2020-11-02, 20:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt RealClearPolitics sammanvägning har Trump nu tagit över ledningen i Georgia.

Två mätningar ute från Georgia idag:
Biden +4%
Biden +2%

Igår var det sex mätningar varav tre gav Trump segern och tre gav Biden segern.
2020-11-02, 20:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men samtidigt är det viktigt, anser jag, att en "världsmakt" producerar sin egen olja och energi. Frackingen är ju självreglerande, stiger oljepriset så lönar sig fracking, sänks oljepriset så blir det ingen fracking.

Europa är ju mycket illa ute och i händerna på Putin "förbaskade gasledningar" hur kunde ens Sverige tillåta skiten, men OK ursäkta mig, det är off topic.

Jag har inget emot att man utnyttjar vind och sol, jag ville ha mycket mer kärnkraft men även det är off topic. Ren kärnkraft.
Biden kan förlora Pennsylvania, vi får se.

Fracking har en massa negativa aspekter vid sidan av tillkomsten av olja, grundvatten reserver riskerar att bli förstörda, det var just det som hände i Flint
2020-11-02, 20:48
Medlem
Var det överraskande att Trump tog över ledningen i Iowa? Jag har inget samlat grepp över hur ställningen har varit där.

Det är ju märkligt att CNN basunerar ut detta nu.
2020-11-02, 20:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Biden +4%
Biden +2%

Fantasierna är stora & desperat för Trumpsters nu mera dem ser saker som ingen annan ser ens, Biden har legat stabilt på +8,5 före Humle nu en längre tid och det avviker inget mer än för Trumpsters.....
2020-11-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Biden +4%
Biden +2%

Du har säkert rätt, mätningar spretar åt olika håll. Men det är match, jag har ju jobbat för detta länge nu att det är match och ingen promenadseger.

Jag får titta lite på Iowa för det är en stat jag bortsett ifrån.
2020-11-02, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Enligt CNN leder Trump Iowa nu

https://www.cnn.com/election/2020/presidential-polls/iowa

Samtidigt står nu OBAMA på en rally i Atlanta och agerar Presidentkandidat på scenen istället för slow Joe! Haha va i helvete är det som pågår!?

Hur i helvete är detta ens lagligt! Borde absolut inte vara det.

Det är Biden som kandiderar inte Obama. Detta säger ALLT om hur svagt stöd Biden och Demokraterna har

Ser också på talet som Biden mongot nu ger. Patetiskt. Sluddrar, säger fel saker och vräker ur sig känslor istället för fakta. Typ "Trump is a looser, who do he think he is." Och "he says he is a kind of tough guy, lemme tell you somethin... HE is a looser" 😂 wtf

Obama har verkligen sänkt sina aktier med detta kandiderande. Vad i helvete håller han på med? Tyckte han hade stil när han var president men nu sänker han hela sitt kapital. Vilken jävla sopa.

Tror också att det kommer sig av desperation. Men det lär inte hjälpa.
2020-11-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Enligt RealClearPolitics så har Trump återhämtat sig i General Election. Det pekar uppåt.

Hoppas Trump vinner imorgon!

Ja han återhämtar sig men det kan bli ännu bättre för vi har väl 30 timmar kvar och varje timme är nu ett lidande för våran China-Joe.

Men hur detta går till slut kan jag inte säga.
2020-11-02, 20:52
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Var det överraskande att Trump tog över ledningen i Iowa? Jag har inget samlat grepp över hur ställningen har varit där.

Det är ju märkligt att CNN basunerar ut detta nu.
Den delstaten har 6 elektorsröster så den har väl inte så stor betydelse eg, men Trump har legat runt +1,5 ett tag nu så det var ingen nyhet!
2020-11-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fracking har en massa negativa aspekter vid sidan av tillkomsten av olja, grundvatten reserver riskerar att bli förstörda, det var just det som hände i Flint

Det medför helt klart miljöproblem men det bör också ha höjt värdet på mycken mark om man bara ser det ekonomiskt och inte miljömässigt.

Sverige har också oljeskiffer i Västergötland men fyndigheten är nog för liten.
2020-11-02, 20:54
Medlem
longbow4ys avatar
Newsweek:
Joe Biden, Kamala Harris Got a Big Social Media Boost from Indian Troll Farms

Joe Biden's Twitter account got a sizable boost beginning in August from tens of thousands of fake followers purchased on the open market from troll farms in rural India, an investigation has found.
https://www.newsweek.com/joe-biden-kamala-harris-got-big-social-media-boost-indian-troll-farms-1544047

Någon förvånad?
2020-11-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Den delstaten har 6 elektorsröster så den har väl inte så stor betydelse eg, men Trump har legat runt +1,5 ett tag nu så det var ingen nyhet!

OK jag tror dig, jag har helt bortsett ifrån Iowa, nej 6 elektorsröster är inte mycket.
2020-11-02, 20:56
Medlem
Trump: *släpper en video*
Trumpfans här inne: OHMYGOD VILKET GENI OH ÄLSKAR HONOM ÅH

Hur var det nu - vilken sida var det nu som okritiskt köpte allt dom blev tillsagda?

För att stay on topic istället:
Det var intressant att Rasmussen idag släppte en poll med Biden +3 i Pennsylvania. Rasmussen som annars har inbyggt republikanskt bias.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in