2020-11-02, 17:49
Medlem
Trump kliver ur Air Force One i detta nu: https://www.youtube.com/watch?v=5jTmgH3LbPw
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Svårt att lita på USA-media

Oberoende brittiska BBC visar dock att det blir Biden

BBC är inte så oberoende som du tror... även om de är bättre på att dölja sin vänstervridenhet och är mer balanserade än CNN.

Det är dock inte BBC:s egna data de använder, utan Real Clear Politics, som är vänsterpositiv propaganda och har ingenting med verkligheten att göra.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av energyfusion1234
Vem vinner tror ni helt ärligt?

Jag tror det blir jämnt.
Jag tror Trump tar hem det.
2020-11-02, 17:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det veror ju helt på hur det går. Om det är jämnt i elektorsröster, och det hela hänger på en stat som är jämn och inte kan avgöra imorgon så dröjer det.

Jag citerar Nate Silver:
- 60% chans att Biden vinner och kan utropas under natten till onsdag, amerikansk tid
- 30% chans att Biden vinner, men det drar ut på tiden minst flera dagar att kunna utse honom
- 10% chans att Trump vinner, men det drar ut på tiden minst flera dagar att kunna utse honom
Nate SILVER, mhm. Var jobbar han?
2020-11-02, 17:50
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Jag tror det blir jämnt.
Jag tror Trump har grävt sin egen grav iom. hanteringen av corona.
Med bättre hanteringe hade Trump vunnit lätt.

Biden vinner.

Vinsten för Biden kan bli med både många och få elektorsröster, men det blir en strid på kniven i många delstater tror jag.

Vad tror du som frågar själv om vem som vinner?
2020-11-02, 17:51
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realcross
Är det någon som vet här om ev. Trump förlorar valet om han har juridisk möjlighet att ev. kandidera till presidentposten om 4 år ? Han har ju bara varit president i 4 år och en president får ju bara inneha presidentposten 8 år totalt. Han börjar ju bli till åren iofs.

Grover Cleveland gjorde precis det.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Grover_Cleveland
2020-11-02, 17:52
Medlem
Grontarskonts avatar
Har Trumpen redan gått ut som segare?! Kommer väl annars typ 5 minuter efter det att vallokalerna stängt! USA demokratins högborg! 😄
2020-11-02, 17:52
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ær det inte vid 3-4 tiden det børjar bli riktigt intressant..?

(med de dær viktiga staterna)
When do the polls close in key battleground states?
7 p.m. ET -- Georgia, which is interesting at the presidential and Senate levels. Kentucky and South Carolina have key Senate races.
7:30 p.m. ET -- North Carolina and Ohio. There's a tight Senate race in North Carolina.
8:00 p.m. ET -- Florida and Pennsylvania. Maine has a key Senate race.
9:00 p.m. ET -- Arizona, Michigan, Minnesota, Texas and Wisconsin. There are also key Senate races in Arizona, Michigan, Colorado and Texas.
10:00 p.m. ET -- Iowa and Nevada

https://edition.cnn.com/2020/11/02/politics/election-night-2020-guide/index.html

Jag skulle vilja säga att spänningen börjar tidigare. T ex Ohio stänger vallokalerna redan kl 0130. Och Florida och Pennsylvania kl 02. Så fort de stänger förmodar jag att det kommer exit polls. Vilka iofs kommer betyda mindre i år då förtids-/poströstningen är så omfattande.
2020-11-02, 17:53
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:

Jag tror det blir jämnt.

Jag tror Trump vinner. Ser du till hur många han drar till sina rallys är hans fans otroligt entusiastiska över honom, de älskar honom. Till skillnad mot Joe Biden's fans, som inte verkar existera. Vem vill verkligen rösta på någon de inte tror på? Dessutom tror jag inte färre kommer röst app honom än förra gången. Men det kommer bli svårt att avgöra såklart, hur stor inverkan har till exempel massmediernas (anti-Trump-medierna) desinformationskampanjer och smutskastning haft på vanliga amerikanska väljare, eller har de genomskådat den stora lögnen? Oroligt svårt att säga, jag tror amerikanarna är mer misstänksamma av sig mot eliten än vad den blåögde svensken är.

För övrigt kan inte pollsen litas på, då de mer handlar om att inverka på rösstandet i demokraternas favör (vilket vi såg förra valet). Ännu en ska att ta i beaktande är att Trump jobbar otroligt hårt och är en duktig strateg: han satser på de stater där de är tight mellan reps och dems, och förra valet lyckades ju han vända dem precis som han ville. Han har också mycket stöd bland republikaner och gräsrötter/aktivister som hjälper honom in i döden (den lojaliteten har inte Biden tror jag). Har du någonsin sett någon vurma för hur bra Biden är?

Men som sagt, jag vet inte detta, bara tror! Och jag är också väldigt biased mot Trump
2020-11-02, 17:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Jag tror det blir jämnt.
Jag tror det kommer bli fruktansvärt jämnt, på knivsudden.
Men något säger mig att Biden INTE vinner.
Mest pga att polls hade så fel förra året. De gav Killary 50% och Trump 30%. Ser samma siffror nu och jag tror det är helt fel.
2020-11-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag tror Trump har grävt sin egen grav iom. hanteringen av corona.
Med bättre hanteringe hade Trump vunnit lätt.

Biden vinner.

Vinsten för Biden kan bli med både många och få elektorsröster, men det blir en strid på kniven i många delstater tror jag.

Vad tror du som frågar själv om vem som vinner?

Det är ju många som drar den slutsatsen att vägrar han att ens försöka förbättra något kring covid så kommer han knappast att försöka med någon annan kris heller. Så han skiter i problem för USA får man väl utgå ifrån då.
2020-11-02, 17:55
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump:
- Ökat militärutgifterna
- Minskat skatteintäkterna
- Skapat ett enormt budgetunderskott som skenar och är det största på 80 år
- Ökat de sociala motsättningar, vilket lett till The Trump Riots
- Misslyckats totalt med covid-19-hanteringen
- Misslyckats att samarbeta i kongressen vilket skapat en massa nedstängningar och ryckighet
- Låtit Kina och Nordkorea rusta i fred
- Låtit Kina ta över Hongkong
- Gjort sig ovän med samtliga demokatiska allierade i Europa och världen

Säkert glömt en hel massa....

Jo: Ökat politikerföraktet, förakt för media, samt polariseringen katastrofalt
Rolig lista du kommer med. Ingenting är så svart eller vitt.

Samtidigt är han den första som inte startat ett nytt krig. Han har även dragit sig ur avtalet med Iran (är detta någon blindspot då det gäller diktaturer som rustar i fred?)
Flera länder är även på gång att normalisera relationerna med Israel på grund av Trump..

Han har tagit bort "death tax" på lantbruk, förbättrat handelsavtalen gällande amerikanska lantbruksexporter.

Minskat violent crime med 10% nationellt, minskat illegala gränsövergångar med 78% sedan våren 2019 m.m

Trumps coronahantering är då bättre än många europeiska länders. Ingen som behöver en ventilator har blivit nekad någon. Samtidigt står USA för fem procent av världens befolkning och de har gjort 25% hela planetens testning...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in