2020-11-02, 21:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Men kommer vi åtminstone få en fingervisning?
Jodå.

Men som Skelly skrev "åtminstone till i morgon runt 03-04.00 då vi bör ha de första indikationerna på att Trump kommer att bli eskorterad från Vita Huset."
... Det syftar på att DJT ska "eskorteras i morgon". Naturligtvis kommer han inte "eskorteras". Om han förlorar kommer han stiga ner precis som vad som är brukligt, på ett bestämt datum.
2020-11-02, 21:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jamen jävlar! Du känner en riktig amerikan! Vi får väl bara böja oss för det argumentet.
Den jag citerade gjorde likadant. Därav att jag gjorde det.
2020-11-02, 21:41
Medlem
Herzs avatar
Folk verkar inte fatta vilken fascistisk mardröm USA står inför om Biden vinner. Om Trump (landets president) är attackerad från alla håll (massmedia, Kina, EU, Kanada, Demokraterna, Big tech jättarna) och hotar honom för långa fängelsestraff för brott han inte begått, vad fan tror ni kommer hända med er andra idioter som är samhällets totala nollor?

Ni kommer inte våga säga ett tjut emot etablissemanget utan att förlora jobbet, sociala kontakter eller ställas inför rätta för nya påhittade lagar om vad som är tillåtet att göra eller säga. Nu under 2020 är det knappt tillåtet att vistas ute utan mask och kunna vädra sina egna lungor ordentligt. Nu ska staten helt plötsligt kunna låsa in er som råttor i era lägenheter och bestämma när ni kan gå ut eller inte.

APOR är ni som köper all denna skit. Köp er en fet dildo om istället om ni tycker om att bli rövknullade av etablissemanget. Monkey see Monkey do primitiva jävla åsnor.
2020-11-02, 21:42
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Då kan jag rekommendera SVT, det kommer att bli episkt om Trump vinner. Tänk dig att se Carina Bergfeldt bli dystrare och dystrare när Biden förlorar stat efter stat. Sedan när vinsten till Trump är ett faktum så ser hon ut som ett crackluder som precis har fått storstryk av sin hallick.

SVT Valvaka börjar i morgon klockan 21:45.

https://www.svtplay.se/video/28794126/usa-val-2020/valvaka-6?info=visa

Det är ju SÅ SVÅRT för Trumpen att nå 270, men hoppas du får rätt.
2020-11-02, 21:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Tittar på Expressen-TV som har en intressant specialsändning om valet imorgon.

Annars kan jag rekommendera Sveriges Radios intressanta podd-serie, ni kan hitta den i SR-appen och ni söker på "USA-podden".

Det är ju alltid bra att försöka hitta olika vinklar på nyhetsskeden. Som en del av er kanske vet så var jag fast en destruktiv Internet-bubbla för ett antal år sedan, och sättet jag tror mig ur den var att inhämta olika perspektiv. Då hade jag också en del problem/stress som nu är borta och livet leker numera.

Hade detta varit 2010 så tror jag att jag hade skrivit ungefär som en del "halvnazzar" här i tråden...
2020-11-02, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Nu håller vänsterextrema falanger inom BLM/Antifa på med att blockera vallokaler så vanligt folk inte kan gå och rösta.

Sjukt hur radikala demokraternas falang har blivit.

https://twitter.com/soul_katz/status/1323357255299981313?s=19

Bra att de är så transparenta, de gör det lätt för Trump att påvisa att valfusk förekommit. Vinner inte Trump, med sitt massiva folkliga stöd, så får det helt enkelt bli upp till HD att avgöra vem som ska bli president.
2020-11-02, 21:45
Medlem
Jag har tittat lite på Ohio och faktiskt hade China-Joe ledningen där i alla OU som kom fram till den 15 oktober. Ibland en kraftig ledning. Nu leder Trump i sammanvägningarna där och kommer mycket troligt att vinna den staten. Vi har:

Research Co. Trump 47%--China-Joe 47%
Atlas Intel Trump 50%--Sleepy Joe 47%
Rasmussen Trump 49%--Creepy Joe 45%

Joe Biden har små möjligheter att vinna Ohio. Den stat som nu är svårast att få grepp om är faktiskt Pennsylvania. Det finns ju gott om tid kvar och det bör klarna i morgon kväll svensk tid, man får gå på dom sista tendenserna där och så TRUMPA på lite extra för att komma rätt i tillvaron.
2020-11-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jodå.

Men som Skelly skrev "åtminstone till i morgon runt 03-04.00 då vi bör ha de första indikationerna på att Trump kommer att bli eskorterad från Vita Huset."
... Det syftar på att DJT ska "eskorteras i morgon". Naturligtvis kommer han inte "eskorteras". Om han förlorar kommer han stiga ner precis som vad som är brukligt, på ett bestämt datum.

Det verkar som att fingervisningen inte är särskilt bra eftersom den kommer vara avhängig typen av röster som räknats och där har respektive parti olika övertag traditionellt sett. Poströsterna kommer favorisera demokraten Biden
2020-11-02, 21:47
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det bor 12 miljoner människor i Pennsylvania. Ungefär 100 000 jobbar inom fracking-industrin. Ungefär 80 000 jobba inom grön energisektor. Det är ett önsketänkande att fracking är frågan som avgör PA

Va intressant att du tycks veta något kring detta.

Pennsylvania
1.) Hur många jobbar inom olja ?
2.) Hur många jobbar inom gruvindustrin (Biden vill lägga ned kol, remember)
3.) Hur många jobbar inom företag som helt eller delvis jobbar med tjänster och service* i Pennsylvania som drabbas om 1+2 tvingas lägga ned ?

Energi är frågan som avgör Pennsylvania och det som gör att Trump nu vinner där.

*Ta Volvo Cars som exempel, man har 24.000 anställda i Sverige. Ändå tror många att hela Göteborgsregionen som helhet få mycket tufft utan Volvo som draglok. Den industri du pratar om i Pennsylvania är i paritet mångdubbelt större. Försök nu ta till dig detta, lär dig något och se att allt har ett sammanhang.
Senast redigerad av Nixter 2020-11-02 kl. 21:49.
2020-11-02, 21:48
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Den jag citerade gjorde likadant. Därav att jag gjorde det.

Så om en anonym människa på ett forum beter sig som en idiot anser du det fullt befogat att bete dig lika idiotiskt, och dessutom komma med lika inbilska sanningsanspråk, med andra ord? Ja, inte för att jag är förvånad, precis.
Senast redigerad av Saltkatt 2020-11-02 kl. 22:28.
2020-11-02, 21:48
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har tittat lite på Ohio och faktiskt hade China-Joe ledningen där i alla OU som kom fram till den 15 oktober. Ibland en kraftig ledning. Nu leder Trump i sammanvägningarna där och kommer mycket troligt att vinna den staten. Vi har:

Research Co. Trump 47%--China-Joe 47%
Atlas Intel Trump 50%--Sleepy Joe 47%
Rasmussen Trump 49%--Creepy Joe 45%

Joe Biden har små möjligheter att vinna Ohio. Den stat som nu är svårast att få grepp om är faktiskt Pennsylvania. Det finns ju gott om tid kvar och det bör klarna i morgon kväll svensk tid, man får gå på dom sista tendenserna där och så TRUMPA på lite extra för att komma rätt i tillvaron.

Det kan tydligen ta väldigt lång tid innan vi får ett resultat för Pennsylvania under morgondagen, då dem har fått in väldigt många förtidsröster men samtidigt får dem inte börja med att räkna rösterna förren på valdagen, om det är väldigt nära så kan det alltså ta antagligen åtminstone en dag eller flera innan vi får ett slutgiltigt resultat för Pennsylvania då dem inte alls var förberreda för att ta emot så här många förtidsröster som dem har tagit emot.
2020-11-02, 21:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har tittat lite på Ohio och faktiskt hade China-Joe ledningen där i alla OU som kom fram till den 15 oktober. Ibland en kraftig ledning. Nu leder Trump i sammanvägningarna där och kommer mycket troligt att vinna den staten.

Jag ser inte alls det när jag tittar på FiveThreeEight, grafen över Ohio.

Det har pendlat fram och tillbaka och legat inom 1.5% hela tiden. Just nu leder Trump i Ohio med 0.6% men hade 1.5% ledning för någon vecka sedan.

Men jag tror Trump tar Ohio, allt annat vore sensationellt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in