdkakall
Är du dum?

Hillary hade aldrig denna ledning i pollsen som Biden har. Hon hade 3-4% nationellt och inom felmarginalen i swingstaterna.

Hon hade en mycket större ledning, jo.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/sam-wang-princeton-election-consortium-poll-hillary-clinton-donald-trump-victory-a7399671.html
2020-11-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Skrev liten chans. Men jag tror att flera stater vi inte trodde skulle komma i närheten av Trump seger kommer vara ytterst nära, exempel 1. New Mexico, exempel 2. Oregon. Av olika orsaker men samma resultat, Trump håvar in röster. Även Kalifornien med sina man-made bränder, kontinuerliga strömbortfall, högsta energipriserna i USA, Höga skatter och Dyra bostäder gör att det inte finns så mycket att förlora, kan något bli sämre ?
..Hur vänster människor här kan sitta och hoppas att resten av USA skall bli som Kalifornien är för mig helt oförståeligt, man tänker verkligen inte på the little man..

Vilka fler stater tror du att Trump vinner?

Det är ju alltid trixet med elektorerna där, men vad tror du?
2020-11-02, 22:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är ungefär lika många registerade för Dems som för GOP i Florida. Dems har något mera röster, men det är inte många tusen mer.

Just nu ligger GOP under med ca 1% i Florida. Men D har snart slut på sina röster då de flesta D:are har redan röstat.

D har 39.12% av rösterna. GOP har 38.88% av rösterna.
D har 5.05% röster kvar. GOP har 13.42& av rösterna kvar.
Oberoende röstare kommer rösta 4.49% mer på D än R.

Så om vi bara plussar ihop 39.12% + 4.49% + 5.05% = 48.66% och sedan jämfört vi med GOP 38.88% + 13.42% = 52.3%

Detta är alltså i Florida. Ska vi godkänna att Florida går till Trump? Vad tycker ni övriga?

Källa:
https://joeisdone.github.io/florida/
Nej inte med den siten som källa!
Samt att det kommer inte avgöras föräns poströster är räknade!
2020-11-02, 22:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
When do the polls close in key battleground states?
7 p.m. ET -- Georgia, which is interesting at the presidential and Senate levels. Kentucky and South Carolina have key Senate races.
7:30 p.m. ET -- North Carolina and Ohio. There's a tight Senate race in North Carolina.
8:00 p.m. ET -- Florida and Pennsylvania. Maine has a key Senate race.
9:00 p.m. ET -- Arizona, Michigan, Minnesota, Texas and Wisconsin. There are also key Senate races in Arizona, Michigan, Colorado and Texas.
10:00 p.m. ET -- Iowa and Nevada

https://edition.cnn.com/2020/11/02/politics/election-night-2020-guide/index.html

Jag skulle vilja säga att spänningen börjar tidigare. T ex Ohio stänger vallokalerna redan kl 0130. Och Florida och Pennsylvania kl 02. Så fort de stänger förmodar jag att det kommer exit polls. Vilka iofs kommer betyda mindre i år då förtids-/poströstningen är så omfattande.

Tack !

En uppföljande fråga då till dig (eller ngn annan i tråden) : Exit polls är ju polls, så hur pass pålitliga är dessa då ?
2020-11-02, 22:40
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Nixter du verkar ha bra koll.. Hur ser du ut i övriga nyckelstater inför valdagen?

Alla stater har inte data som Arizona. Men utan att återigen skicka fram alla data kan man i korthet säga så här, de senaste 3-4 dagarna har Trump haft allt momentum. Alla nyckelstater drar just nu åt Trump. Det skulle inte förvåna mig om han inte vinner alla ruststates, men han behöver ju inte detta för att vinna.

10% av väljarna bestämmer sig "Nu" de kommer i stor utsträckning välja Trump:

1. Sittande President
2. Proven track record
3. Positiv USA bild
4. För billig energi
5. En ekonomi som ökade 33% sista kvartalet bättre än något annat land i Världen

Alternativet (just därför dom faller tillbaka på Trump)

Summerat - Allt är ytterst oklart, tvivel har såtts av Biden sedan den andra debatten som var mycket dålig för Biden, då Trump lät honom tala till punkt.
Senast redigerad av Nixter 2020-11-02 kl. 22:44.
2020-11-02, 22:40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Florida kan sluta hursomhelst.Fall inte i fällan att utropa segrare pga siffertrixande. Det är jämnt nog att de oberoende avgör.

Självklart inte ska jag falla i fällan. Jag vet ändå att den tysta majoriteten av Amerikaner kommer rösta på Biden, bara för att de är less på att Media hela tiden gnäller på folket "Det var ditt fel! Gör din plikt och gör oss glada!"

Den vanliga amerikanen bryr sig sällan om utrikes, bara inrikes. Hellre att korruption och svek finns i landet, än att de ska behöva höra och se den.
2020-11-02, 22:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag förutsätter att det är ok med dig att vi förlägger ett slutförvar på din innergård.

Visst. Inga problem.
2020-11-02, 22:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack !

En uppföljande fråga då till dig (eller ngn annan i tråden) : Exit polls är ju polls, så hur pass pålitliga är dessa då ?

Inte speciellt pålitliga om du tittar på 2016. Man fortsätter mörka. Vilket är intressant i sig och också bekräftar att MÅNGA inte går ut med att de röstar på Trump.
2020-11-02, 22:42
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Någon som har koll på om de som uppger "No Party Affiliation " under early voting traditionellt brukar vara republikaner eller demokrater? Tänker att republikaner i regel är mer blyga med vad de röstar på?

Early voting finns det mycket god statistik på vilka som GER sin röst (de som är registrerade per DEM/REP). Svårare att göra bland independents, och dessutom nästan omöjligt att göra "bland övriga" (jo, det finns en sån kategori!).

"VAL-LOKAL-undersökningar" på valdagen efter valet är avslutat i respektive delstat - dvs 3 NOV. kan man publicera i respektive delstat. Vilket är lite sjukt, med tanke på tids-zonerna.
2020-11-02, 22:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nej inte med den siten som källa!
Samt att det kommer inte avgöras föräns poströster är räknade!

Om dom blir räknade. Trump kanske fuskar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in